Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

michel

/ #503 Alt det, der ikke bliver sat spørgsmålstegn ved

2014-01-23 23:20

Jeg må indrømme at jeg bliver meget meget harm!

Udover at det på alle måder virker dybt kritisabelt at regeringen nu sælger ud af det statslige energiselskab på betænkelige vilkår til en dybt betændt køber, som ikke alene har helt andre interesser end de danske samfundsmæssige interesser i at have et fungerende, grønt orienteret energiselskab (jeg tror den indbyggede konflikt må have været dokumenteret mange mange gange før), så er det tilsyneladende sådan at topledelsen af DONG kan tjene enorme summer på dette salg.

Det undrer mig enormt, hvorfor den slags bonusordninger skal høre hjemme i et salg af et statsligt selskab? Er det fordi at det nu overgår til privat, og at logikken så er at man for at holde på den bedste ledelse skal forgylde dem? Altså de varetager jo den samme position som tidligere, så hvorfor skal de tjene stort på salget? Er det ikke sådan at salget skal gavne samfundet? Eller er vi stærkt på vej mod en tendens i retning af de 99% overfor den ene % der sidder med alle værdierne?

Og hvorfor er logikken egentlig at vilkårene for det bedste salg er hvad staten kan tjene her og nu? Hvor er de langsigtede perspektiver? Hvorfor skal det overhovedet sælges nu? Er der virkelig ikke alternative veje til at give DONG en saltvandsindsprøjtning, som ikke handler om at nogle få mennesker skal tjene stort på det, der tidligere var samfundets ejendom?

Jeg håber alle skriver under imod salget! Det er simpelthen under lavmålet, og jeg mister kun mere og mere respekt for vores regering (hvilket inkluderer de partier, der deltager) i disse dage!