Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Gæst

/ #6871

2014-01-26 19:39

Jeg glæder mig til, at regeringen forpligtiger sig selv og kommende regeringer ( lige som den der initierede DONG )i at : Dong altid forblev på danske hænder og at el-prisen IKKE ville stige når der blev solgt aktier. Dette løfte, som er blevet givet tidligere, kan jeg ikke se holder længere, så det man må forvente, er en el pris stigning på ca 15-25% - hvis man som økonom går ind og ser på dækningsgraden sammenholdt med % afkast og ikke mindst den egenforrentning af egenkapital ( hvor den kapital så end kommer fra GS?????? ) enten er det suprime høst som GS har i overskud eller også må det komme fra andre ikke nærmere definerede steder fra hvilket er lige så bekymrende - set i større perspektiv er det jo en taber sag for enhver regering : Hvis de gør det taber de på at 90% af danskerne ikke syntes det er en god ide - fagforeningerne har kapitalen så det bliver i DK og hvorfor må vi ikke se dokumenterne - det tyder på igen fordækt spil fra regeringen og retten til at sælge ud af Danmark , dansk viden og danske arbejdspladser - hvis de ikke gør kan Dongs ledelse så ikke få aktieoptioner og penge til at lave vindparker i udlandet(?) som økonom vil man skulle spørge sig selv hvordan ser den business case ud - som Rigsadvokat vil der være elementer som grundet almenvældet bør belyses nærmere: er udbuddet foretaget som det bør ? er der afgivelse af magt som ikke er normalt og hvem bærer det økonomiske tab hvis en evt børs intro ikke kommer GS til fordel - der er vist for mange ubekendte i denne sag !!!!!