Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Gæst

/ #12440

2014-02-03 09:57

Finansministeriet burde have inddrage Energiministeriet og Skatteministeriet i denne sag, både af politiske og juridiske årsager. Det ville udløse en udmelding fra Skatteministeriets  side om, at etikken bag at Goldmann Sach køber de 19% af DONG via et skuffeselskab i Luxemburg for at unddrage at betale fuld skat, ikke lever op til danske standarder

Og hvad angår EU-retslig jura, bringer vi med denne underskriftindsamling Corydon + Finansministeriet i en situation, hvor der af politisk årsager er kommet nyt grundlag for en udbudsrunde nummer to. Nemlig med et stærkt demokratisk signal om, at vi - befolkningen og dermed medejere i DONG - er modstandere af salget til Goldmann Sachs. Ikke fordi, de er en kontroversiel spiller på det internationale marked, med bla. fremstilling af landminer og dårlig opførsel i forbindelse med årsagen til finanskrisen. Men fordi, deres etik og moral som selskab er fuldstændigt ude af trit med den vi har herhjemme.,

Det kan næsten ikke diskuteres, at PensionDanmark sked i nælderne sidste år ved at holde deres bedste bud tilbage, som var det en auktion. Men når nu deres nye bud er bedre, og det - modsat GS's tilbud - er faktisk kapital og ikke noget som nærmer sig et lån, er jeg imod salget af DONG til Goldmann Sachs. Jeg er, med de informationer som jeg har til rådighed, overbevist om at vi kunne hive flere penge hjem hvis vi ikke opførte os som pæne skoledrenge og kom ind i kampen.