Thorsager Trinbræt Tilbage

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Thorsager Trinbræt Tilbage.


Gæst

#26

2013-06-23 21:30

Der er kun 3,5 km fra midt byen til der hvor toget muligvis skal holde. Det bliver godt til vinter.
Lkf

#27

2013-06-25 22:15

Efter lov om letbane har kommen mulighed for at tilkøbe ekstra standsning. Det vil sige at det kommer til at koste skatteborgerne penge 4-5 mil. Plus det løse.
LKF

#28 Bus, Skole, Tog.

2013-06-27 19:22

4-5 mil kommer det til at koste.

Så er mit spørgsmål til Trinbræte gruppe.

Hvor skal penege komme fra der skal finaser etabileringen af et holdested 2 km uden for byen?

Hvor meget vinder vi ved at skulle tage et tog og Hvor meget taber vi ved at tage et tog?

Er muligt at alle fordele og ulemper, priser osv kan komme frem.

Der er jo ikke noget der er gratis.

Lkf

#29 Re: Bus, Skole, Tog.

2013-06-28 19:12

#28: LKF - Bus, Skole, Tog. 

 

Et svar. Tak
Thøger Pauli

#30 Svar på diverse indlæg

2013-06-29 13:04

Denne underskriftsindsamling er stort set hver dag blevet tilføjet et spørgsmål fra én eller flere anonyme personer. Det ville gøre det lettere at besvare spørgsmålene, hvis vedkommende ville stå frem ved sit fulde navn. Man behøver da ikke at skjule, at man er modstander af et trinbræt, selvom man bor i Thorsager.
Der har på flere borgermøder i Thorsager været stor tilslutning til at arbejde for at etablere et trinbræt ved Thorsager. Det er vurderingen, at det vil gavne byen at komme med i det Syddjurs kommune kalder "det grønne bånd"', hvilket vil sige byerne langs Grenaa-Odder banen. Men her er Thorsager holdt udenfor netop fordi vi ikke har et trinbræt. Uden et trinbræt vil byen gå i stå og miste værdifulde tilflyttere, som vil vælge nabobyerne, hvor trafikforbindelserne er bedre. I de kommende år er der afsat mange millioner til forbedring af banen, og det vil betyde hurtigere og hyppigere tog. Dette vil blive særdeles attraktivt for mange, der vil kunne fravælge bilen eller måske nøjes med en enkelt bil.
For byen vil det kunne betyde liv eller død for skolen, som kun kan føres videre, hvis der er konstant tilgang af børn. Er der ikke nytilflyttere, vil børnetallet dale.
Det er ikke gratis at etablere et trinbræt. På denne strækning vurderes det at koste mellem tre og fire millioner. Det dyreste er etableringen af P-pladser og vendeplads, da der hertil skal erhverves et stykke jord. Men det er ikke noget byen eller kommunen skal betale. Det skal letbanen, som også er dem der kommer til at tjene på billetterne fra Thorsager. Men de vil da gerne have at vi eller kommunen kan bidrage.
Afstanden til centrum kan diskuteres. Hvor ligger centrum i Thorsager og hvordan tæller sommerhusområdet med? Hvis det er ved OK tanken så er det ca. halvanden km, hvis det er ved rundkørslen er det ca. 1 km. Der vil altid være længere for nogen end for andre. Sådan er det også i nabobyerne Mørke, Ryomgaard og Kolind.
Der er også nogen der mener, at det vil betyde nedlæggelse af busser. Hvis busserne mellem Grenaa og Aarhus nedlægges eller reduceres, har det nok ikke noget med et trinbræt ved Thorsager at gøre. Så skulle der jo heller ikke være stoppesteder ved de andre byer!
Lkf

#31 Nr. 28

2013-07-01 12:59

Der er stadivæk ikke kommet svar.
Lkf

#32 28 / 31

2013-07-02 15:52

Mere at man ved hvad man evt. Giver sin underskrift på/til.

Gæst

#33

2013-07-03 08:07

landdistriktsminister Carsten Hansen burde se på denne sag, det må da lige være noget for ham for at bevareb de små samfund, så han burdte tage en snak med trafikministeren

Gæst

#34 Nu hvor vi er igang

2013-07-03 18:01

Ja nu hvor vi er igang så lad os får al jernbane tilbage på Djursland

Gæst

#35 Skriver under i blinde

2013-07-03 18:03

Gad god vide om alle dem der skriver under endelig ved hvad de skriver under på.
Ja. et trinedbredt, men hvad indebære det i den sidste ende.


Gæst

#36 Svar på spørgsmål

2013-07-04 18:27

Om det er en anonym eller en med navn. Er vel underordnet når man for et spørgsmål.
Lkf

#37 Svar

2013-07-07 20:50

Der mangeler stadivæk svar på spørgsmål 28.
Er det ikke muligt at komme en liste med evt. Fordele og ulemper. Priser på div. Ting. I hele taget så meget så muligt af materiale des bedre. Så man kan tage en beslutning med alla parameter i betragtning.
Msi

#38 Til admin

2013-07-09 21:36

Hvor har du/i prisen på etableringen fra?
Hvor har i passagertallene fra?

Er det muligt at få nogle tal på fakta frem. Evt. Nogle link til hvor vi kan læse mere om det?

Gæst

#39 til admin

2013-07-10 22:40

Det under mig at du ikke har svaret.
Er det på grund af at der ikke findes noget martrialle og er jeres tal pyre opspind.
Eller har i ikke løst til at alt kommer frem.
Thøger Pauli

#40 Til diverse anonyme spørgere

2013-07-11 18:46

Jeres spørgsmål er direkte hetz og chikane under anonymt dække. Kom ud på facebook f.eks. i gruppen "os der bor i Thorsager" og sig hvad I vil vide mere om. Vi har tidligere svaret og føler efter syv års kamp med fuld opbakning fra borgerne i Thorsager ikke at vi skal bruge tid overfor anonyme på at argumentere for, at vi skal have et trinbræt. Det viste undersøgelsen for et par år siden hvor alle havde mulighed for at deltage alt om. Her var der fuld opbakning og det har der - på nær en enkelt undtagelse - været på alle gf i distriktsrådet og åbne borgermøder lige siden.

Gæst

#41

2013-07-11 20:02

Km ikke se hvordan det kan værre hetz, chikane. Vil bare gerne have alt frem i lyset af både negativt og positivt. Du har stadivæk ikke kommet med hvordan og hvorfra du har dine tal.
T man vælger at værre anonym kan skylles mange ting.
Men det er ok t skrive under som skult.
Borgermøder, hvor og hvornår hr de været her.
Det er ikke alle der er på facebook.
Poul Møller Andersen
Gæst

#42

2013-08-30 16:24

Der er masser af plads på skinnerne.
Med elektriske tog kan tog accelerere så hurtigt at der er plads til mange stop.

Stinne Eriksen
Gæst

#43

2013-08-30 16:32

Vi er snart pensionister og må sælge bilen, Så hvis toget fortsat tager cykler med er det en fantastisk løsning for os når vi tager til Thorsager.

Nels

#44 Letbane = sporvogne

2013-09-01 12:29

At vi for letbane til Aarhus er dejligt.
Men skal vi ikke kalde den det som den endelig er. En sporvogne.
En sporvogne er bygget til at køre nærtrafik og ikke regional trafik. Banen her ude på Djursland er ikke bygger til denne type materiel og det kraver ikke kun nye skinner, strøm. Men en total ombygning af sving og meget mere.
Masser af plads. Der er plads problemer i dag det bliver ikke bare løst ved at der kommer strøm på.
Vi kommer heller ikke uden om at i takt med at videnskaben bliver beder og beder så kommet sikkerheden også i større grad med i spil. Sikkerheden koster ind i mellem tid.
Beregninger viser at de tog der køre i dag bruger mere tid på dørelukning end i gamle tog pga sikkerheden omkring dem.

Gæst

#45 Børnefamiler til thorsager

2013-09-16 20:45

Bare en observerende kommentar.
Hej, Vi er en ung børnefamilie, der overvejer Thorsager som bosted. Trinbrættet ville være essentielt for byens udvikling og fremtid. Ingen tvivl om det. Priserne på huse ville stige og indbyggertallet ville med tiden stige. Vi bor i Århus og kender flere familier med normallønninger, der ikke har råd til Århus og omegn. Det er en radius af 30km+, hvis man stadig vil orientere sig mod Århus. Thorsager er stadig et smørhul prismæssigt, men med et trinbræt må man formode at udviklingen går mod flere solgte grunde og særligt børnefamilier, der ønsker værdier som tryghed, nærhed, natur og ro, transportmuligheder til storby (jobs). Vi betaler gladelig mere i skat, hvis det er det, der skal til. Mvh Jonas Fibecker (skolelærer)
Simon Hansen

#46 Busser kontra bus

2013-09-17 07:45

I dag har vi god bus forbindelser i byen. Man kan komme til nabobyerne, Aarhus, Randers.
En stor frygt hvis der komme tog til byen kan værre at busfindendelserne bliver ringer i det at man vi tvinge folk over i toget.
Det vil forringe forholdene for de svage i byen.
Det vil også gøre det svære at komme til evt. fritidsaktiviteter.

Gæst

#47

2014-05-11 12:53

Fedt at I tager dette initiativ.
mvh
Karen-Margrethe Simonsen

Gæst

#48

2014-05-11 16:58

Lad os nu få det Trinbræt! Mvh. Dan Høeg.

Gæst

#49

2014-05-11 17:23

Et trinbrædt er en betingelse for at vi kan fastholde Thorsager som bosted.
Mvh. Vivi & Henning Steen. Nøddevej 4. Thorsager

Gæst

#50

2014-05-11 18:52

Har familie i Thorsager.
Det behøver vel ikke gå så stærk at toget ikke har tid til at stoppe.