Protest mod centraliseringen af borgerservice - syddjurs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Protest mod centraliseringen af borgerservice - syddjurs.

Maibrit Lund

#1 Uanstændig dårlig FRÅSERI ved flytning af BorgerSERVICE, - HVILKEN SERVICE!

2015-02-13 17:33

Jeg forstår ikke folk med bare lidt sund fornuft og sans for økonomi, kan finde på at lave så tåbeligt et tiltag med "endnu en flytning af borgerservice (tænker på den tidligere sammenlægning) Og så flytter I BorgerSERVICE til udkants Danmark - EBELTOFT!!??  

JEG tror IKKE, at de tåbelig folk, ved hvad ordret SERVICE står for!

Alle de kære borgere, som er med til at smide skattekroner i til kommunen, NÆGTER JEG at tro, at de fleste kommer fra Ebeltoft af.

Hvad med alle de ældre, som ikke har mulighed for at kører til Ebeltoft, skal de bestille en taxa på Kommunens regning?? 

Alle de millioner Kr. der havner i Ebeltoft kommer ikke til gavn andre steder. Denne sammenlægning var næppe til gavn for Rosenholm, Rønde og Omegn. Men den kommune som kom til med det største underskud nemlig Ebeltoft, nyder da MAX af det.

Denne flytning, og endnu engang renovering af en Borgerservice i SydDjurs Kommune, den er I alle Kære Borgere med til at betale. Kunne man ikke tænke sig, at man kunne bruge alle de millinoner kr. det koster på noget bedre. De ældre på plejehjemmene, skolerne, de ungebørn eller bare nye tiltag der berører alle.  

 

Så bring endelig budskabet videre, hvis du synes det er ligeså uanstændig fråseri og dårlig service. 

 

Med venlig hilsen 

Maibrit Lund Jørgensen

Tidligere borger i Rosenholm Kommune 


Gæst

#2

2015-02-13 18:04

Hornslet ud ad Syddjurs
Maibrit Lund

#3 Ved i hvad jeres skatterkroner går til??

2015-02-14 08:12

Ved I hvad jeres penge går til????
Nu ved jeg, at der for Rønde og Hornslet samlet har været 18.549 personlige henvendelser i Borgerservice, hvorved Ebeltoft kun har haft 4.202 personlige henvendelser. 

Borgerservice i Rønde havde allerflest henvendelser og ligger herved centralt midt i hele SydDjurs, og let tilkommelig for samtlige borger i Kommunen. En 3. del af Ebeltoft er jo pendler og kører alligevel igennem Rønde når de skal på arbejde, resten er efterlønnere og pensionister. Rådhuset i Ebeltoft nu efter en flere millioner renovering kunne sælges, til den store efterspørgsel der er for erhvervslivet i Ebeltoft, der må da stå flere glade køber i kø. 

Med venlig hilsen 

Maibrit Lund Jørgensen 

Tidligere borger i Rosenholm Kommune


Gæst

#4

2015-02-14 11:04

Det er skandaløst
Bestyrelsen i Enhedslisten Syddjurs

#5 Borgerservice = decentralisering

2015-02-17 00:05

Enhedslisten Syddjurs støtter jeres underskriftsindsamling og opfordrer alle vores medlemmer i hele kommunen til at skrive under.

Erik

#6

2015-02-17 10:52

Der er kun 1 mulighed vi skal af med Ebeltoft som har været et problem fra dag 1.

hvis jeg husker ret vedtog man i sin tid at rådhuset skulle ligge centralt i kommunen, hvad blev der lige af den beslutning ? Nu ligger det hele tæt på sjællandsfærgen som snart lukker.

ud med Ebeltoft de har aldrig været interesseret i sammenlægning men kun at de 3 kommuner skulle ind under dem.

Erik


Gæst

#7 Re:

2015-02-17 17:06

#2: -  

 Der er kun 21km til borgerservice i Århus

Thøger Pauli

#8 Re: Re:

2015-02-17 18:48

#7: - Re:  

 Hvorfra er der 21 km?

Nu gælder det jo ikke om at få borgerne til at vende næsen mod Aarhus - det er der nok der gør. Vi skal holde på borgerne og få flere til at flytte herud, og det gør vi kun ved at give dem rimelige forhold.


Gæst

#9 Re: Re:

2015-02-18 07:44

#7: - Re:  

 Til Århus er der masser af busforbindelser  

 hvad med busser til rådhuset ?

 


Gæst

#10

2015-02-18 09:33

Jeg syntes det er for dårligt ,jeg skal køre til
Ebeltoft hvert for at få kørekortet fornyet.
Jens Carl Udsen


Gæst

#11

2015-02-20 13:19

Jeg er imod en øget centralisering af vores civilsamfund.

Gæst

#12

2015-02-20 16:17

Vi er for et 6 månder siden flytte her ud ,inde fra århus, men vi overvejer at flytte igen, vi vil ikke ligge og kører til ebletoft nå man skal have fornyet kørerkortet, eller andre ting. mvh K:B

Gæst

#13

2015-02-25 18:28

må vi bo irønde eller skal vi også bare flyttes
til ebeltoft når det passer jer politter