Billigere nødder i Danmark!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Billigere nødder i Danmark!.

Gæst

2013-05-01 12:22

Det er en ideologisk diskussion om der skal være afgifter på usunde madvarer, som chips og slik. Men det kan da ikke være i folkets interesse at ligge en afgift på så sund og god energi, som uforarbejdet nødder.

Gæst

2013-06-01 07:02

Skandaløst at der er skat på sunde fødevarer, når slik og sodavand af en eller anden grund skal være billig. Folkesundhed ligger i hvert fald ikke folketinget på sinde. De gør præcis det modsatte af det de siger.
fo2grafen

#28 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

2013-06-01 20:54

#21: DennisH - Re: Re: Re: Re: Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

Undskyld er du dum? citat Btw, skal du så lige huske på at "du kan blive diætist med 1-2 ugers uddannelse"

Sæt dig ind i tingene og lad være med st sprede usandheder eller det der er værre.

Professoren

#29 Øv

2013-07-21 07:57

Afgiften på nødder handler kun om een ting, nemlig at få penge i statskassen. Jeg tør ikke tænke på det bureaukrati der er sat i værk for at kontrollere opkrævningen. Det skaber INGEN merværdi i vores land, tværtimod. En diskussion om sundhed og afgifter er jo latterlig, og ligeså med økologi; disse fødevarer er ikke sundere!
Sodavand og fedtafgifterne er nu fjernet (sodavand helt pr 1.1.14). De næste må blive nødder, is og chokolade. Og med hensyn til finansiering, ja så skær i overførelsesindkomsterne og sæt afgiften op på cigaretter til 100 kr. Samfundets udgifter til kræftbehandling, kol, mv beløber sig til ca 200 kr pr solgt pakke cigaretter. Hvorfor skal jeg betale overpris for mine nødder og en isvaffel for at andre kan ryge sig ihjel?

http://www.business.dk/oekonomi/rygning-er-en-dyr-draeber

Det er ikke verdens bedste samfund der er blevet skabt...
Georg Gnyf

#30 Om nødder og sundhed.

2019-10-31 06:29

Jeg vil ikke tage stilling til afgifter, men i stedet påpege at pasteurisede nødder/mandler, uanset om pasteuriseringen er foregået med damp, kemikalier (PPO), eller ved radioaktiv bestråling, som hovedparten af nødder/mandler fra USA er, så fjerner behandlingen al næringsværdi, og erstatter den med acrylamid, og frie radikaler. De fedtstoffer som læger og ernæringseksperter anbefaler, omdannes ved pasteurisering til skadelige stoffer, hvorved man faktisk indtager usundt dødt materiale. 

Pasteuriseringen er lovkrav i USA, men ikke i Europa. Man kan derfor feks. få upasteuriserede spanske mandler i helsebutikker.

Som sagt vil jeg ikke tage stilling til afgifter, men hvis sundhed er argumentet, så kunne man overveje at holde de upasteuriserede produkter afgiftfrie.