STOP SALGET AF FREDERIKSBERG SVØMMEHAL MED GARANTI!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP SALGET AF FREDERIKSBERG SVØMMEHAL MED GARANTI!.

Gæst

2016-08-02 11:57

For det første, for at bevare Frederiksberg Svømmehal, som frederiksberg borgernes ejendom. Og så syntes jeg det er noget svineri, at vores kommunalbestyrelser, er begyndt at sælge borgernes værdier og uden at spørge borgerne. De, kommunalbestyrelses medlemmerne, opfører sig som om alle kommunens værdier/ejendomme/institutioner er deres privat og derfor skalter og valter med dem, efter forgodt befindende, uden hensyn til borgerne. Deres moral kan ligge, på et meget lille sted.

Gæst

2016-08-02 21:10

Synes det er synd hvis vi miser Frederiksberg Hallen.......

Gæst

2016-08-02 22:01

Har brugt Frederiksberg svømmehal hele min ungdom, lærte af svømme der og svømmehaller skal være kommunale

Gæst

2016-08-04 10:02

Fordi at det er helt godnat at Frederikssbergs kommunalbestyrelse ikke har afsat penge til den forventede velligeholdelse. Det gør man jo i alle andre huse/etagebyggerier. De afsætter penge til så meget andet lort.

Gæst

2016-08-04 15:51

Borgmesteren og de borgerlige partier kører deres helt eget løb gang på gang uden at tage hensyn til borgernes vé og vel. Jeg er SÅ træt af det

Gæst

2016-08-04 16:34

En offentlig tilgængelig institution som Frederiksberg svømmehal skal drives og dermed være driftøkonomisk sikret af kommunen. I tilfælde af salg til privat ejer, vil der således blive tale om et vandbaseret forlystelsesetablissement med helt andre økonomiske intentioner. Borgerne vil miste et nødvendigt og eftertragtet værested.

Gæst

2016-08-04 20:50

Bevarelse af Frederiksberg Svømmehal skal være en kommunal opgave til gavn for flest mulige borgere uanset pengepungens størrelse, så vi undgår spekulativt stigende billetpriser v. privatisering. Kommunalt ejerskab skal desuden sikre og garantere bevarelsen af en helt enestående arkitektonisk udført bygning.

Gæst

2016-08-05 20:59

Frederiksberg Svømmehal - som mange også kender som Yrsa Badet - er en helt og aldeles unik arkitektonisk kulturperle som emmer af historie - brugernes såvel som kommunens historie. Tog selv både den lille - og store svømmeprøve som skolebarn der i 1970'erne og bruger stadig svømmehallen jævnligt. Frederiksberg Svømmehal har altid været tilgængelig for ALLE borgere, uanset pengepungens størrelse. Den historiske ånd vil ALDRIG overleve en privatisering, hvor alle visioner først og fremmest handler om vækst, effektivisering - og "harmonisering/modernisering" etc. - etc... Nu skal svømmehallen så renoveres. Det er - og må være - en glimrende lejlighed for kommunen/magistraten at vise os borgere, at Frederiksberg Kommune naturligvis passer på Frederiksbergs/vores alle sammens historiske perler.

Gæst

2016-08-06 12:03

det er en kommunal opgave, og den gamle svømmehal skal ikke på private hænder

Gæst

2016-08-06 12:30

Fordi fælles offentlig ejendom betalt gennem vores fælleskasse- skatten- ikke skal gøres til genstand for privat spekulation. Vi har set mange offentlige opgaver, der er blevet overtaget af private og som derefter går konkurs. Det vil med stor sandsynlighed også ske med svømmehallen. Så kan kommunalbestyrelsen derefter vælge at lade den forfalde eller overtage den, med endnu større udgifter i den forbindelse.

Gæst

2016-08-06 18:58

Jeg har brugt svømmehallen i 45 år og som pensionist er jeg stadig bruger

Gæst

2016-08-09 15:46

Jeg har brugt Frederiksberg Svømmehal i over tyve år. Jeg mener at hallen skal forblive administreret af kommunen, og at kommuner har en forpligtelse overfor borgerne om, at tilbyde ordentlig og affordabel fritidsaktiviteter med adgang til alle.

Frederiksberg har manglet svømmeplads i mange år. Damsø er forbeholdt svømmeklubber, og Frederisberg svømmehal er ofte overfyldt, med små muligheder for en øgning af kapacitet i spidstiderne. Den ny svømmehal, der skal privatdrives, kommer til at hjælpe her. Men Frederiksberg har fremover det centrale plads i svømmeudbud hos motionister. Billet prisen er allerede i den dyre ende, og der er utænkeligt at private some betaler for den forestående renovering til ca. 50 millioner ikke vil kræve omkostningerne ind ved højere billetpris--når kapaciteten ikke kan øges.

Gæst

2016-08-10 21:00

Dette er min barndoms- og ungdoms svømmehal og et kulturhistorisk klenodie, som Frederiksberg skal være stolte af og ikke sælge til højestbydende.

Gæst

2016-08-11 07:05

Jeg er enig i at svømmehallen primært er en kommunal opgave, Og at tilbuddet til borgerne skal bevares som minimum på nuværende niveau, og gerne bedre. Der er plads til forbedringer.

Spørgsmål til politikerne:

Hvilken fordel skulle en privat operatør få ved at købe en svømmehal der skal renoveres for ca. 50 mil.?

Er det økonomisk gevinst, skal enten brugerne betale, eller personale omkostningerne reduceres.

Politikerne mangler at svare på dette?

Der er i forvejen en privat operatør i huset, Fitness - world, hvorfor udvikler eller udvider kommunen ikke samarbejddet med dem?

Gæst

2016-08-11 16:18

Det er ganske enkelt VIGTIGT at bevare Frederiksberg Svømmehal som kommunal institution historisk unik, som den er, i vandets ånd livgivende for mennesker i mange generationer, et vartegn for Frederiksberg Kommune. Aldrig tillade dens unika og tilgængelighed som borgernes fristed i medbestemmelsens tegn overdrages på private investorers hænder.

Gæst

2016-08-12 19:52

Fordi jeg og min familie gennem 50 år i perioder har brugt svømmehallen meget.

Gæst

#67 Re:

2016-08-13 07:51

#1: -  

Birtha Hededam

#68 Svømmehal

2016-08-13 08:03

Jeg er bruger af svømmehallen og er meget glad for den. Der holder jeg mig i form,  i et skønt element vandet. Her kan alle være med.

Gæst

2016-08-13 09:23

Det er og skal være en kommunal opgave

Gæst

2016-08-14 14:52

Lis er ugentlig svømmer med ledsager og har derfor stor glæde af svømmehallen. Lis bruger bl.a svømning til at holde sig i gang.

Gæst

2016-08-19 14:31

På grund af den arrogance Frederiksberg Kommune udviser i denne sag og usynligheden af vor borgmester i sagen. Håber der kommer en borgerhøring. Jeg er vokset op med svømmehallen og Frederiksberg har så rigelig råd til at beholde den.

Gæst

2016-08-20 12:49

En svømmehal er et kommunalt anliggende desuden er de aftaler man vil sikre sig alt alt for løse og slet ikke gennemtænkt

Gæst

2016-08-25 08:34

Dårlig økonomi bliver sjældent bedre ved at sælge ud af ens ejendele. Det bliver kun bedre ved, at tage stilling til de ønsker der ønskes opfyldt og så skaffe midlerne. Underskriftindsamlingen er et godt forsøg på at tage den tid der er nødvendig for at undersøge kommunes og borgernes ønsker.