Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)

Kommentarer

#19402

1. Jeg har længe følt stærkt omkring alle 8 pointer i denne indsamling.
2. Senere tids statistisk analyse kan ikke dokumentere signifikant aftryk af politiske lockdown-tiltag på dødstal. Se eventuelt UK, der besidder et af den vestlige verdens højeste covid-19-relaterede dødstal, men længe har haft et af de strengeste lockdowns. Til gengæld virker smittetal til at korrelere i højere grad med demografiske nøgletal. Der er derfor intet videnskabeligt grundlag for mange af de nuværende tiltag samt for den frygt-inducerende retorik fra myndighederne.
3. Regeringen virker til at flytte skiven og ikke sigtekornet. Da regeringen lukker ned i marts, benyttes rød-kurve-grøn-kurve-argumentet. Da kapaciteten senere viser sig at være langt fra grænsen, benyttes argumenter om smitte-inddæmning til at udrulle nye tiltag. Da det dokumenterede smittetalle så henover sommeren falder til nul, benytter statsministeren løst argumenter om senfølger til udrulle mundbindskrav i offentlig transport. Disse argumenter er dog anekdotiske; det er endnu ikke dokumenteret at senfølgerne for covid-19 skulle være signifikant værre en for andre luftvejsinfektioner. Det skal kunne kræves at man fremlægger de sundhedsfaglige og økonomiske overvejelser i forbindelse med frihedsinddragende tiltag, da strategien øjensynligt har ændret sig adskillige gange uden at årsagen til dette er blevet offentligheden fremlagt.
4. Udtalelser og argumentation fra de sundhedsfaglige repræsentanter, Kaare Mølbak og Søren Brostrøm, har henover smitten skiftet fra at være i tråd med gængs viden og forskning, til at være selvmodsigende, vage, og i enkelte tilfælde usande. Det slår mig som stærkt sandsynligt, at videnskaben har måtte bøje sig for politisk opportunisme. Dette er ikke kun med henvisning til maske-debatten, men også den senere tids rabiate udtalelser fra Mølbak.
5. Jeg finder det ganske ubehageligt at det store brede samfund i sin helhed skal rammes af tiltag mod en trussel som er farlig mod en minoritet. Dette har intet at gøre med "samfundssind"; beskyttelsen af samfundets svageste gavnes af samfundets effektivitet.
6. Jeg er personligt disponeret mod depressive tankemønstre, især efter lange perioder uden selskab. For mig personligt, er lockdown en kilde til nedsat helbred, specielt i vinterhalvåret, og der vil være mange, der har det værre en mig. Jeg finder det ganske sandsynligt, omend det kun er delvist videnskabeligt begrundet grundet store usikkerheder, at omkostningerne, både økonomisk og sundhedsmæssigt, ved regeringens nedlukninger over en periode på 5-10 år er større en gevinsten.
7. Det slår mig personligt at debatten om de personlige tiltag til smitte-inddæmningen er stærkt moraliserende og usund. Vi er i Danmark sparet for den aggressive debat, man har i udlandet, hvor manglende maske-bæring kan føre til offentlig udskamning, men ikke desto mindre ser jeg mig gerne fri for den. Jeg vil vove at påstå at maskens betydning hovedsageligt ligger i dens synlighed og symbolikken i den personlige underkastelse til fællesskabet. Det er på nuværende svært at argumentere hverken for eller imod dens effektivitet ved smitte-inddæmning i sociale mønstre, men de nuværende maske-regler er på nuvæerende tidspunkt dybt symbolske og absurde. Imens maske-diskussionen kører, undlader vi til gengæld at diskutere betydningen af d-vitamin-underskud på evnen til at overkomme infektion af covid-19. Denne betydningen er væsentligt klarere fra et statistisk synspunkt, og tiltag til at overkomme d-vitamin-underskud er noget billligere. Dette er givetvis fordi tiltag imod d-vitamin-underskud er usynlige og appelerer til det personlige ansvar, snarere end et ansvar overfor fællesskabet.

Lauge Platz Bertelsen (København, 2020-11-02)

#19403

Jeg er uforstående overfor disse love/ regler

Anne Dorte Kassentoft (6971 Spjald, 2020-11-02)

#19405

Jeg vil ikke pålægges restriktioner fra regeringen. Det må være valgfrit hvordan et hvert menneske vil se COVID 19. Vi kan ikke slippe udenom de virusser der kommer.

Tanja Hestkjær kristensen (Sorø, 2020-11-02)

#19415

Tvangs brug af mundbind bør øjeblikkeligt afskaffes.

Riclky Elstrup (Gentofte, 2020-11-02)

#19418

Raske mennesker skal ikke tvinges i knæ af forhastede beslutninger.

Jeppe Zimmermann (4180, 2020-11-02)

#19419

Der findes ingen dokumentation for at mundble har nogen signifikant effekt på smittespredningen. Jeg føler mig utrolig generet af at bruge mundbind, både fordi brillerne dugger, og bindet hurtigt bliver fugtigt, hvilket jeg er bange for gør bindet til en "virusrede"

Finn Sørensen (Pandrup, 2020-11-02)

#19420

Jeg skriver under fordi jeg oplever håndteringen af denne sag som et voldsomt overgreb fra myndighedernes side overfor befolkningen. Det overgår mine minder fra sidste verdenskrig, hvor befolkningen trods alt gerne måtte samles med familien - også på alderdomshjemmene.... Jeg fornemmer at denne sag handler om alt andet end sundhed.

Lise Vendelbo Jørgensen (Århus, 2020-11-02)

#19424

Netop pga. dødelighed ved Covid 19 kontra influenza generelt. Det er en meget usund adfærd for befolkningen

Hanne Olsen (Nykøbing sj, 2020-11-02)

#19427

Jeg er træt af at blive behandlet som et menneske, der ikke kan tænke selv. Jeg er træt af en regering, der tromler hen over hovedet på befolkningen og planter angst i dem, så de føler en stor trang til at agere som folkedomstol. Jeg savner min kæreste, jeg ikke har kunne besøge i snart over et år. Min datter på 15 er blevet indelukket og sær, efter den første nedlukning. Hun er endnu ikke kommet ovenpå igen og jeg ved ikke om hun nogen sinde gør det :-(
Er tvunget til at bære de blå mundbind i 8 timer på arbejdet, med det resultat at jeg føler, at jeg ikke kan få luft, og har en konstant kriller i halsen.
Life sucks!

Christina Popp-Madsen (Holbæk, 2020-11-02)

#19438

Konsekvenserne er for store. Mundbind har ikke den store effekt, folk går tættere med mundbind end uden.

Susanne Friis Sønderby (Juelsminde, 2020-11-02)

#19439

Jeg er så træt af den magtliderlige regering og sundhedsstyrelse, som der har tilranet sig så meget magt, at Danmark er gået fra at være et demokrati til en tatalitær stat. Lad os få vores personlige frihed tilbage!

Helle Madsen (Faaborg, 2020-11-02)

#19447

Den siddende danske regering sidder grundloven overhørig og gør sig dermed skyldige i landsforrødderi af værste skuffe. Samtidig bør hvert enkelt regeringsmedlem kunne drages personligt til ansvar, for de tusindvis af små og mellestore virksomheder, der har måtteet lukke og slukke, fordi regeringen har valgt at føre udenlandsk politik (FN - WHO - IMF), i stedet for dansk politik, til gavn for Danmark.
De har skadet Danmark i hidtil uset omfang !

René Løweneck (Dybvad, 2020-11-02)

#19454

Det her går over gevind og vi bliver nød til at komme over det her COVID-19 - netop ved at leve videre og have normal hverdag igen.

Betina Steffensen (Frederikshavn, 2020-11-02)

#19455

At der ikke kan gives ordentlig evidens på om de virker, og synes at mange af de restriktioner der er lavet er ude af propationer

Kjeld Hansen (Solrød Strand, 2020-11-02)

#19457

Jeg har ingen tiltro til regeringen

Michael Hansen (København s, 2020-11-02)

#19461

Man kan ikke tvinge en hel befolkning til at bære mundbind! Vi skal have den frihed tilbage, som gør os til mennesker, og de flok dyr som vi er født som. Det her som er ved at foregå nu, vil gøre os langt mere syge på sigt, og presse vores psykriatiske sundhedssystem, som kan have større konskvenser end vi overhovedet aner!

Og hov? Hvor er dokumentationen fra regeringen på at der REELT florerer så farlig virus!

Maria Nielsen (Aarhus V, 2020-11-02)

#19462

Jeg er enig

Marianne Vih (København, 2020-11-02)

#19467

Fordi det er dybt godnat med alle de tiltag for sunde og raske mennesker....

Mathias Harregaard (Esbjerg, 2020-11-02)

#19471

Jeg ønsker hermed at gøre opmærksom på jeg ikke er enig med bealutningstagerne
Tværtimod efter min opfattelse er det en meget farlig kurs.

Christel Carlsen (Assens, 2020-11-02)

#19472

Jeg skriver under fordi ikke tror på brug af mundbind, jeg mener heller ikke at Corona smitter mere efter kl 22 end før !

Palle Klug (Greve, 2020-11-02)

#19475

Tvang er aldrig godt

Sara Langerup (Nykøbing f, 2020-11-02)

#19477

Det er noget råddent i Danmark, og jeg vil ikke stå for det længere.

Nico Hansen (Sorø, 2020-11-02)

#19480

Jeg er enig i erklæring

Joan Johannsen (Svebølle, 2020-11-02)

#19483

Jeg er dybt uenig i regeringens måde at tilgå epidemien på.

Karin Fischer (Virum, 2020-11-02)

#19486

Jeg er fuldstændig med initiativgruppen og mener ligeledes at restriktionerne er helt unødvendige og skal ophæves og verden åbnes øjeblikkeligt.
Et gammelt ordstrog beskriver hele Covid-19 hysteriet ganske fint - "en fis i en hornlygte"

Steen Normann (Strøby, 2020-11-02)

#19494

Jeg skriver under, fordi jeg er slet ikke enig med de beslutninger regeringen har truffet vedr. C-19. Jeg er meget bekymret over skaden de har forårsaget, og vi er nødt til at lære at leve med virussen, ligesom vi gør med influenza. At teste sunde mennesker er umenneskeligt og uetisk.

Halli Berndsen (Itzig, 2020-11-02)

#19499

Det er en helt absurd beslutning. Vi lever i et diktatur for tiden

Peter Englesson (Gentofte, 2020-11-02)

#19507

Har samme tvivl når de ikke vil fremlægge bevoser

Jørgen Jessen (Rold, 2020-11-02)

#19508

Jeg mangler dokumentation fra myndighederne på at mundbind har nogen virkning.... er ved at være godt træt at dette diktatur hvor Mette Frederiksen tror hun kan træffe beslutninger enerådigt.... få det stoppet og lad fornuften overtage dette hysteri.... TAK

Jesper Alexander Knudsen (Ikast, 2020-11-02)

#19516

Jeg er i mod restriktionerne

Simone Jørgensen (Brædstrup, 2020-11-02)

#19517

Det er noget fis og der er ikk en skid kontrol på noget af det

Erik Ahlmann (Vadum, 2020-11-02)

#19522

Tiltagene er ikke proportionelle med det potentielle udfald. Jeg skriver under, fordi jeg mener at flere skades, end der reddes ved de love og regulativer, der udstedes (og ønskes udstedt af regeringen).

Alexander Golriz Blom (Dyssegård, 2020-11-02)

#19527

Jeg skriver under fordi , at jeg ikke kan finde ud af , hvad for en agenda , verdens ledere har og ikke har , med sars-cov-2 .

Rene’ Frederiksen (Gentofte, 2020-11-02)

#19528

Jeg helt enige

Anders Hansen (Odense, 2020-11-02)

#19529

Fordi næsten alle bruger mundbind forkert, for det anden det koster alt for mange penge for staten for at rede de enkelte mennesker når man taler om samfundsmæssig behov. Sådan hænger det ikke sammen, staten vil snart blive med vind i lommerne, i stedet for at prioritere helt andre problemstillinger som er mere vigtige i fht. hele samfunds helhed.

Beata Simkute (Silkeborg, 2020-11-02)

#19539

Det er gået for vidt.

Julian Therkelsen (Sabro, 2020-11-02)

#19542

Jeg er stærkt bekymret for vores menneskerettigheder, jeg føler bliver tilsidesat med epidemiloven.

Jason Bird (Svendborg, 2020-11-02)

#19544

22

Torben Breede (Aabenraa, 2020-11-02)

#19552

Det her er gået for langt...

Helle Weide (Hvidovre, 2020-11-02)

#19561

Det har taget overhånd med de mundbind. Selv når man skal ind i en lille forretning, der tidligere satte antal på, hvor mange der måtte være der. Det fungerede godt. Mundbind bliver en sovepude. Op og ned i tasken igen. Og bærer man briller er det helt håbløst, især her i den kolde tid.

Lene Bezzelt (Gentofte, 2020-11-02)

#19562

Det hæmmer mig i min hverdag, da min psyke ikke kan klare mundbind, visir, halstørklæde eller andre former for dækning for ansigtet.

Lykke Rødtnes (Kirke Såby, 2020-11-02)

#19565

Det er total magtanvendelse fra myndighedernes side. Og det er ikke veldokumenteret at det har nogen som helst virkning.

Tina Hald (Randers SØ, 2020-11-02)

#19567

Det er fuldstændig tåbeligt at mundbind er påbudt.

Tanja Jensen (Hornslet, 2020-11-02)

#19568

Fuldstaendig enig. Indgrebene er helt ude af proportioner med sygdomstilfaeldene og doedeligheden.

Hans Kass (Koebenhavn, 2020-11-02)

#19572

Jeg er helt enig i at tiltagene er ude af proportion med risikoen generelt set

Rasmus Hansen (Tverlandet, 2020-11-02)

#19578

Det giver ingen mening - og nedsætter kvaliteten af sygeplejen

Silke Hansen (2100, 2020-11-02)

#19580

det er for defus en lukning

Carsten Nielsen (FREDERICIA, 2020-11-02)

#19587

Det er rendt løbsk for myndighederne :-/

Rasmus Mouritzen (7430, 2020-11-02)

#19589

I respekt for vores grundlovsikrede frihed.. ‼️ 🇩🇰

Hans Sandberg (Gram, 2020-11-02)

#19590

Fordi jeg tror at restriktionerne skader mere end de gavner, både fysisk psykisk og socialt. Der er alt for høje omkostninger. B

Jette Pii (Slangerup, 2020-11-02)

#19593

Jeg skriver under fordi:
Det er min pligt, at beskytte & forsvare:

- GRUNDLOVEN
- DEMOKRATIET
- MANGFOLDIGHEDEN
- YTRINGSFRIHEDEN

Mikkel Renard (Brøndby, 2020-11-02)

#19596

Fordi restriktionerne ikke står mål med antallet af smittede.
Den økonomiske belastning er alt for voldsom.

Betina Skøttrup Holm (Brønderslev, 2020-11-02)

#19599

Fordi det her er kørt fuldstændig af sporet...

Jon Hansen (Faaborg, 2020-11-02)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...