STOP DISKRIMINATION AF INTERKØNNEDE MENNESKER
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP DISKRIMINATION AF INTERKØNNEDE MENNESKER.
Jacob |
#1 Forslag2014-01-24 19:26I stedet for at gå op i spids over om det skal hedde mand, kvinde eller fittelihut for den sags skyld, så tænk på jer selv som mennesker. Det gør vi andre.. Mennesker kære venner. I har de samme menneskelige rettigheder som os andre, både rent moralsk og også via loven. |
Niklas |
#3 Re: Forslag2014-01-26 09:28Der er ret gode grunde til at finde en anerkendt betegnelse. For eksempel hvis vi snakker om racisme, siger vi jo ikke, at 'menneskers' rettigheder bliver tråt på, vi har historisk snakket om, at 'sortes' rettigheder blev tråt på. Sprogets præcision er enormt vigtig for at kunne udveksle viden, og derfor klassificerer man folk på kryds og tværs. Tænk at man behøver at forklare dette i det 21. århundredes kommunikationsbaserede samfund. |
Gæst |
#4 Jeg forstår ikke hvad der præcis vil opnås2014-01-26 10:20Hej. Jeg vil egentlig gerne skrive under på, at ingen skal diskrimineres. Men er der noget konfret, der ønskes opnået med denne underskriftindsamling? |
Fru Transrose |
#5 Re: Jeg forstår ikke hvad der præcis vil opnås2014-01-26 19:44#4: - Jeg forstår ikke hvad der præcis vil opnås Min beskrivelse er for vag, og lidt upræcis - jeg arbejder på en meget mere præcis beskrivelse af hvad denne sag drejer sig om. Jeg vil primært tage udgangspunkt i Hida Vilorias aktivisme og oplysninger http://hidaviloria.com/about/
|
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2014-01-26 19:50- Date of removal: 2014-01-26
- Årsag til fjernelse:
Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)
2014-01-28 10:37- Date of removal: 2014-01-31
- Årsag til fjernelse: har ingen relation til emnet her
Fru Transrose |
#8 Re: Forslag2014-01-29 00:47Jeg vil bede jer om at være søde, følsomme, vidende og empatiske i jeres kommentarer: Prøv at læse denne gamle artikel i Information: http://www.information.dk/162350 Forstil jer, at i er Anna, "I omklædningsrummetEfter idrætstimerne deles eleverne. Drengene går ind i drengenes omklædningsrum, og pigerne går ind i pigernes. Blandt de nøgne kroppe og fugtige håndklæder taler pigerne om pigeting. For eksempel menstruation. Lidt derfra står Anna. Hun får aldrig menstruation. For 14-årige Anna har også CAIS. Anna fortæller om oplevelserne i omklædningsrummet, hvor hun bliver sin anderledeshed bevidst, når snakken falder på bind og tamponer: "Det er mærkeligt. For det vil jeg aldrig kunne snakke med om på den måde. Så bliver jeg ked af det. Så er jeg måske alligevel ikke en normal pige," siger hun. Umiddelbart er der ingen forskel på Anna og de andre piger. Bortset fra det gennemsigtige plaster på Annas lænd, som afgiver små doser østrogen til hendes krop, så hun kan vokse og udvikle bryster. For tre år siden fik hun bortopereret testikelvæv fra kroppen, og uden det producerer hun ingen kønshormoner selv. I snart tre år har familien vidst besked om Annas intersex-tilstand, og beskeden var svær at håndtere for en 12-årig pige. "Dengang var jeg sur og vred over det hver dag, for jeg følte, det var uretfærdigt. Mit liv var lige begyndt! Og så fik jeg bare sådan noget lige i hovedet," fortæller Anna og fortsætter: "Jeg er stadig ked af det en gang imellem, men der er jo ikke noget at gøre ved det nu. Det er sådan, jeg er." Hver eneste celle i Annas krop indeholder et Y-kromosom, men det er et biologisk forhold, der dagligt bliver modsagt af Annas spinkle pigekrop og umiskendelige hvin. Og sådan tænker hun også selv: "Jeg er en pige, og det har jeg altid været. Jeg er ikke en normal pige, men jeg er en pige," siger hun. |
2014-02-02 10:42- Date of removal: 2014-02-04
- Årsag til fjernelse: hostile propaganda
Fru Transrose Underskriftindsamleren |
#10 Re: Køn2014-02-03 16:01Det er et forkert sted at diskutere transsexualitet. Interkøn og transsexualitet har ganske vist visse ting tilfælles men er alligevel så forskelligt at det ikke skal forveksles med hinanden. At påstå, at transsexuel ikke er et køn, er en politisk hadpropaganda rettet mod vi transsexuelle af STOP HAD, LGBT, TLOUNGE, og det menneskeretskrænkende danske Institut for Menneskerettigheder, der sammen med socialdemokratiets Astrid Krag, arbejder på udryddelsen af vi transsexuelle borgere, altså et regulært og klassisk folkemord. Før det tyvende århundrede, havde samfundet ingen problemer med de forskellige køn der dengang eksisterede. I det tyvende århundrede indførte kirkerne den binære fiktion Kvinde/mand som de eneste accepterede køn. Den binære fiktion, er slet og ret en fiktion, der er blevet gentaget så tit og gennemtvunget med så meget vold, at uvidende mennesker idag, tror det er den skinbarlige og eneste sandhed. Fra naturens side er vi ikke begrænset til kirkernes binære fiktion. De fire danske kønstilstande idag, er Kvinde, Mand, Interkøn og Transsexuel lær det og husk det, det er og bliver fremtiden i den menneskenes verden vi er på vej imod. Glem alt det andet forkvaklede sludder. Og ignorer altid de der ikke kan vedstå sig hvem de er. Kvinde, Mand, Interkøn og Transsexuel Kvinde, Mand, Interkøn og Transsexuel Kvinde, Mand, Interkøn og Transsexuel
|
2014-02-04 08:38- Date of removal: 2014-02-04
- Årsag til fjernelse: irrelevant manden siger han vil støtte uden at sætte sig ind i hvad vi står for, og så går han i realiteten imod os.
2014-02-05 17:22- Date of removal: 2014-02-06
- Årsag til fjernelse:
2014-02-05 21:30- Date of removal: 2014-02-09
- Årsag til fjernelse:
2014-02-06 09:50- Date of removal: 2014-02-06
- Årsag til fjernelse: fejl
2014-02-06 14:36- Date of removal: 2014-02-06
- Årsag til fjernelse:
Gæst |
#162014-02-08 22:16Skal da laves om straks hvad er da det for et land vi bor i vi er i år 2014 ikke |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6171 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4143 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1556 Oprettet: 2024-11-24
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
BEVAR Centerhallen i Lillerød
824 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
458 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
448 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
436 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2051 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
245 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2598 Oprettet: 2024-10-02
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
535 Oprettet: 2024-11-16
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
182 Oprettet: 2024-12-11
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
643 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
537 Oprettet: 2024-11-04