Stop lukning af børnehjertekirurgi på Skejby
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop lukning af børnehjertekirurgi på Skejby.
Gæst |
#1512016-01-30 20:51min søn er også hjertebarn . vi skal køre fra padborg til tjek i Aarhus, men hvis de lukkede det skulle vi til kbh. Det ville være en enorm rejse for os og vores lille dreng |
Gæst |
#1532016-01-30 20:51Skejby er et fantastisk sted. De gør et kæmpe arbejde for at såvel familie som pårørende skal føle sig trygge i det kaos de er havnet i. Vores lille niece er i live idag takket være en kæmpe indsats fra læger og sygeplejesker der reddede hende ikke mindre end to gange. Det er helt forkastelig at de overhoved overvejer en sådan beslutning som tydeligvis ikke vil gavne andet end pengekassen. Det vil tvært imod gøre det hele meget mere besværlig og hårdt for største delen af patienterne og deres familier, som vil blive afskåret fra at kunne ha sine pårørende i nærheden i de svære situationer de står i. |
Birgitte Vestergaard |
#1542016-01-30 21:00Jeg er mor til en pige, som blev født med hjertefejl og vi er bosidddende i København og hun blev derfor opereret på RH. Vi var indlagt 2 gange a hhv 3½ måned da hun var nyfødt og 1½ måned, da hun var godt tre år. Under de to indlæggelser blev vores datter opereret ialt 4 gange i hjertet. I forbindelse med sidste omgang blev vi sidenhen overført til en anden hospitalsafdeling, hvor vi var indlagt yderligere 4 måneder til genoptræning for hjerneskade. De lange indlæggelser er virkelig belastende for en familie og det betyder alt, at man kan forblive forholdsvist tæt på sit netværk. Vores netværk kunne bistå os undervejs med at lave mad til os, hjælpe os med vores ældste og raske datter og komme og besøge os, så vi ikke gik helt til i hospitalskuller. Vi kunne holde familien forholdsvist samlet og det var overskueligt at tage hjem undervejs. Man er ubeskriveligt skrøbelig under de her svære og langvarige indlæggelsesforløb. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det må være, som bosiddende i Jylland at skulle forberede sig på at rejse til Kbh for at få sit barn opereret. Muligvis er det "bare tal" for jer, der tager beslutningerne. Men for os familier er det liv og død. Det er vores syge børns hjerter og det er vores familiers hverdage, der bliver berørt i helt ekstrem grad. I må ikke være blinde for betydningen af, at være væk hjemmefra: ofte bliver vi forældre nødt til at dele os, så den ene er på hospitalet og den anden er hjemme hos de andre søskende. Søskende må indstille sig på ikke at være samlet. Og ofte er det virkelig langvarige indlæggelser. Tag ikke fejl, af at nogle kan være indlagt i virkelig lang tid. Betydningen for sådan en flok søskende er enorm, hvis ikke de let kan komme til at være sammen i et langvarigt forløb. Der er rigtig mange brikker I skal være opmærksomme på, når I lægger det her puslespil. Mvh Birgitte Vestergaard, mor til Rose som gennemgik 4 operationer for HLHS og som ikke har overlevet sin hjertesygdom. |
Gæst |
#1552016-01-30 21:05Vi har brug for begge sygehuse til børn med særlige behov og hjertelidelser. |
Gæst |
#1562016-01-30 21:18Fordi det i sidste ende vil koste liv "små liv", hvis også dette skal holdes kun i Kbh. Tænk på afstanden hvis man Eks. Bor i Skagen....... |
Gæst |
#1572016-01-30 21:21Min bedste veninde er hjertebarn og det er forfærdeligt at gå igennem, og endnu værre hvis man som jyde skal hele vejen til rigshospitalet. Det er hårdt for patienten men også familien, og det bliver umuligt at være sammen med familien hvis dette sker. |
Gæst |
#1582016-01-30 21:42Er selv hjertepatient, er vigtigt at få hurtig behandling, lad ikke hjerte børnene og deres forældre i stikken, og forlænge ventetid på evt. operation, det er jo der sker hvis kun et hospital kan udføre operation. |
Gæst |
#1602016-01-30 21:49En afdeling med ekspertise etc. må ikke nedlægges. |
Gæst |
#1612016-01-30 21:53Fordi det er hjernedødt kun at have et behandlingssted i Dk for dette. |
Gæst |
#1622016-01-30 22:06I 1990 blev min 4 årig søn opereret på Skejby sygehus. Vi havde været igennem adskillige undersøgelser på andre sygehuse, men ingen var så professionel som børnehjerte afd i Skejby. Var vi ikke endt på Skejby sygehus, ville min søn ikke have levet idag. |
Gæst |
#1632016-01-30 22:09Vores dreng på nu 5 år, fik konstateret at han havde en AVSD da han kun var 27 dage gammel. Da han var tre måneder blev han opereret på Skejby og operationen gik godt. Han er en sund og rask dreng i dag men skal til kontrol hvert år på Skejby. Vi fik den bedste behandling man kunne tænke sig på Skejby, vi er dybt taknemmelig over deres professionalisme og dygtighed. Jeg håber ikke at børne hjertekirurgisk afd. Flytter væk fra Skejby, det ville være så forfærdeligt. |
Gæst |
#1642016-01-30 22:24Fordi min datter er hjertebarn og opereret på Skejby sygehus i 2008, og stadig går til kontrol der. Altid er vi blevet mødt af professionelle fagpersoner som har betydet rigtig meget for os som familie! Værdsætter at det altid er den samme som har scannet min datter til hver eneste kontrol og at der altid er tid til at smaltalke især med min datter således hun kan føle sig tryg - Skejby skal bare bestå!!!!!! |
Gæst |
#1652016-01-30 22:28Skejby er Danmarks førende børne hjerteafdeling. De har høj international standard og samarbejder. De har nogle af verdens førende kiruger og radiologer. Vibeke Hjortdal er enestående. Rigshospitalet kan centralisere de afdelinger de er stærke på. Som cancer, øre-hals, mave-tarm, andre børne afdelinger. Men ikke børne hjerte. Der er Skejby klart førende. Vi skal heller ikke flytte alt i Danmark til København.. |
Gæst |
#1662016-01-30 22:34jeg sender en stor tak til hjerteafdelingen da de lukker min datters ductus. hun var født 3 måneder for tidlig og da hun var 2 måneder gammel kom hun under kniven.. tak til morten der førte den... mallucca er i dag 3.5 år og lever i bedste velgående.... |
Gæst |
#1672016-01-30 22:52Der er alt for langt til København, når man har et sygt barn,der må kan blive penge til begge steder |
Gæst |
#1682016-01-30 22:53Der er alt for langt fra Jylland til København, når man har et sygt barn,der må kan blive penge til begge steder |
Gæst |
#1692016-01-30 23:01Skejby Børnehjerte afdeling er top international standard. Lad den bestå som Danmarks Center for hjertebørn. Eller lad begge være. Lyt til hjertebørnene og ikke politikere. Når Danmark endelig er førende, så skal vi ikke nedlægge det. Vi skal redde liv. Ministeriet for Sundhed hedder nu Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse. Det er ikke alle alvorlige sygdomme man kan centralisere eller forebygge. Ud i landet med politikerne..ud til folket.. |
Gæst |
#1702016-01-31 00:07Skal der kun være 1 hjertecenter for børn i Dk ligger det mere centralt for hele landet i Skejby end i Kbh. Det er hjerteløst at skabe så enorm en afstand mellem familie og det syge barn og afstanden for de der bor i det nordjyske er jo helt igennem urimelig hvis det placeres i Kbh. Hvordan skal den øvrige familie få det til at fungere. Et så sygt barn har brug for sin familie for at komme sig hurtigt. De jyske kompetencer lyder jo heller ikke til at fejle noget. Har oplevet det på tæt hold hos en sød kollega. Så vælg nu det rigtige for de uheldige børn og deres familier der rammes af hjertesygdom. Placer det centralt ❤️❤️❤️ |
Gæst |
#1712016-01-31 00:39Jeg er hjertebarn blev selv opereret på Skejby da jeg var et år for 28 år siden og det fungere endnu og for 2 år siden fik jeg pacemaker på skejby og nu går jeg som tømrer og er med til at bygge det nye skejby universitets hospital... |
Gæst |
#1722016-01-31 02:06Fordi jeg ved hvad det betyder for en hjerte PT. at være i "nærheden" af sine pårørende. |
Gæst |
#1732016-01-31 02:25Var selv hjertebarn.. Er blevet opereret i Skejby! De er super dygtige.. Ingen af stederne burde lukkes det er bare ikk iorden.. Behold den afdeling!!!! |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6171 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4140 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1553 Oprettet: 2024-11-24
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
BEVAR Centerhallen i Lillerød
823 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
458 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
447 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
436 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2051 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
245 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2598 Oprettet: 2024-10-02
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
535 Oprettet: 2024-11-16
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
182 Oprettet: 2024-12-11
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
643 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
537 Oprettet: 2024-11-04