Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Leif Tullberg
Gæst

/ #84

2014-01-29 13:57

Super godt, tak for din indsats jeg sidder og skriver på tredje mail på to dage til folketingets medlemmer"
Samt jeg har skrevet flere indlæg på facebook og Twitter"
her er min foreløbige kladde"
Dong sagens behandling er et symptom"
Årsagen til dette symptom"
Mener jeg skal findes i det fælles fodslag”
En stor del af Rød & Blå blok har fundet sammen om at lukke af for oplysninger via den nye offentlighedslov”
Det er efter min opfattelse en meget farlig vej folketingets flertal er på vej ud ad”
Herudover bliver det jo ikke muligt at drøfte etik og moral når det hele foregår bag ved nedrullede gardiner.

Lad os nu tage Dong sagen som forligspartierne lige så stille var ved at lempe igennem,
Godt hjulpet af en kynisk finansminister som ikke mente at det var nødvendig at fortælle forligspartierne eller resten af folketinget at man var i gang med at indgå aftale hvor Skattely var en integreret del af aftalen.
Det mest groteske er at flertallet af forligspartiernes folketings medlemmer ikke kendte indholdet af den aftale de som udgangspunkt har godkendt”
Det hele orkestreret af finansministeren, som har den farlige egenskab at han ikke mener at kunne tage fejl.
Historien har vist mange gange at den slags demagoger er meget farlige for demokratiet,.
Denne sag er kommet så langt at ingen af forligs deltagerene vil tabe ansigt derfor godkender finansudvalget højst sandsynligvis aftalen i morgen”
Men kære folketingsmedlem træd nu i karakter og stem for en timeout og sørg for at Dongaftalen bliver taget af bordet hvis ikke skattely delen udgår.
Bedste hilsner Leif tullberg
leif@tullberg.me