Ekstremt groft misbrug af 14 årigt barn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ekstremt groft misbrug af 14 årigt barn.

Gæst

2016-06-22 14:11

Jeg vil gerne være med til at straffen for mishandling og misbrug af børn skal behandles meget strengere, rigtig gerne med fængsling resten af deres usle liv!

Gæst

2016-06-22 14:33

Den straf kan ikke være hård nok til sådan nogle mennesker..

Gæst

2016-06-22 14:42

Der findes ingen straf der er hård nok! Håber at personer der er så modbydelige ved børn rådner op i helvede!!!

Gæst

2016-06-22 14:59

Lad dog voldtægtsforbrydere rådne i fængslerne!! De fortjener ikke et liv!!

Gæst

2016-06-22 15:04

Fordi 4 år er alt for lidt, denne pige skal være voksen og klar til at han kommer ud - hvis det stod til mig skal han aldrig ud.

Gæst

2016-06-22 15:44

Jeg underskrev, fordi 4 års fængsel lyder fuldstændig vanvittigt.Han har ødelagt et menneskes liv. Hvilken relation har han til pigen? Hvorfor har ingen myndighedgrebet ind? Er det barnets far? Eller er barnet kidnappet? Efter min mening burde han spærres inde for altid.

Gæst

2016-06-22 15:51

Håber af hele mit hjerte
At man kan inde at det ikke er nogen straf, sølle 4 år. Tænk dog hvor den stakkels lille pige har lidt og er ødelagt, hun Birte få million erstatning

Gæst

2016-06-22 16:01

Vi der har oplevet overgreb er straffet for levet,hvorfor skal det ikke straffes hårdere. Det har taget vores uskyldig barndom,det liv vi skulle live uden bekymring og ikke være bange for mænd og kvinder. Vi er blivet gjort til grin i mange år,det er deres tur nu.

Gæst

2016-06-22 17:03

Det er for lidt for så stort en forbrydelse mod et uskyldig barn.

Gæst

2016-06-22 17:04

4 års fængsel er ikke nok! Han har skadet en lille piges liv og han må straffes!

Gæst

2016-06-22 17:05

Fordi det er respektløst og uacceptabelt at et menneske skal ødelægge et andet menneskes liv og så få lov at slippe så let fra det..

Gæst

2016-06-22 17:32

Mænd skal ikke bare tro at de kan behandle kvinder og små piger som de kan tænke sig!
En rimelig straff for at ødelægge en lille piges liv er livstid i fængsel. Han ødelagde hendes liv og hun vil hver dag gå ud med frygt over hver eneste mand hun ser, så er det vist rimeligt at han mister retten til at gøre noget i livet, og bruger resten av sine dage bag tremmer.

Gæst

2016-06-22 18:22

I dag blev han dømt 6 års fængsel, og 145.000 kr for den stakkels piges ydelser.
Han havde i forvejen 2 tidligere domme for lignende aktiviteter, i 2012 og 2014.
Jeg synes det med al tydelighed viser at han ikke kan forbedre sig. Han vil altid være en fare for andre mennesker (kvinder/piger).
Han burde aldrig kunne komme ud igen!
Desuden synes jeg at menneskeliv bliver vejet alt for lette! Seksuel mishandling af børn vægtes tilsyneladende ikke som en særlig alvorlig forseelse set i forhold til feks økonomisk kriminalitet.
Helt ærligt...!
Materielle goder kan genanskaffes.
Menneskeliv ødelægges for altid, de kan ikke komme sig igen. De kan lære at leve med angsten, smerten, utrygheden, men de kan aldrig glemme, og der vil altid være hændelser, som ripper op i sårene!

Gæst

2016-06-22 18:46

Fordi det ikke er rimeligt

Gæst

2016-06-22 18:53

Sådan nogle grufulde mishandling skal stoppes, mishandling og misbrug af børn!!. Højere og strengere straf skal kræves NU!!!

Gæst

2016-06-22 19:56

Det skal forstås, at selv om der kan være en seksuel stimulans til voldtægt, er det ikke om seksualitet alene. Det handler om magten, til at besidde noget. Dette ønske om at besidde kommer fra forskellige ting. En grundlæggende fejl som samfundet har gjort er, at et eller andet sted i hovedet på de unge, den mandlige ungdom, er der plantet en idé, at kvinden er et objekt, en ting, som man kan besidde. Enten nogens far kan give væk, og hvis han nægter, kan man tage hende. Det er der stadig, er det ikke? I baggrunden et sted meget dybt i den psykologiske struktur, er der en idé om, at en kvinde er en handelsvare. En vare er noget, der ikke har sin egen mening. Så dette er nogle steder bevidst implanteret, og mange andre steder ubevidst implanteret. Men det er dybt implanteret i folks bevidsthed.

Uanset om forbrydelser, vold, eller tvang er begået mod en kvinde eller en mand, eller et barn, så er det, det samme. Hvis vi godkender en handling begået med tvang, så vil en anden naturligt udvikle sig ud af det. Dette starter fra hjemme situationen. Hvis vi kan tvinge vores børn til det ene, så kan vi også gøre vores børn kraftigt kønsbestemt, det ene føre til det andet. Vi må forstå dette, det er sådan det starter. Hvis vi tror tvang er okay, så længe vi får lov til at gøre, hvad vi vil gøre, så er det et problem.
Vi ønsker ikke at ødelægge roden, vi ønsker blot at beskære overfladen, fordi lige nu gør det ondt på os. Det er ikke en løsning.

Der er en masse at se på som menneskehed. Særlige tilfælde af voldtægter har bragt bevidsthed. Det er på tide at vi ser på de væsentlige punkter i livet.

Den grundlæggende ting er, at man ønsker at besidde, ydmyge, og undertvinge et andet menneske. Det sker på grund af en vis grad af utilstrækkelighed, en vis grad af ufuldstændighed indefra, at kun ved at besidde noget, vil man føle sig bedre. For at opfylde denne utilstrækkelighed, så har vi mennesker forskellige måder at gøre det på, nogle shopper, mens andre voldtager, handlingen er ikke den samme, men den trang er den samme. Noget er utilstrækkeligt, man ønsker at opfylde dette ved at få noget. Nogle gange vil dette finde alle former for grimme udtryk.

Løsningen er transformation af det enkelte menneske. Hvis verden skal ændres, er den første ting, at vi bliver villig til at investere tid i vores egen transformation. Det er den vigtigste ting at gøre. Hvis vi ikke omdanner individuelle mennesker, så må vi leve med en verden fuld af kriminelle. Skabs-voldtægtsforbryder eller Gade-voldtægtsforbryder, der er ikke den store forskel, Er der vel?

Hvis dette skal ændres, er vi nødt til at forstå, at den enkelte transformation er den mest afgørende ting. Hvis vi ikke er villige til at investere i det, så må vi bare leve med de vi har, og værre vil komme. Transformation betyder at hvem man er, ikke er bestemt af andres udtalelser eller andre folks tilstedeværelse. I denne retning burde alle forældre, og vi som gerne vil have børn, investere i børnene, og omdanne dem til mere rummelige mennesker. Så den langsigtede løsning er at vi investerer i det åndelige i hvert individ, fremfor kun at investerer i den kropslige del. Lige nu handler alt om kroppen i vores verden, men vi er meget mere end kroppen som mennesker, det er fx noget jeg først opdagede efter jeg begyndte med yoga og meditation. Den dag idag, kan jeg selv styrer mine energier, følelser, og tanker. Fordi jeg er i mere kontrol. Jeg mener at man burde integrere yogaen og meditation i folkeskolerne, hvilket vil reducere vold og andre grimme ting i vores samfund. Med yoga og meditation føler man sig mere tilstrækkeligt i livet.

Strenge straffe vil blot gøre, at skabs-voldtægtsforbryderne vil passe bedre på. Det er en kortsigtet løsning som er fin, men den langsigtede løsning, er at man transformere det enkelte individ, gerne fra individet er barn.

Uddanelse osv i fængslerne er foruftigt og den rette løsning, men burde en forbryder ikke betale og sørge for ofret eller ofrets familie, for resten af sit liv.? Det mener jeg bestemt, imens man sidder inde for at have gjort skade på et andet menneske, så skal man ikke sidde inde i et fint fængsel/hotel og tjene penge til sig selv. Man burde sidde der inde og arbejde for den person som man har gjort skade på.

Ingen er født forbryder. Husk det.

mvh,

Nicholas Mwesigye

Gæst

#567 Re:

2016-06-22 20:01

#563: -  

Der er ikke forskel på hvem forbrydelsen bliver begået på, en forbrydelse er en forbrydelse og burde selvfølgelig straffes lige hårdt. 

Gæst

#568 Re:

2016-06-22 20:08

#1: -  

Fordi vi skal passe på alle mennesker. 

Gæst

#569 Re:

2016-06-22 20:10

#563: -  

Er dette bekræftet ? At han kun fik 6 år 

Gæst

2016-06-22 20:33

Han får sølle 4 år. Hun er ødelagt for livet. Jeg forstår simpelthen ikke vi har så lav en straf for den slags grusomheder. Det er til grin.

Gæst

2016-06-22 21:06

der straffes for lidt i den slags sager hvor et andet menneske er ødelagt for livet

Gæst

2016-06-22 21:10

Jeg har lige været på ferie i Sydafrika og der var et par lignende sager i avisen: Den ene meget mildere (én voldtægt af 13 årig)- krænkeren fik 10 års fængsel: Den anden var lignede denne her, og krænkeren fik livsvarigt fængsel.

Gæst

2016-06-22 21:16

Jeg skrev under fordi 4år ingenting til at blivet straffet for grov voldtægt!
Held og lykke

Gæst

2016-06-22 21:51

For at manden straffes for evigt

Gæst

2016-06-22 21:57

Vi må snart stå op for ofrene i stedet for gerningsmænd. 4 år for ødelæggelse af et helt menneske resten af livet