Giv Snowden Asyl i Danmark

Giv Snowden Asyl i Danmark / Beskeder / Flere whistleblowere tak / Kommentarer

Gæst

2014-07-15 13:12

Tak for din bundsolide og meget tiltrængte aktivisme. Glæder mig til at læse din bog.

Gæst

2014-07-15 13:34

her er min underskrift mvh Ilja Wechselmann

Gæst

2014-07-15 14:47

Ja, flere medlemmer af folketinget og af EUparlamentet burde bakke op og sikre ytringsfriheden. Men vi kan vel næppe vente, at de vil save den gren af, de selv sidder på.
Maybear

#4 Længe leve ytrigsfriheden,

2014-07-15 15:57

men hvis det skader vores eksport bliver ytringsfriheden sat i husarrest. Det kan vi simpelthen ikke være bekendt.
Luci Smith
Gæst

2014-07-15 16:49

Tak for dit indlæg, der var inspirerende at læse. One can say that there is something rotten in the State of Denmark.

Gæst

2014-07-16 07:49

Hvis jeg skal være helt ærlig, så jeg glad på Snowdens vegne, at han ikke får asyl i Danmark.
Jeg ville frygte, at en eller anden broddent kar i system ville få ham nakket og udleveret til USA.
Læs dog linkethttp://www.denfri.dk/2014/07/folketingsmedlemmer-skal-opfordre-til-ulovligheder/ og bliv overbevist om hvad det er for en bananstat Danmark i virkeligheden er.

Gæst

2014-07-16 11:18

Selv hvis den danske stat gav Snowden asyl, så ville jeg være seriøst urolig over de vendekåber af nogen politikere vi har herhjemme. Er det overhovedet et godt sted at modtage asyl? Ville der gå to måneder og så ville DK alligevel udlevere ham på trods af hvad de har lovet.
Danske politikere er ikke bange for at bryde hverken loven eller det de lover, skal vi huske på...

Gæst

2014-07-17 22:07

Tak til dig, fin artikel. Hvad med en whistle.blower-fond eller manual ;-) . Kunne godt tænke mig sådan en forbundsdomstol - men ret beset utroligt, at vi skal have en instans som tjekker om politikerne overholder grundloven, som har lidt mange overgreb de sidste tiår.- Tænker åz på Mandela, først forhånet i tiår, derefter alles helt...

Gæst

2014-07-18 09:09

Da Obama stillede op første gang lovede han - i relation til den stigende kritik af NSAs metoder - transparens og at NSA skulle komme til at adlyde forfatningen.
Amerikas presse havde da i over ét år modtaget anonyme oplysninger (der viste sig at stamme fra højt dekorerede ledere hos NSA selv) som fortalte, at Bush, sammen med den mere primitive del af NSAs ledelse, krænkede amerikanernes ret til privatliv massivt. To år senere blev disse interne dissidenter i NSA ransaget og fik IT udstyr, bøger og dokumenter beslaglagt, men det endte med at kun én blev skin-anklaget og forligt før sagen kom for retten!
For at redde NSAs ulovlige data-trawling, overvejede Bush at forsøge på at lovliggøre den igennem kongressen, men afstod herfra.
MEN STRAKS EFTER SIN INDSÆTTELSE GJORDE OBAMA netop DETTE OG UDVIDEDE derved REELT NSAs beføjelser til at aflytte enhver overalt - uden begrundet mistanke endsige dommerkendelse. Først da begyndte NSA at forlange logging data, mail-kartoteker og søgemønstre udleveret fra kommercielle firmaer. Obama er derfor en endnu større nedbryder af tillid og demokrati end G. W. Bush.

Og: UDEN SNOWDEN ville dette til dato være Danmarks stemmeberettigede befolkning fuldstændig ubekendt! Gj