Aflys eksaminer for ungdomsuddannelserne
Kommentarer
#15408
Det giver ikke mening at holde eksaminer i krisetid.Britt Berg (Hjørring, 2020-04-08)
#15417
Tiden kan bruges bedre! Brug tiden på at de studerende får de nødvendige kundskaber😀Mette Sommerlund (Aarhus, 2020-04-08)
#15418
Jeg skriver under fordi, jeg ikke syntes at det er retfærdigt at vi som elever skal bedømmes ud fra disse særlige foranstaltninger... da vi ikke er helt igennem pensum eller skolegangen! Den digitale lærings metode er god men ikke god nok til at lære os det vi skal som en lære kan i personens tilstedeværelseEmil feldfos Skjerbek (Brunshuse, 2020-04-08)
#15431
Jeg skriver under, fordi vi elever på ungdomsuddannelserne ikke har haft de samme muligheder for forberedelse til eksaminerne, ligesom at vi ikke har haft den tiltrængte hjælp fra lærerne i fysiskform under eksamensprojekternes udførsel. Dette giver os derfor ikke de samme muligheder for at kunne vedholde vores gennemsnit til en givet eksamen, som hvis vi havde arbejdet med faget på samme måde som man normalt ville have gjort.Det er vigtigt for mig at sige at dette ikke skyldes frygten for at dumpe eller lignende, men udelukkende at jeg ikke føler det retfærdigt at vi elever som skal afslutte vores uddannelse i år, ikke har haft den samme periode op til eksaminerne som man normalt ville have haft.
Kristian Hentze Hummel (Hornslet, 2020-04-08)
#15432
Jeg mener at det er for tidligt at sende eleverne i skole igen. Det er uansvarligt.Jens Kock (Stenstrup, 2020-04-08)
#15434
Dette er hvad jeg tænker er mest fornuftigt og fair for alle, det er hvad der i forhold til vore alles sundhed ville give den bedste meningMikkel Sand (Kastrup, 2020-04-08)
#15437
Jeg skriver under, fordi det ikke er fair overfor 3 g´erne, at de skal gå til eksamen under de her forhold. Derudover hvis deres familie er i risikogruppen, så kan de blive nødt til at vælge imellem at beskytte familien og gå til deres afsluttende eksamen.Frederikke Graakjær Altenburg (6900 Skjern, 2020-04-08)
#15446
Jeg føler mig ALT for pressetChili Boesen (Martofte, 2020-04-08)
#15452
Det burde ikke være den her slags eksamen der vi bliver sendt afsted påMads Hansen (Veksø, 2020-04-08)
#15455
Er under ungdomsuddannelse, og føler ikke jeg har nået at få den sidste undervisning af året.Rasmus Pedersen (Vamdrup, 2020-04-08)
#15458
Jeg selv går på en ungdomsuddannelseEmily Ter-Borch (Jyllinge, 2020-04-08)
#15462
Der er alt for meget kaos pga. corona-virus 19, så dem det skal til eksamen, er bedre tjent med at få en års karakter.Laila Berg Sørensen (Hirtshals, 2020-04-08)
#15464
Jeg går selv på gf 2 som maler og har mistet over halvdelen af mit forløb så syns det er sygt at sende os til en examen med noget vi ik har lærtThomas Petersen (Køge, 2020-04-08)
#15467
Det er ulige vilkår for de unge mennesker, der ud over aflyste timer og undervisning også har skulle forholde sig til en pandemi som ingen ved, hvor ender.Hans Jørgen Nielsen (Grindsted, 2020-04-08)
#15481
Jeg skriver under fordi det ikke giver mening for os at afholde eksamener. Da vi ikke har haft en reel skolegang i lang tid og er sat ret meget ud af fagene. Vi er ikke klar både personligt men heller ikke fagligt og det kan skabe en forværret eksamenBenjamin Ploug (Vordingborg, 2020-04-08)
#15483
Jeg skriver under fordi jeg er EUX elev og derfor er mit uddannelses forløb komprimeret så meget at jeg ca har mistet 25% af dette års undervisning pga corona virus.Tobias Jensen (Middelfart, 2020-04-08)
#15486
sikkerhedsmæssigtkian berahman (københavn, 2020-04-08)
#15490
Fordi vi intet forbedrelse har haft og vi kun har været igang i et halvt år så det kan ikke være fair for osRasmus MAdsen (Odense, 2020-04-08)
#15491
Jeg skriver under fordi jeg er elev på en ungdomsuddannelse, og mener bestemt ikke, at jeg ville kunne præstere tilstrækkeligt til en eksamen grundet manglende undervisning.Signe Rejkjær (Ringkøbing, 2020-04-08)
#15492
Grundet den givne situation mener jeg ikke det er ansvarligt at afholde eksaminer!!Henrik Nissen (Maribo, 2020-04-08)
#15496
Vi elever ikke er mentalt klar til at gennemføre eksamenerne.Emma Sylte (Havdrup, 2020-04-08)
#15501
Fordi det ikke er fair?Mange ting læres via Skype forbindelser og man har ikke mulighed for at få hjælp på samme måde som ved fremmøde på skolen.
Opgaver der skal laves nu, er heller ikke ok. Vi lever i en tid, hvor alting er vendt på hovedet og vi er pressede på mange fronter. Unge som forældre.
Det pres gør det jo heller ikke nemmere og komme igen en eksamen/opgave? Måske man har pårørende der er syge pt?
Aflys det her, ligesom folkeskolen!
Morten Jørgensen (Toftlund, 2020-04-09)
#15502
Jeg synes, det er dumt at prioritere eksamener fremfor sundhed!Virtuel undervisning er også den ringeste form for undervisning til dato, og alt ansvar for læring bliver 100 procent sat på elevens skuldrer, fordi lærerne ikke er tilstede til at undervise, men overlader det derimod til den enkelte elev.
Der er absolut heller ingen grund til at tage nogle chancer! Så vigtige er de afsluttene eksamener heller ikke, fordi årskarakteren i forvejen (for det meste) passer til den karakter man ville få til eksamen anyways
Nicklas Rosenlund (Ferritslev, 2020-04-09)
#15505
Jeg syntes det skal være ens både Folkeskoler og ungdomsuddannelser.Hanne Hansen (Kalundborg, 2020-04-09)
#15511
Jeg skriver under da jeg selv er en af dem der finder det svært at kunne forberede sig nok over online teams som ellers er blevet stillet til rådighed.Dennis Sunesen (Østerild, 2020-04-09)
#15513
eksamen burde aflyses.har selv en datter der bliver student.de har ikke fået ordentlig undervisning og vil ikke være ligeså godt påklædt til eksamen som tidligere årmette Pabst (randers, 2020-04-09)
#15523
Jeg skriver under på baggrund af, at digitalundervisningen ikke har fungeret optilmalt og at det derfor ikke er okay at sende elever til eksamen til sommer - og slet ikke HF eleverne.Laura Emilie Emmery (Vejle, 2020-04-09)
#15530
Fordi som elev med angst er bare tanken om at komme til eksamen i denne tid nok til et panikanfaldAngelina Mortensen (Langeskov, 2020-04-09)
#15531
Eleverne på ungdomsuddannelserne har i denne tid ikke haft ordentligt mulighed for at forberede sig - nogle har endda lagt syge! Aflys eksamener for ungdomsuddannelserne også - ligesom i folkeskolen.Karina Wachmann (Arden, 2020-04-09)
#15538
Som forælder til en 3.g studerende kan jeg sige, at undervisning og forberedelse af elever til eksamen via nettet ikke er optimalt. Hvis det var en afprøvet metode, som alle var vant til og komfortable med, så ok. Men det er ikke tilfældet.Derudover skal man ikke underkende, at eleverne - ligesom forældrene - er under et nyt og anderledes pres i denne tid.
Årskaraktererne vil derfor - trods alt - give et mere retvisende billede af elevernes standpunkter.
Jeg håber virkelig, at det lykkes at komme igennem med denne sag!
Helle F Pedersen (Virum, 2020-04-09)
#15551
Uretfærdige forholdCarl Kalmberg (Virum, 2020-04-09)
#15553
Jeg skriver under fordi, jeg syntes det vil være mest fair overfor alle studerende. Eftersom at muligheden for både læring og forberedelse ikke har været fair i forhold til tidligere årgange.Deriblandt er det heller ikke fair og skulle være forsøgskaniner igen, vi 3.g har været 1 gang til SOP og nu skal vi være igen til eksamenerne hvis det bliver vedtaget.
Frederikke Sørensen (Aalbæk, 2020-04-09)
#15557
Jeg skriver under fordi at de unge menbeskernikke har haft reel undervisning i over en måned nu; det giver slet ikke mening at sende dem til eksamen på dem baggrund. Gør som man gør i folkeskolen og giv dem årskaraktererne som eksamenskarakter.Jan Pedersen (Stenløse, 2020-04-09)
#15559
Hvorfor delan skal vi op i sådan en krise?Toby Andersen (Lørslev, 2020-04-09)
#15560
Jeg skriver under fordi jeg er enig i dette.Jeppe Petersen (Rødekro, 2020-04-09)
#15565
Jeg skriver under fordi, jeg har en datter der går på stx og bliver student til sommer. Der er ikke noget højere ønske for hende, end at kunne komme til eksemerne, som normalt, få hue på - på skolen, og deltage i den festlige studenteruge...MEN, som hun siger, er det jo ikke rimeligt at gå til en eksamen, hvor man ikke er så godt forberedt, som under normale forhold. De har ikke en chance for at nå at få gennemgået det pensum, de kan komme op i, som man ellers plejer før eksamenen.Tina Hastrup (Randers, 2020-04-09)
#15569
Det er uforsvarligt at afholdeSigurd Ilsøe (Middelfart, 2020-04-09)
#15570
Ser ingen grund til at flere en højst nødvendigt skal smittesJeanett Sørensen (Frederikshavn, 2020-04-09)
#15573
Fordi jeg er enig i det der står....Thilde Møller Nielsen (Støvring, 2020-04-09)
#15579
Fordi vi ikke har lært alt hvad vi skal, og sys vi burde få en chance, og vi kan opsamle på det næste år.Cecilie Overgaard (Helsinge, 2020-04-09)
#15580
Jeg føler overhovedet ikke vi har nok tid til at forberede os, det er kun fair at vi også får en chance ligesom folkeskolerne til at få en ordentlig karakterAmalie Højland (Hillerød, 2020-04-09)
#15587
Fordi jeg føler mig stresset og bange for ikke at kunne klare mig godt til eksamerne pga denne situation vi er i og pga den virtuelle undervisning har været frustrerende og svær at få noget ud af osvKlaudia Puterko (Thisted, 2020-04-09)
#15594
Jeg mener som studerende ikke det er oplagt at gå op til eksamen, da corona har gjort det at kunne gennemføre en eksamen optimaltNicklas Broe Sørensen (Herning, 2020-04-09)
#15595
Jeg skriver under fordi det er ikke fair, at mine venner skal op til enkle eksamener, der ikke er optimale, og ingen har prøver det før heller så det vil ikke gå godt.Emma Stamer (Randers, 2020-04-09)
#15596
Jeg skriver under fordi, at jeg ikke synes jeg får noget ud af hjemmeundervisning på samme måde som hvis jeg er i skole. Så er det heller ikke godt hvis det smitter, hvis vi kommer tilbage. Jeg har angst og kan ikke finde ud af at være til eksamen.Sofie Bergmann (7620 Lemvig, 2020-04-09)
#15599
Jeg skiver under fordi det ikke kan være rigtigt vi skal gå op og vise vores viden, når vi ikke hat fået den under denne periodeTasja Berthelsen (København, 2020-04-09)