NEJ tak til den nye offentlighedslov

Eva

/ #1830 Re: Underskriverne hér kan bestemme 4 folketingsmandater ved næste folketingsvalg

2013-05-22 21:17

#1827: leif - Underskriverne hér kan bestemme 4 folketingsmandater ved næste folketingsvalg

Jeg synes det fremgår tydeligt at underskriverne af denne liste er af meget forskellig politisk observans, hvilket faktisk er meget positivt. Som jeg skrev i en tidligere post, så repræsenteres de tre nej-partier, som selv er vidt forskellige i deres politik, af 43 mandater, og det er stadig ikke nok til at stoppe loven.

Jeg er bange for at en stemme hvert fjerde år ikke giver megen indflydelse. Den mest effektive måde er at melde sig ind i et politisk parti, så man får indflydelse på hvem der stiller op til folketinget. I øjeblikket er det ca. 3,6% af vælgerne der gør det. Det er altså de 3,6% der bestemmer hvem der regerer Danmark.

I denne situation er det specifikt i regeringspartierne, hvor en stor del af baglandet i vælgerforeningerne er imod loven, at det ville have været rart med nogle andre på taburetterne.

Jeg indrømmer at jeg ikke selv er medlem af et parti; det er svært at afgøre hvilket der er det mindst ringe, hvis ikke jeg vil gå for meget på kompromis med mine holdninger  -  og det er ikke nødvendigvis det parti jeg ender med at stemme på. Jeg har i hvert fald lovet mig selv at gøre noget ved det inden næste valg :)