Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)

Kommentarer

#15806

Den næste foranstaltning bliver vel påbud om firkantet sølvpapirshat med bagudrettet antenne og krav om kun at benytte sorte spidse laksko med brune snørebånd.....
Hysteriet kender ingen grænser.....Vi er tilbage i middelalderen......

Jesper Rasmussen (Fjerritslev, 2020-11-02)

#15809

Jeg er bekymret for danskernes rettigheder. Og når mange læger udtaler, at politikernes indgreb hviler på et spinkelt sundhedsfagligt grundlag, synes jeg det er vigtigt at sige fra overfor regeringens restriktioner.
Den manglende gennemsigtighed i lovindgrebene fra regeringens side både over for Folketinget og borgerne, finder jeg uacceptabel i et demokratisk samfund.

Mange af vores virksomheder bløder, og hjælpepakker er ikke en holdbar strategi i længden. Det er uansvarligt at have den tilgang, at vi bare skal sidde og vente på en vaccine, som ingen ved, hvornår er klar. Jeg frygter for vores økonomi, som skal sikre velfærd nu og i fremtiden. Og jeg bekymrer mig for de mennesker, der er isolerede, ensomme og angste.

Set i det lys, at Corona betragtes som en liste B-sygdom, synes jeg, at ofrene er for store med regeringens restriktioner.

Anne-Mette Vinter (Rødovre, 2020-11-02)

#15811

Jeg tilslutter mig fuldstændig de konsekvenser I skriver om.

Merete Olesen (Vejle, 2020-11-02)

#15813

Det giver ingen mening og der er manglende evidensbaseret viden omkring effekten af mundbind. De der er svækket og ældre, kan vælge at beholde det på. Den målgruppe jeg arbejder med, som er traumatiseret og i forvejen ekskluderet, bliver endnumere sårbare og mental skrøbelige. Vi et sociale væsner og dør af mangel på social som fysisk kontakt. Udgifter til at lappe sammen på det psykologiske bliver eksorbitant og de eneste der kan glæde sig over at få endnu mere at lave er psykologer/psykiatrien.
Kæmp!!!

Maj Dyssekilde (Strandgaard, 2020-11-02)

#15819

Jeg skriver under da mundbind ikke har nogen videnskabelig evidens, der berettiger dens brug.

Kristian Liengaard (københavn, 2020-11-02)

#15825

Finder restriktionerne helt ude af proportion. Politisk symbolpolitik af værste skuffe.

Kurt Breddam (Viborg, 2020-11-02)

#15826

Mette F er lig med kaos og konkurs.

Stig urwald Urwald (Faxe, 2020-11-02)

#15829

Jeg er bekymret for at Covid er overrrated og bare bruges som løftestang til at indføre et nyt økonomisk system, jvf. "the great Reset".

Claus winther (Kbh, 2020-11-02)

#15841

Jeg er dybt bekymret over regeringens gentagne tilbageholdelse af den dokumentation de anvender som beslutningsgrundlag mht. Covid-19 og alle restriktionerne.
I Danmark ...i vores demokrati har vi før dette ...været trygge, været stolte af gennemsigtighed, åbenhed og dialog både mellem partierne i folketinget og med befolkningen - samt altid sat respekten for vores grundlovssikrede rettigheder og ikke mindst menneskerettigheder først.
Jeg finder disse rettigheder i stigende grad bliver tilsidesat, og med epidemiloven og dens mulighed for bl.a tvangsvaccinering, tvansisolering mm. bliver det et endeligt farvel til dette Danmark vi alle elsker.
Det må simpelthen ikke ske, at denne lov vedtages endeligt.

Christina Hoffmann (Svendborg, 2020-11-02)

#15844

Fordi jeg er ganske enig, I de udsagn som vægtes i denne underskrift indsamling.

Lise-lotte Sørensen (Gilleleje, 2020-11-02)

#15846

Nedlukning af samfund på den facon der er anvendt indtil nu er ikke et moderne demokrati og retsstat værdig.
Det skal foregå ved en sober og god debat baseret på fakta.

Axel Liebmann (Fredericia, 2020-11-02)

#15847

Covid-19 er stærkt overvurderet som risikofaktor. Hvorfor skal regulære restauranter lukke allerede kl. 22 og uanset størrelse været underkastet adgangsbegrænsning. Fødevarestyrelsens håndtering af minknedslagtningen er amatøragtig.
Har minkene medført dødsfald? Ja deres egen.

Steen Hansen (Silkeborg, 2020-11-02)

#15848

Så store demokratiske krænkelser skal vi uanset hvad, altid sige nej til.

Simon Strørup (Viborg, 2020-11-02)

#15856

Er enig i det

Jonne Sørensen (Vallensbæk, 2020-11-02)

#15864

Der ikke er tilstrækkelig evidens

Jesper Ansbjerg Brask (Hørsholm, 2020-11-02)

#15870

Jeg skriver under fordi jeg mener jeg selv bestemmer over min krop og hvilkekemikalier og giftstoffer der skal sprøjtes ind i min krop At jeg selv må bestemme hvilke risisisi jeg ønsker at tage omkring mit liv og min sundhed når denne uprøvede vaccine hastes igennem som man ikke kender langtidseffekten af At det er en hel ny vaccinetype der aldrig er set før Der ændrer vores DNA

Susanne Kofoed (Rønne, 2020-11-02)

#15871

Jeg er dyb modstander af de restriktioner der er, og det hysteri der er omkring coronahånteringen.

Ditte Meyland Therkildsen (Ejstrupholm, 2020-11-02)

#15883

Jeg skriver under fordi at jeg synes dette er ude af proportioner. Tallene adder ikke op for den store fare I indikerer, samt at I køre et land samt jeres folk i sænk for at redde en mindre andel af den ældre genneration, som alligevel ikke bidrager til et samfund mere.
Samtidig ønsker jeg at mundbinds kravet ophøre pga sygdom ved brug af dem. Dette kan dokumenteres ved egen læge at min datter fik en streptokok i halsen pga mindbinds brug.

Det her vanvid skal stoppe.

Yasmin Tilsted (Hårlev, 2020-11-02)

#15891

Regeringens tiltag er ude af proportioner med alvoren af covid-19 og tiltagene er et alvorligt indgreb i børn og voksnes almindelige liv og frihed.

Regina Midjord (Århus, 2020-11-02)

#15902

Mundbind er som at skyde gråspurve med kanoner ( læs : ingen gavn )

Gitte Holm Hansen (Rønne, 2020-11-02)

#15904

Jeg synes at kuren (tiltagene) virker være end selve sygdommen. Kender flere der har haft sygdommen og de beskriver det som en almindelig sygdom.

Daniel Erichsen (Kalundborg, 2020-11-02)

#15912

jeg deler samme opfattelse

Horst Aagaard Wilken (Aarhus, 2020-11-02)

#15916

Jeg skriver under for at sikre de almindelige rettigheder, som at sige nej til vaccine.

Mads Bang Landgren (Frederikssund, 2020-11-02)

#15922

Det har taget overhånd kontra den fare vi reelt står overfor.

Restriktionerne skader mere på den lange bane end de hjælper.

Daniel Søncksen (Vanløse, 2020-11-02)

#15930

Arbejder selv i sundhedssektoren

Keld Pedersen (Aalborg, 2020-11-02)

#15933

Jeg er ikke enig i regeringens måde at håndtere epidemien på.
Jeg mener at det er en sygeliggørelse af raske mennesker, at restriktionerne er så indgribende at det mindsker livskvaliteten og gør mere skade for befolkningens psykiske sundhed end det gavner.
Jeg mener at det er i strid med menneskerettighederne og at restriktionerne bør lempes øjeblikkeligt.

Monique Dupont (Næstved, 2020-11-02)

#15935

Det er bare for meget

Dennis Madsen (Sindal, 2020-11-02)

#15936

jeg skriver under fordi jeg er træt af at blive underlagt disse tiltag, man bliver deprimeret og det er træls at gå med det mundbind

Nynne Bjørn Nilsson (kerteminde, 2020-11-02)

#15937

Det giver ingen mening det der foregår.

Martin Rosager (5492 Vissenbjerg, 2020-11-02)

#15943

Jeg synes at det er ulogisk med mundbind. Det er næsten mere farlig for folk overholder ikke de hygiejniske krav ved at på og afføre sig mundbinden. Jeg har også oplevet at folk ikke overholde afstands krav for de føler sig beskyttet

Tessa Tänzer (Valby, 2020-11-02)

#15947

Den nuværende regning burde stå af og lad andre med mere erfaring og bedre visioner for vor land komme til.

Michael Kristensen (Hjørring, 2020-11-02)

#15949

Jeg er enig i at restriktionerne er for vidtgående i forhold til sygdommens alvorlighed. Samtidig mener jeg ikke restriktionerne har nogen særlig effekt, ud over at fratage folks frihed

Mich Johansen (Langå, 2020-11-02)

#15951

Det er en krænkelse af mine og alle andres rettigheder om at have frihed til at vælge. Samt et ønske om synlighed i denne sag på alle planer

Lone Anna Elise Vølund (Østbirk, 2020-11-02)

#15954

-

Jane Hansen (Randers NV, 2020-11-02)

#15963

Jeg skriver under fordi jeg har brugt en masse tid på at gennemgå tal, statistikker, historikker m.m. sågar studier vedr. dråbestørrelse på aerosoler i udåndingsluft. INTET tyder på at masker virker. Ydermere har alle disse restriktioner katastrofale psykologiske konsekvenser, direkte for dem der mister deres arbejde, "tvangsisoleres" fra venner og familie m.m. Og indirekte på den interpersonelle interaktion. Yaak Panksepp beskriver hjernens DISGUST kredsløb, der får os til at vige fra alt vi tror og får at vide, er smitsom. Lige nu stigmatiseres alle raske mennesker med mundbind, fordi "du jo ikke VED om du er smittet", ergo ender alle med at være bange for alle. Ydermere er PCR testen upålidelig ved milde eller ingen symptomer, da selv SST skriver at de ikke kender sensitivitet ELLER specificitet på testen i disse tilfælde. Giv os livet tilbage. Over 13000 døde af rygning sidste år, 500 af støj, og sikkert tusinder af andre, som sikkert kunne forhindres, hvis vi brugte nogle af de tusind milliarder det her corona-hysteri snart har kostet, på at arbejde med førnævnte, eller blot give de ældre ordentligt mad, så de ikke får livsstilssygdomme eller dårligt immunforsvar.
Corona er ingen trussel mod folkesundheden, ikke mere end influenza har været i hundrede år. Influenzasæson 17/18 kostede godt 2800 livet. Stop denne galskab, og fjern restriktionerne NU!!

Frederik Dahl (Hvalsø, 2020-11-02)

#15964

Fordi intet hænger sammen med den viden jeg har også regeringens tiltag generelt.
Det er vås og befolkningen er blevet en flok høns uden hoved

Abed Al Monehm Oussama Michlawi (Præstø, 2020-11-02)

#15970

Jeg underskriver, fordi jeg er helt enig i betragtningen, at det restriktionerne er helt ude af trit med virkeligheden.

Stop nu!

Susan Nørgaard (Odense, 2020-11-02)

#15973

Tror ikke på at covid 19 er så farlig at det er nødvendigt med alle de påbud.
Tror at mundbind gør os mere syge end COVID-19 da folk for det første ikke bruger dem korrekt hvorved batterier gør os syge. Vi er ved at være vant til afstand, håndhygiejne osv så vi kan vel tænke selv. Dødeligheden er mega lav, lavere end influenza. Så derfor 😊

Emil Thygesen (Esbjerh, 2020-11-02)

#15981

Der bliver foretaget alt for mange restriktioner uden ordenlig dokumentation for at det skulle hjælpe. Det virker efterhånden som om kuren bliver værre end sygdommen.

Roy Pedersen (Ringkøbing, 2020-11-02)

#15984

Der er ikke til nogens gavn

Anne-mette Sørensen (Vinorg, 2020-11-02)

#15993

Vi har behov for sundhedsfagligt og højtuddannede læger ol. Til at tage beslutninger ift hvilket beredskab Danmarks bør stille, når der er tale om sundhedsfaglige problematikker, læs covid-19, fremfor politiske overbevisninger/beslutninger.

Line Nielsen (København, 2020-11-02)

#15995

Jeg skriver under fordi den danske regerings håndtering er skandaløst fejlagtig, herunder at statsmagten påfører den danske befolkning væsentligt øget risiko for smitte ved tvungen brug af mundbind, ødelægger det private erhvervsliv og Danmarks nationale økonomi.

Jørn Hartmann (Rødovre, 2020-11-02)

#15998

Er imod restriktioner som i bedste fald ikke er til nogen nytte for en hel befolkning og i værste fald går udover den samlede folkesundhed.

Morten Lund (Værløse, 2020-11-02)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...