Gratis tandlægehjælp til danskerne

Gratis tandlægehjælp til danskerne / Beskeder / skal vi give vores sag et skub? / Kommentarer


Gæst

#1

2013-10-26 09:41

Vi bygger broer,lukker af og lukker op,åbner det ene projekt efter det andet,sender u-landshjælp,donerer store beløb til mange ting,by fornyelser og metroer,listen er lang.Og hver eneste gang springer man tandbehandling over.For mig er det indlysende at tandbehandling kom på sygesikring.Alle de sygdomme som dårlige tænder medfører,hjertesygdomme,kræft i kæberne,maveproblemer fordi maden ikke kan blive ordentlig tygget.Hvis tænder blev passet livet igennem,sparede man i den anden ende på alle de indlæggelser dårlige tænder medfører.Hvad med alle de ældre,med de priser har de ikke råd til tandlæge på den overlevelses sum de modtager md.Hvad med de unge på SU de har heller ikke.Konklusion,tandbehandling er kun for velhavere
Tænder der falder ud pga. medicin,findes der heller ingen hjælp for,du kan få et tilskud,men det dækker hverken helt eller halvt.
Ja til tandbehandling over sygesikringen.
Mvh.Gitte L

Gæst

#2

2013-10-27 07:31

Når besøg hos tandlægen koster så meget som det gør, er det - desværre - fordi, at der er 'gode' penge i sygdom, så det er helt bevidst fra politikernes og embedsfolkenes side, at det skal være dyrt. Vi må åbne øjnene på nogle tandlæger, og få dem til at stille deres ekspertise til rådighed for os udenom deres lukkede aftaler...

Gæst

#3

2013-10-27 08:16

Alt det skidt er der ikke i Amways tandpasta
" Glister"...

Gæst

#4

2013-10-27 09:38

Som tidligere kræft patient ved jeg mange får ødelagt tænderne af kemo. Der er godt nok dækning til tandlæge når man har været i kemo og det er godt MEN det kræver man umiddelbart inden kemo har fået lavet en tandstatus hos tandlægen og det har de færreste af os - det har man simpelthen ikke overskud til i den situation hvor man er i chok, lægerne fortæller det heller ikke så man opdager det først når det er for sent.

Gæst

#5

2013-10-27 10:15

Det kan undre én, at man via sygesikringen kan få en operation, der er vægtregulerende og at man i øvrigt via sygesikringen, kan få gratis behandling af livsstilsygdomme, men at man ikke kan få tandbehandling og tandeftersyn betalt via sygesikringen.

De priser, som tandlægerne har er urealistisk høje, samtidigt har de forbeholdt sig: at hvis du ikke kan betale hele beløbet på én gang og helst før behandlingen går i gang, vil de ikke behandle dig. Men selvom man fik lov til at betale behandlingen i rater, sidder der desværre mange mennesker rundt omkring i vores land, som ikke har råd til tandlægebesøg. Det betyder, at vi efterhånden er et land med de mest usunde og dårligste tænder.

Mhv
Savannah Johansen
tino

#6

2013-10-29 07:05

Er n af dem som ikke tør og gå til tandlæge da jeg rent ud sagt er pisse bange med hensyn til mine tænder og regningen da jeg ikke har været hos en tandlæge i over 10 år da jeg ikke har råd. Har miste nogle og har stadigt ikke været der også fordi jeg er på kontant hjælp og de tandlæger skal havde imellem 700-800kr bare få at lave et opslag til kommunen. Men er sgu bange da man læser om cancer med hensyn til tænderne.


Anonymous

#7

2017-10-28 05:38

Jeg har fået fjernet tænderne i overmunden og derpå rådet til af Lærkehøjs sundhedsplejerske gå over og slikke sol og dulme smerterne med lidt koldt softice frederiksberg have der resulterede i jeg til dato har haft bihule betændelse i en to periode så jeg hindres i fjernelsen af de resterende seksten tandstumoer der over deres indhold af methyl kviksølv forstærker de fysiske ubehag der er ved gå forbi den nærtliggende sø for handle ind er årsag til de humør udbrud der er årsag til både trashe en seksten tusinde kroners iMac og min MCS diagnose og angst over få hjerteanfald på Tre Ege forsorgshjem hvor jeg venter på flytte til et bosted over der er givet afslag på donation til hænge en hjertestarter op indenfor deres dør