Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)

Kommentarer

#16802

Mener ikke begrundelserne for restriktionerne hviler på et et evidens baseret grundlag.

Merete Hoffmann (8300 Odder, 2020-11-02)

#16804

Dejligt at lægestanden står frem og bekræfter hvad man selv tænker om situationen. Regeringens propaganda og tiltag virker orkestreret fra et højere niveau, da hele den vestlige verden følger den samme agenda, som skal sikre fuld kontrol med befolkningen i alle væsentlige aspekter

Nicolaj Jørgensen (FREDERICIA, 2020-11-02)

#16805

Har Max 3 kunder ad gangen og god afstand
Bliver kvalt efter 10 timer med mundbind

Janet Candido (København NV, 2020-11-02)

#16812

Synes det er vildt grænseoverskridene med mundbind overalt efterhånden, Man føler sig lukket inde som menneske. Vi mangler i forvejen følelsen af frihed og socialt samværd. Corona er selvfølgelig noget man skal have respekt for! afstand / afspritning. Men rolig nu. Der er stadig mange der dør af mange andre sygdomme. Er fuldstændig enig i, at det skaber utryghed man bliver let påvirket psykisk og man føler pludselig at man bor i et helt andet land. Man får lyst til at isolere sig fra omverden og det er jo slet ikke sådan vi Dansker er!

Karina Christensen (Hjørring, 2020-11-02)

#16816

Mundbind spreder infektionen de stopper dem ikke.

Camilla Soerensen (Copenhagen, 2020-11-02)

#16821

Jeg ønsker selv at vurdere mit ansvar overfor andre mennesker.
Jeg ønsker ikke at nogen skal tvangsvaccinere min familie og jeg.

Dorte Asmussen (Børkop, 2020-11-02)

#16823

Jeg mener man skal stop med at intimidere folk. Forklare det man vide, og det som man ikke vide.
Der er ingen grund til at gå i panik.

Yaki Meller (Aalborg, 2020-11-02)

#16830

Jeg er enig i, at indgrebene er ude af proportioner.

Lior Koren (Frederiksberg C, 2020-11-02)

#16837

Regeringens magtliderlige nazisme skal stoppes inden det er for sent

Kasper Mortensen (Horsens, 2020-11-02)

#16838

Jeg skriver under fordi, jeg også synes at de tiltag der er kommet ikke stå til mål med sygdommen. Jeg tror at de tiltag skaber frygt og ensomhed, som på sigt koster flere liv end sygdommen selv.

Richard Restrup (Nakskov, 2020-11-02)

#16844

Det gi'r mening & nok er nok.

Ole Anand (Farum, 2020-11-02)

#16856

Jeg tror ikke, regeringens valgte strategi er rigtig. Det er nødvendigt, at mange danner antistoffer mod sygdommen. Vi trækker bare pinen i langdrag, og omkostningerne er alt for store både menneskeligt og samfundsmæssigt. Og sidst, men ikke mindst. demokratiet er sat ud af kraft.

Margrethe Kristensen (Aalborg SV, 2020-11-02)

#16860

Jeg et enig

Vesselin Nedeltchev (København, 2020-11-02)

#16871

Ifølge erklæringen,

Peter Kirkebæk (Frederksberg, 2020-11-02)

#16875

Der er ingen proportionalitet, i de forrykte tiltag vi må tåle.
Oprøret må komme fra lægeside.

søren adsbøll (silkebprg, 2020-11-02)

#16879

Det krænker min menneskerettighedder og hele corona cirkuset bliver dikteret fra international centraliseret sted og tromler al sund fornuft.

finn hansen (frederikshavn, 2020-11-02)

#16882

Hysteri

Tim Iversen (Slagelse, 2020-11-02)

#16883

Jeg synes, at regeringens indgreb i forbindelse med Covid-19 er med til at fastholde hele befolkningen i angst og skræk. Indgrebene er alt for voldsomme i forhold til, hvor mange der dør af sygdommen. Man skulle, efter min mening, i stedet have passet på de sårbare borgere.

Hanne Pagh Martinussen (Jelling, 2020-11-02)

#16890

Jeg er enig med doktorene.
Vi bliver bliver frataget vores selvstændighed.

Michael Sørensen (Rødekro, 2020-11-02)

#16891

Jeg skriver under for jeg forstår ikke de skal lukke alt ned, og male fanden på vægen.
Hvis man passer bare lidt på og tænker sig om går det jo nok.
Jeg syntes regeringer bliver lidt for magt opstemt og MF vil vise kræfter men uden en faktisk grund.

Kenneth Mogensen (Brande, 2020-11-02)

#16901

Jeg tror ikke på effekten af mundbind og mener, at det skader mere end det gavner.
Se i andre lande, hvor de hele tiden har brugt mundbind OG smitten har været betydeligt mere omfattende end i DK, hvor vi ikke har brugt mundbind indtil for nyligt, hvorefter smitten steg.....

Charlotte Dyrvig (Esbjerg V, 2020-11-02)

#16902

Det giver staten for meget magt over privat personer

Clara Sigsten konge dige (Kokkedal, 2020-11-02)

#16904

Hej
Jeg er enige i jeres anførte begrundelser for erklæringen.

Vedr. brugen af mundbind vil jeg gerne tilføje følgende: Jeg har gennem det sidste halvår jævnlig været i Tyskland (mange forskellige steder) og bemærket, når folk går rundt i indkøbscentre og centrale gader i storbyerne, hvor meget de piller og flytter rundt på mundbindet, sågar også hoster i gennem det, mundbindet besværliggør måske også at hoste i ærmet , når man skal hoste akut. Jeg bemærkede også, at tyskerne heller ikke var så gode til at spritte hænderne. For mig virker det logisk, at man hjælper corona-vira på vej, når man jo netop er på indkøb og rører ved varer, døre, gelændere, lægger varer på båndet ved kassen etc. Det giver da mig en forståelse af, hvorfor corona spreder sig eksplosivt i de lande, hvor man har skullet anvende det, nogle steder i op til 8 måneder, også udenfor. Da Italien indførte mundbind alle vegne udendørs, forudså jeg at antallet af corona smittede ville eksplodere, jeg fik i den grad ret. Mon vi danskere er anderledes ? næppe, jeg tror, at det er tale om simpel adfærdspsykologi. Som Søren Brostrøm selv sagde, da det blev dokumenteret, at han glemte at spritte redskaberne af, når han var i motionscenter " Jeg er jo også bare et menneske"

De iagttagelser jeg har gjort, kan man jo hver aften iagttage i nyhedsudsendelserne når journalisterne toner frem fra div. steder i Sydeuropa. Selv når top-politikerne forlader limousinerne i Bruxelles, bliver der rørt ved mundbindene.

Kan heller ikke forestille mig, at det er sundt, at indånde sig egen udåndingsluft i længere tid. Har prøvet, får hovedpine og en underlig fornemmelse i lungerne.

Det sidste jeg vil bemærke er, at restriktioner er en katastrofe for kulturlivet, herunder rytmiske spillesteder. Prøv et lille tankeeksperiment. Vi skriver 1963, ville vi så have fået den musikeksplosion, som skabte den kulturudvikling, der kendetegner tresserne. Paul McCartney havde faktisk søgt ind på lærerseminariet i Liverpool inden de drog til Hamborg,

Tak for et godt initiativ
Bent Christiansen
Haderslev

Bent Christiansen (Haderslev, 2020-11-02)

#16906

Jeg er enig.

Danny Shain (KBH NV, 2020-11-02)

#16909

Fordi tiltagende og de begrænsninger der er tvunget ned over samfundet, i forhold til alvoren i denne sygdom, virker til at være fuldkommen overdreven. Derudover har der været total mangel på gennemsigtighed og vilje til at fremvise relevant baggrundsdata for at retfærdiggøre de såkaldte "sundhedsmæssige" tiltag for at begrænse smittespredningen fra de relevante myndigheders side.

Christian Bredvig (Aarhus N, 2020-11-02)

#16912

Jeg mener ovenstående er korrekt

Peter Poulsen (Prag, 2020-11-02)

#16913

Regeringen køre hetz mod udvalgte brancher

Jacob Olsen (Hammel, 2020-11-02)

#16919

Jeg er fuldstændig enig i ovenstående erklæring. Vi sygeliggører vores befolkning og forværre livskvaliteten for alle borgerne som har helbredsangst eller lignende diagnoser. Vi er nød til som samfund at tænkte på vores befolknings mentalt helbred.

Hvad der aktuelt sker fra regeringens side er at de spiller på danskernes frygt og tilsidesætte vores grundlov. Dette er meget effektivt og kan sidestilles med hvad nazitysklind gjorde i slut 1930erne

Thomas Børven (København N, 2020-11-02)

#16921

Jeg er enig

Mikkel Nielsen (Vanløse, 2020-11-02)

#16925

Frigiv rapporten vedr. Brug af mundbind så vi kan få dokumenteret virkningen og stop jeres brug af trusler mod egne borgere.

Henrik Poulsen (Hillerød, 2020-11-02)

#16928

Der bliver ofret alt for mange ressourser og frihedsgrader på at redde mennesker, der alligevel er døende. Tiltagene og ikke mindst de økonomiske, sociale og retslige konsekvenser står slet ikke mål med den "trussel" vi står overfor.

Allan Nielsen (Ikast, 2020-11-02)

#16960

ENIG - regeringen viser magtsyge frem for en åben og transperant tilgang til covid19, hvor ikke kun SS og SSI har forstand og indsigt. Magt- og diktatorsyge hører virkelig den onde til !!!!

Chr. Pedersen (Herning, 2020-11-02)

#16961

Mange (dog ikke alle) af anbefalingerne, og ikke mindst restriktionerne befolkningen nu er pålagt virker til at være fuldstændig ude af proportioner ift. farligheden af Covid-19.

Jeg opponerer ikke mod de generelle retningslinjer omkring (hånd)hygiene, afstand, begrænsning af socialt samvær samt begrænsning af store arrangementer - men til gengæld mod ulogiske regler som der efterhånden findes mange af. Regler, der indføres bare fordi.

Det bekymrer mig at der nu er udsigt til endnu flere restriktioner ved niveau 4-5, og det faktum, at der ikke sættes nogle tal på hvornår vi befinder os på disse såkaldte alarmniveauer. Også det lader til at være op til mavefornemmelser i stedet for konkrete tal.

Aleksi Pertola (Frederiksberg, 2020-11-02)

#16967

Man skal kunne dokumentere en virkning af indskrænkninger af friheden.

Per Andersen (8240, 2020-11-02)

#16971

For stor indgreb i vores frihed.

Anette Nielsen (Brovst, 2020-11-02)

#16973

Fordi fakta aldrig lyver

Dennis Bodholdt (København S, 2020-11-02)

#16974

Ingen tvang, og Covid-gate skal undersøges til bunds.

Drazen Matic (Kolding, 2020-11-02)

#16980

Vi har en tradition og kultur i Danmark for at få adgang til den evidens som ligger til grund for beslutninger der vedrører samfundet.

Vi skal have offentliggjort fakta

Henrik Toftgaard (Dronninglund, 2020-11-02)

#16982

Jeg er i mod de restriktioner myndughederne har lagt for ud, da disse underminere vort lands økonomi og velstand

Torben Alenbæk (Fredericia, 2020-11-02)

#16983

Jeg lider af angst og har meget svært ved at komme ud i offentligheden. Dette er væsentligt forværret, nu hvor mundbind er påbudt. Min kæreste har flere gange inviteret mig ud at spise, men jeg kan simpelthen ikke have med de mundbind at gøre.

Karina Thomsen (Brande, 2020-11-02)

#16984

Fordi alt er ude af proportioner.

connie sonne (3720 aakirkeby, 2020-11-02)

#16986

der er ikke dokumentation for noget som helst

john bom (viby j, 2020-11-02)

#16993

Den minimale gevinst man måske (hvor er evidensen) får ud af krav om mundbind, står ikke mål med den byrde det ligger på mennesker som fejler andet end covid. Borgere med fx angst (som er i stigning pga nedlukningen) kan få stor ubehag ved brug af mundbind, og blive udsat for udskamning hvis mundbind fravælges.

Mille Jensen (København S, 2020-11-02)

#16994

Because I think we get not correctly informed.

Christian Leber (København NV, 2020-11-02)

#16998

Jeg skriver under fordi I redegør for de ræsonementer jeg også er nået frem til. Beslutningsgrundlaget er ikke evidens baseret eller videnskabeligt funderet. Det synes at handle om politik. Den uhellige alicance mellem politikere, pressen, der ved at indslag om død, ulykke og katastrofer sælger og andre der har deres interesser i at holde nedlukningerne kørende. Frygt sælger. Den amerikanske sociolog Barry Glassner beskriver i sin bog "the Culture of Fear" meget fint hvilke mekanisker, der styrer.

Ole Krabbe (Silkeborg, 2020-11-02)

#16999

Jeg skriver under , fordi jeg bla ikke mener at regeringen har fulgt sundhedsmyndighedernes anbefalinger .
Maskepåbudet er jo også helt hen i vejret . Disse masker man “tilbydes” beskytter os jo ikke mod virus , og er på sigt sundhedskadelige .

Martin Lund Ellegaard (Haderslev, 2020-11-02)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...