Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Gæst

/ #7229

2014-01-26 23:00

Jeg har neto sendt denne mail til Transparency Internacional:

Til rette vedkommende,

jeg sidder som en af i skrivende stund mere end 142.000 medunderskrivere af en internet-baseret protest imod den danske stats salg af Dong til Goldman Sachs - http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs - en anelse frustreret tilbage, da det er min oplevelse, at så massive folkelige protester burde udløse en eller anden form for politisk eftertænksomhed og ydmyghed, eller for den sags skyld mere end almindelig nysgerrighed fra pressens side - men tilsyneladende har protesten den modsatte effekt. Sagen emmer af ubesvarede spørgsmål om folketingsaccepteret overførsel af enorme summer til skattely i Luxembourg, Delaware og Cayman Islands; tilbagekøbsklausuler; hidtil hemmeligholdte punkter i en fordækt aftale med en af finanskrisens notorisk, mest berygtede aktører, investeringsbanken Goldman Sachs, hvis historie fortæller de grusomste historier om grådighed, manipulation og korruption; incitamentsbonuser til direktion og bestyrelse i størrelsesorden 1,3 milliarder kroner - alt dette vel at mærke på bekostning af de borgere, vælgere og forbrugere der i årevis via el-regningen har betalt for denne virksomehedsgigant - det virker grangiveligt som om politikerne har motiver, som vi almindelige mennesker ikke helt kan forstå mht. den fart og fordægthed som aftalen hastet igennem under - det er mit håb, at Transparency Internacional vil engagere sig i sagen.