Straf for falske anklager i børnesager

Quoted post

Trina Truesen

#118 Re: Re: Re:

2016-10-14 23:06

#86: Mig - Re: Re:  

"J eg ville påstå, at dem der kommer med falske anklager (i de fleste tilfælde kvinder, som føler og antager at børnene er deres alene) " ...... Er det noget du formoder fordi du har en personlig erfaring og dermed mener at dit køn pr definition altid bliver uretmæssigt anklaget? - eller er det en påstand du rent faktisk kan dokumentere med noget konkret fakta, der netop underbygger din påstand om, at kvinder retter flere falske anklager end mænd? 

Svar

Bedstefar

#121 Re: Re: Re: Re:

2016-12-23 10:51:35

#118: Trina Truesen - Re: Re: Re:  

På trods af politikernes intentioner på det seneste, hvor man anbefaler en forbedring af statsforvaltningernes administration af forældresager, så er dette desværre ikke fulgt op af tilstrækkelige normeringer, så afgørelserne trækker urimeligt ud, og de bærer mere præg af medarbejdernes tarv end af børnenes tarv. Netop afgørelserne angående barnets tarv ligner en opgivende attitude mere end et oprigtigt ønske om at trænge til bunds i sagerne, men det er jo heller ikke medarbejderne, der bagefter i lang tid skal leve med konsekvenserne af deres afgørelser. Der er det netop især børnene, der lider under konsekvenserne af en af parternes samværschikane, løgne og falske anmeldelser om vold, incest og hvad der ellers står i drejebøgerne, om hvordan man kan vende en forældresag til egen fordel. Dette uanset virkningerne på børnene. Det drejer sig om at vinde, ikke at tage hensyn til børnene.

Tro mig, der er ikke nogen fra statsforvaltningerne, der læser alle de indlæg der er på denne side.

Jeg selv er som bedstefar vidne til en sag, der afdækker sider af mennesker, som jeg ikke troede fandtes.

Læg mærke til at jeg ikke angiver køn eller andet, også fordi dem der handler så ondskabsfuldt over for børnene, selvfølgelig findes fra begge side, og man har jo ikke en statistik ( ønsker det heller ikke) over hvem der laver balladen.

Tak for ordet.