folkeafstemning om flygtninge og migrant situationen.
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen folkeafstemning om flygtninge og migrant situationen..
Johannes Juhl |
#76 Re: Luk grænsen nu2016-03-13 04:31Jeg møder op, men min kone vil kun med, hvis der er bingo før og efter demonstrationen. |
Gæst |
#772016-03-13 12:49fordi jeg er så træt af det udemokratiske EU og den samlede flygtningepolitik - som er en migrantsituation og har intet med folk i nød at gøre. |
Gæst |
#78 Re: Re: Luk grænsen nu2016-03-13 13:07#76: Johannes Juhl - Re: Luk grænsen nu Hun kan vel nøjes med at se dig spille lommebingo :) |
Gæst |
#792016-03-13 16:25#moskeernebagsløret er det store bedrageri og venstrefløjens svigt og ansvarsløshed. |
Gæst |
#812016-03-13 19:25Flygtninge, der konverterer til kristendom, forfølges af muslimer på asylcentrene. De kristne føler sig svigtet af de danske myndigheder. Chikane og trusler. Endda dødstrusler. Det er den barske hverdag for flygtninge, der er konverteret fra islam til kristendom i danske asylcentre. Nogle af dem er så bange for truslerne, at de ikke tør henvende sig til ledelsen på Røde Kors’ asylcentre. Andre henvender sig til ledelsen, men oplever, at det ikke hjælper. Det fortæller to flygtninge, BT har talt med. Tværtimod bliver truslerne værre, når de muslimer, der udfører chikanen, opdager, at konvertitterne har ’sladret’. I yderste konsekvens flytter man ofrene til andre centre. Men dér har beboerne som regel allerede hørt om personen og står klar til at fortsætte chikanen.
»Røde Kors aner ikke, hvordan de skal tackle problemerne,« siger Jens Kennet, der er kristen Røde Kors-frivillig. »Jeg er to gange blevet truet med, at jeg ville blive slået ihjel, hvis jeg ikke opgav kristendommen og blev muslim igen,« siger ’Hussein’, 24-årig flygtning fra Afghanistan. Han har boet i flere forskellige asylcentre i de seneste to-tre år, senest Sandholm, men han klarer nu sig selv, efter at han har fået opholdstilladelse. Hussein er et falsk navn, og han tør ikke vise sit ansigt af frygt for repressalier, men BT er bekendt med hans rigtige identitet. Sov i skovenMens han boede i centrene, sov Hussein tit ude i skoven, fordi han ikke turde sove på sit værelse. »Jeg måtte sove udenfor centrene, for jeg var bange for, at muslimerne skulle komme og slå eller dræbe mig. Muslimerne har spyttet på mig og truet mig utallige gange. De truede mig med, at de ville komme om natten og dræbe mig. Jeg var meget bange. Jeg snakkede med chefen i asylcenteret, men jeg fik bare at vide, at jeg skulle tage det stille og roligt. Jeg forstår ikke hvorfor jeg, som er kristen flygtning, ikke kan leve trygt i Danmark, som er et kristent land,« siger Hussein, der konverterede til kristendom i 2009, mens han opholdt sig i Grækenland – et år før han kom til Danmark. Hussein (t.v.) og Benjamin foran Sandholm, hvor de begge har boet. Den ene blev truet med kniv, og den anden måtte sove i skoven, fordi han ikke turde være på sit værelse. Foto: Jens Nørgaaard Larsen Født muslim
»Jeg er jo født muslim og praktiserede islam i Afghanistan. Men i Grækenland så jeg Jesus i et drømmesyn. Han sagde, han ville frelse mig. I Grækenland blev jeg også chikaneret af muslimer. På et tidspunkt blev jeg overfaldet af 11 kurdere og afghanere, der slog mig bevidstløs. Jeg vågnede op på hospitalet,« fortæller Hussein. »De fleste flygtninge, der kommer hertil, er muslimer, og de er aggressive. Jeg kan se det på den måde, de truer os, jeg kan se hadet i deres øjne,« siger en 29-årig flygtning fra Iran, der konverterede i 2011 og gerne vil kaldes ’Benjamin’. »At blive kristen ændrede alt i mit liv. Jeg blev meget mere rolig og bedre til at kommunikere med folk,« fortæller Benjamin, der er flygtning fra Iran.Foto: jens nørgaard larsen Han har boet syv år på forskellige asylcentre i Danmark og bor nu i Sandholm. »Jeg mødte en fyr, der hed Ali på asylcentret i Hanstholm i 2010. Han spurgte, om jeg ville med i kirke, og jeg blev interesseret, da jeg lærte mere om kristendom. Jesus er der for synderne, og det kunne jeg forholde mig til,« siger Benjamin og piller ved korset, han har i en kæde om halsen. »At blive kristen ændrede alt i mit liv. Jeg blev meget mere rolig og bedre til at kommunikere med folk. Jeg har ikke set lyset, men jeg har forstået, at mirakler sker overalt. Jesus siger: ’Jeg er sandheden, jeg er lyset, så følg mig’. Jeg prøver bare at følge ham. Jeg ville ønske, jeg kunne leve som andre mennesker, have et normalt liv, gå i skole, arbejde,« siger Benjamin og fortsætter: »I centeret i Hanstholm mødte jeg ofte aggressive muslimer på vej til cafeteriet. De truede mig med kniv og sagde, jeg ikke måtte gå der, hvis jeg ikke var muslim. Jeg kunne mærke, de gerne ville slås. Men jeg sagde: ’Gud velsigne dig’, og gik væk derfra. jeg ønsker ikke problemer med dem. jeg prøvede at anmelde det til kontoret på centeret. De tilbød at flytte mig til et andet center, men der er jo også masser af muslimer. Jeg bad dem gøre noget for at ændre på situationen og give mig håb. Jeg låste mig inde på mit værelse om dagen for at få hjertet til at falde til ro. Nu har jeg været i Sandholm et års tid. Som kristen prøver jeg at elske alle. Men jeg må indrømme, at jeg er bange for at sidde i cafeteriet,« siger Benjamin. BTs medarbejder snakker med de to konvertitter, der begge ønsker anonymitet af frygt for repressalier. Cheferne er rådvilde
Jens Kennet, der er kristen Røde Kors-frivillig har prøvet at hjælpe konvertitterne. »Cheferne på Røde Kors-centrene forstår slet ikke, hvad der sker, og de ved ikke, hvordan de skal håndtere det. De tror, de kan løse problemerne ved at flytte kristne til andre centre, men problemerne fortsætter på de nye centre. Religionsfrihed er også frihed til at skifte religion, men en muslimsk flygtning løber en stor risiko ved at konvertere til kristendom,« siger han. Ofrene flyttes rundt
Anne la Cour Vågen, der er chef for asylafdelingen i Røde Kors, mener, at centrene gør, hvad de kan, for at løse problemerne: »Vi har en klar politik på vores centre: Vi accepterer selvfølgelig ikke den form for chikane, heller ikke når det går ud over seksuelle minoriteter. Og hvis vi bliver bekendt med det, handler vi på det. Jeg synes også, det lyder som om, vores personale har forsøgt at handle med de muligheder, vi har. Vi hjælper dem også med at politianmelde, hvis det er grov chikane,« siger hun. Har der været sager, hvor der har været en konsekvens? »Der har været sager, hvor vi må flytte folk til andre centre.« Men man flytter jo ofrene, ikke gerningsmændene? »Der har også været sager, hvor man flytter dem, der udfører chikanen. Men det er også en problemstilling, at ofrene ikke tør henvende sig,« siger Anne la Cour Våben. |
Gæst |
#822016-03-13 19:34Jeg er træt at at knokle røven ud af bukserne for at betale skat og så de skal bruges på en gang nasserøve der ikke vil integreres. Vores gamle lever under kritisable forhold - brug pengene på dem |
Gæst |
#832016-03-13 19:40Efter at have set tv2 dokumentar. De lever i et parallel samfund og vil overhoved ikke Danmark eller danskere. Vi er jo vantro i deres øjne og må stenes. Samtidig med at de er kvinde undersøgelse og nyder godt af vores goder. Som de tilmed vil snyde sig til. |
Gæst |
#85 Re:2016-03-13 19:58Lige præcis.
Men de få som gerne vil slippe for at leve i stenalderen, er også MEGET velkomne til at blive boende! :-) |
Gæst |
#862016-03-13 20:49Jeg har længe efterlyst sådan en afstemning, også om hvem der vil betale og hvem der ikke vil - ligesom folkekirken - mange vil ikke betale for alle de migranter, det burde være valgfrit |
Gæst |
#882016-03-15 08:59Bevar vores land, tro og kultur. STOP INDVANDRINGEN AF MIGRANTER FRA MUSLIMSKE LANDE!!! |
Gæst |
#89 Husk det nu2016-03-15 23:45Lørdag d. 19. marts kl. 13-15
|
Gæst |
#912016-03-17 22:27ALDRIG HAR VI HAFT RINGERE POLITIKERE I DANMARK SIAD ønsker at hjemsende flere 100.000 muslimer Trods det at vi ikke kan tage os af vores egne, bliver vores politikere ved med at tage folk ind som påberåber sig flygtningestatus. Både politi og andre myndigheder ved, at de ikke er flygtninge. Det ved politikerne også, men alligevel bliver de ved med at hente muslimske nasserøve ind i landet. Vi trænger til nogle nye politikere der tør tage fat ved nældens rod. SIAD ønsker at hjemsende de såkaldte flygtninge, men også alle de muslimer, der har bosat sig i Danmark og som måske endda har tillagt sig dansk statsborgerskab, - hvis de ærer deres koran og de islamiske skrifter mere end den danske grundlov. Det kan dreje sig om flere hundredetusinde muslimer, der bliver sendt ud. Det vil komme til at gå ud over nogle uskyldige, men det er ikke noget, der må hindre os i at gøre vores nødvendige arbejde for at redde Danmark. Deres ulykkelige situation kan de takke vores uduelige danske politikere for. Giv os en vælgererklæring til SIAD og Fremskridtspartiet, vi er et selvstændigt parti som stiller op under Fremskridtspartiets fane for at vi sammen kan komme i folketinget og rydde op. |
Gæst |
#922016-03-17 22:55Slået og sparket Ved et overfald mandag blev to ansatte ved hjemmeplejen forulempet af en gruppe unge, og en af de ansatte blev også angiveligt udsat for slag og spark. Kurt G. Nielsen fra Lokalpolitiet i Slagelse bekræfter overfor TV ØST, at overfaldet er anmeldt til politiet, og at de arbejder på at finde gerningsmændene. Politiet har samtidig sat alle kræfter ind for at finde et motiv til overfaldet. Det skal gøre det helt klart, om der er tale om en enlig svale eller om et egentligt nyt mønster. Krisemøde Motalavej i Korsør har i årevis været et hårdt belastet boligområde, og er også på regeringens ghetto-liste. Et langvarigt arbejde på at forbedre områdets image var ellers ved at bære frugt, men der har flere gange de seneste måneder været meldinger om gruppers angreb på myndighedspersoner i området, ligesom borgere har klaget over hærværk. Blandt andet er politifolk og brandfolk blevet angrebet i området, og har Falck er i en periode kun kørt ud i området med politieskorte. Hjemmeplejen i Slagelse Kommune mødes torsdag formiddag med repræsentanter fra fagforeningen FOA og Slagelse Kommune for at lægge en plan for, hvordan hjemmeplejen fremover skal arbejde i området. |
Gæst |
#932016-03-19 09:21vi skal bare stoppe det galehus til eu og stoppe den islamiske kultur før vi bliver overrumplet og de starter ny krig i europa |
Gæst |
#942016-03-19 09:40Fordi jeg mener det er nødvendigt, for og reder Danmark og vores børn, børnebørn. |
Gæst |
#952016-03-19 11:52fordi nok er nok! har mistet tålmodigheden med den slappe linje her i landet, jeg nægter at blive flytning i mit eget land! |
Gæst |
#972016-03-20 13:31Fordi en ældre dame ikke skal sidde og vente på hjælp,når hun færdig på toilettet i tre timer bare, fordi vi skal modtage flygtninge, som aldrig har bidraget til det danske samfund. |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2016-03-21 12:04- Date of removal: 2016-03-21
- Årsag til fjernelse:
Gæst |
#99 Dokumentation?2016-03-21 12:07Jeg har ikke kunnet finde nogen dokumentation på dine påstande om, at Polen og Canada har lukket for muslimsk indvandring. Er det noget du ligger inde med? |
Gæst |
#1002016-03-28 07:52Jeg underskriver denne underskriftsindsamling, da Danmark ikke skal eller kan magte flere! Samtlige flygtninge skal ikke integreres, men retur til eget land så hurtigt det kan lade sig gøre! MIgranter skal ud øjeblikkelig! |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6172 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4155 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1580 Oprettet: 2024-11-24
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
BEVAR Centerhallen i Lillerød
824 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
459 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
451 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
438 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2053 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
245 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2599 Oprettet: 2024-10-02
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
195 Oprettet: 2024-12-11
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
535 Oprettet: 2024-11-16
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
643 Oprettet: 2024-11-06
Walkiebanko skal bestå.
104 Oprettet: 2024-12-11