Straf for falske anklager i børnesager

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Straf for falske anklager i børnesager.

Gæst

2016-10-06 07:34

Fordi jeg har været anklaget for at krænke min datter 3 gange aldrig været sigte, mor har bare brugt dette middel for at få frammedegjort far med hjælp af de verse kommuner stf phykologer, og det lykkes så. Men jeg er blevet afvist hvergang jeg har anmelt mor for falsk anklager.

Gæst

2016-10-06 07:41

blev selv udsat for det. eksen trak statsforvaltningen rundt og gjorde åbenlyst grin med dem. de gennemskuede det dog til sidst og jeg har ofte min datter idag, men det kostede 1,5 år.

Gæst

2016-10-06 08:13

PGA retsstlking

Gæst

2016-10-06 08:18

Min mand kæmper en kamp hverdag for at de sine børn men moren nægter oga hanbhar adhd er han stof misbruger

Gæst

2016-10-06 09:05

Fordi jeg selv er udsat for den værste stalker jeg nogensinde har hørt om.... værre end de slemme slags sager.

Gæst

2016-10-06 09:29

Fordi jeg selv ligger under for falske anklager der gør at jeg ikke må se mine børn. Hun har løjet sig til Polititilhold på mig... beskyldningerne går bla. På at jeg skulle have misbrugt mine børn...

Gæst

2016-10-06 10:14

Er selv oplevet falske anklager og løgne

Gæst

2016-10-06 11:24

Statsforvaltningen's current process encourages false accusations

Gæst

2016-10-06 11:47

Jeg skrev under fordi at min mand og jeg oplever at blive stalket og chikaneret af min mands eks som han har en søn med, som lyver og manipulere for at ramme min mand igennem deres søn. Hvis hun ikke kan få min mand og bestemme over ham og hans liv så må han ikke se sin søn og hun gør alt for at ødelægge Vores liv. Amtet tager hendes løgne seriøst og vil ikke lytte til min mand, som ikke har måtte se sin søn i flere måneder nu, fordi hun konstant lyver. Derfor ønsker jeg der kommer en konsekvens af dette og derfor skriver jeg under. Der skal være ligestilling for både fædre og mødre i amtet uden løgne.

Gæst

2016-10-06 13:21

Jeg er selv blevet udsat for løgne fra moren til min dreng og sørme om hele systemet tror på hendes løgne imod mig for de undersøger intet. Absolut intet som helst undersøger de om det virkelig kan passe. Selv ens dreng prøver de at få til at lyve men han er gudskelov bliver 9 år nu og de har fået det svære med at få ham til at lyve om sin far som han har boet alene med i 8 år. Lige til deres løgne begyndte at florere.

Gæst

2016-10-06 15:10

For børnenes skyld..

Gæst

2016-10-06 16:58

Fordi det er ikke ok at bruge beskyldninger for ens egen skyld for at få sin vilje vis der ikke er hold i beskydningerner

Gæst

2016-10-06 17:21

Jeg har selv været udsat for falske anklager i børnesag Ang mine drenge.

Gæst

2016-10-06 19:22

Jeg har oplevet falske anklager om misbrug af mine 2 børn og politianmeldelser 3 gange herefter 2 klager over statsadvokatens afgørelser Det var hvad min ex gjorde ved mig. Det har ingen konsekvens for hende. Uforståeligt. Hun fortsætter nu på fjerde år , det hører aldrig op jeg føler mig magtløse i nuværende system. Ingen myndigheder reagerer og i særdeleshed ikke statsforvaltningen hvor reaktionstiden ofte er mange måneder. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ved det udover at børnene er taberne. Har nu brugt ca. 200.000 på advokater men er ikke kommet meget længere pga konfliktskyhed fra myndighederne. JJ

Gæst

2016-10-06 23:00

Kommunerne har i årevis hjulpet kvinder at lave meget dårlige handlinger mod mænd - hjulpet dem at ødelægge forhold, at de aldrig kan blive venner igen. Det man belønner får man mere af og det man straffer får man mindre af. Mange mænd er blevet så uretfærdigt behandlede og kvinderne som er nødt til at lave sinde dårlige handlinger mindre er blevet blinde og kan ikke se det og er nødt til at finde alle mulige fejl på mændene - tro ikke at dem der har planlagt det her, ikke har vidst det at de ville ødelægge familier og ødelægge kvinder, mænd og børn.

Gæst

2016-10-07 05:23

Har selv oplevet det flere gange

Gæst

2016-10-07 06:02

Løgne skal straffes. Eller have en konsekvens uanset om man er forældre eller familiemedlem. Eller nabo eller bekendt eller ven eller fremmede eller offentlige ansatte.farsø sagen begik faren selvmord i fængslet. Først da datteren fik det af vide sagde hun sandheden. Damen fra kommunen der tvang børnene til at sige det om sin far arbejder stadig på en kommune.
Trina Truesen

#118 Re: Re: Re:

2016-10-14 23:06

#86: Mig - Re: Re:  

"J eg ville påstå, at dem der kommer med falske anklager (i de fleste tilfælde kvinder, som føler og antager at børnene er deres alene) " ...... Er det noget du formoder fordi du har en personlig erfaring og dermed mener at dit køn pr definition altid bliver uretmæssigt anklaget? - eller er det en påstand du rent faktisk kan dokumentere med noget konkret fakta, der netop underbygger din påstand om, at kvinder retter flere falske anklager end mænd? 

Stina Truesen

#119 Re:

2016-10-14 23:16

#99: -  

Problemet er bare at du ikke kan samarbejde med en narcissist/sociopat/psykopat/karakterafviger. Du lærer først din partner rigtig at kende den dag man afbryder forholdet! - (Men ellers godt forsøgt med lidt kliché psykologi D :)

Ja jeg er en kvinde, og jeg heder Ulla Rasmussen

2016-12-03 11:45

Hvor er dette en ubehagelig diskusion. Flere af jer, skriver jo faktisk, at alle mænd er svin og pædofile. Føj. Vil da lige sige til disse kvinder, at de skal huske på, at I ikke kan få børn, uden en mands sæd. 

Bedstefar

#121 Re: Re: Re: Re:

2016-12-23 10:51

#118: Trina Truesen - Re: Re: Re:  

På trods af politikernes intentioner på det seneste, hvor man anbefaler en forbedring af statsforvaltningernes administration af forældresager, så er dette desværre ikke fulgt op af tilstrækkelige normeringer, så afgørelserne trækker urimeligt ud, og de bærer mere præg af medarbejdernes tarv end af børnenes tarv. Netop afgørelserne angående barnets tarv ligner en opgivende attitude mere end et oprigtigt ønske om at trænge til bunds i sagerne, men det er jo heller ikke medarbejderne, der bagefter i lang tid skal leve med konsekvenserne af deres afgørelser. Der er det netop især børnene, der lider under konsekvenserne af en af parternes samværschikane, løgne og falske anmeldelser om vold, incest og hvad der ellers står i drejebøgerne, om hvordan man kan vende en forældresag til egen fordel. Dette uanset virkningerne på børnene. Det drejer sig om at vinde, ikke at tage hensyn til børnene.

Tro mig, der er ikke nogen fra statsforvaltningerne, der læser alle de indlæg der er på denne side.

Jeg selv er som bedstefar vidne til en sag, der afdækker sider af mennesker, som jeg ikke troede fandtes.

Læg mærke til at jeg ikke angiver køn eller andet, også fordi dem der handler så ondskabsfuldt over for børnene, selvfølgelig findes fra begge side, og man har jo ikke en statistik ( ønsker det heller ikke) over hvem der laver balladen.

Tak for ordet.

Sigurd

#122 Re:

2017-02-09 04:13

#7: -  

Men de er dog ikke urørlige, for usande/løgnagtige oplysninger om en af eller begge forældre og også selvom at de kommer fra evt kommunen, vil altid være et brud på lov og ret og i den grad chikane og har man ellers sin sti ren, hvilket man jo selvfølgelig har da det handler om vores kære små, så har man hvor om alt er et rigtig godt greb i den lange ende i forhold til evt kommuner. Taler af erfaring for jeg har og er stadig lige midt i netop to kommuners fælles insats for at dække over hinandens store svigt af min søn. Men nej, lige pludselig, så vil de også selvom det er kommunen, opleve når retfærdigheden til sidst indhenter det uretfærdige. 

Sigurd

#123 Re:

2017-02-09 04:20

#114: -  

Hvor gamle er jeres børn. 200.000 kr lyder umiddelbart ret voldsomt og tænker at måske tiden var til at finde en ny og hvem ved mere effektiv advokat. For man kan jo ikke ligefrem sige at den nuværende har leveret ret meget for 200.000 kr.

Sigurd

#124 Re:

2017-02-09 04:21

#115: -  

Præcis.

Sigurd

#125 Re:

2017-02-09 04:23

#117: -  

Hvad ? Er det virkelig rigtig... Hvad er det dog for et samfund vi har idag, hvor er det trist