Svendborgsagen for Højesteret

Kommentarer

#11206

Det lyder helt forkert og systemet skal ligesom have fundet en syndebuk.

(Vordingborg, 2017-10-17)

#11218

Det kunne lige så godt have været mig i mit jordemodervirke og i de pressede forhold, vi oftest arbejder under. Det er ikke fair overfor den yngre læge i den givne situation.

(Kbh V, 2017-10-17)

#11221

Jeg skriver under fordi jeg selv arbejder i det offentlige med nedskæringernes konsekvenser til følge,som går ud over borgere og sundhedspersonale i så ekstrem grad at vores sundhedssystem bliver ineffektivt alt for bureaukratisk og fyldt med fejl. I sidste ende betaler det sig ikke for vort samfund at spare på den.måde når det koster i den anden ende. Borgere fejl behandles og det koster samfundet og sundhedspersonalet bliver nedkørt og langtidssygemeldte. Det koster samfundet så meget at der i sidste ende intet er sparet

(7100 Vejle, 2017-10-17)

#11230

Det betyder noget! Det kunne være mig det var sygeplejersken!

(Slagelse, 2017-10-17)

#11233

Fordi det også lige så kunne have været mig!

(Aalborg, 2017-10-17)

#11242

Se gerne mit FB indlæg. Har i årevis syntes at arbejdsforholdene for læger kun blev værre med dårlige IT systemer, forældede programmer og ulogisk og formålsløs tidskrævende registrering. Alle læger burde have en personlig Ipad/iphone hvor de kunne skrive/diktere (når voicegenkendelse engang fungerer) og så efterfølgende sende diktat, ordinationer etc krypteret til der hvor de skal være i systemerne.ellers må man jo tilbage til papirnotater,

(Søllerød, 2017-10-17)

#11245

Fordi vi har et fælles ansvar om vores patienter; yngre læger, afdelingslæger, overlæger og sygeplejersker!

(København, 2017-10-17)

#11248

Jeg vil have bedre arbejdsvilkår for sundhed.

(Frederiksberg, 2017-10-17)

#11253

#detkanblivemig

(Værløse, 2017-10-17)

#11261

Jeg synes sagen er meget trist. Jeg forstår, at sådan en fejl ikke bør ske. Men at man i landsretten vælger kun at dømme forvagten og ikke bagvagten er uhørt! Man har en bagvagten for at diskutere svære sager, og sagen er vendt med bagvagten. Bagvagten er den unge læges (forvagtens) sikkerhedsnet. Sagen bør revurderes. Alle læger er mennesker, ligesom deres patienter er det - mennesker fejler, desværre damer vi læger håndere end andre erhverv, men man lærer at sine fejl, og jeg er overbevist om, at denne læge aldrig vil overse noget igen!

(København S, 2017-10-17)

#11264

Det kunne have været mig - både som yngrelæge og nu som overlæge.

(Viborg, 2017-10-17)

#11268

#Detkunnehaveværetmig

(København, 2017-10-17)

#11269

Fordi jeg selv ved hvor travlt der er. Det er helt umenneskeligt at vi i sundhedsvæsnet skal kunne have det overblik med de få ressourcer.

(Rødovre, 2017-10-17)

#11276

Jeg kender presset, idet jeg arbejder i sundhedsvæsenet som SSA og inden længe læse til sygeplejerske. Jeg ønsker at der bliver set på systemet som har fejlet og bliver ved med det. Denne sag bør ikke hvile på det enkle menneske, da den er gået forbi så mange andre. Denne sag er ikke pålagt en menneskeligefejl, men en stor fejl i sundhedsvæsnet system.

(Køge, 2017-10-17)

#11290

Jeg skriver under fordi vi i sundhedsvæsenet arbejder under kritisable forhold og fejl derfor sker fordi vi ikke har hænder nok og dermed ikke tid nok! Vi udarbejdet rutiner for at nå det hele og derigennem opstår fejl! For fejlene opstår i rutinerne - når vi gør tingene uden videre, fordi vores hjerner ikke længere kan følge med! Og det kan vores hjerner ikke med besparelser, effektiviseringer, mangelfulde normeringer! The human Factor kaldes det, når der sker fejl fordi vores hjerner overloader!

Det ku ha' været mig!

(9500 Hobro, 2017-10-17)

#11297

Det kunne have været mig

(København, 2017-10-17)

#11303

Det er IKKE sundhedssystemets ryggrads skyld. Det er IKKE personerne der kæmpers skyld. Det er manglens skyld. Og det må stoppe.

(Viby J, 2017-10-17)

#11312

Det er det eneste rigtige at gøre..

(Herning, 2017-10-17)

#11315

Jeg skriver under, fordi den dømte læge blot har udført sit arbejde lige som alle andre læger, hvor vi stoler på at en ordination bliver effektueret. Der har desværre aldrig været tid til alle de kontroller man kunne drømme om.

(Præstø, 2017-10-17)

#11316

Helt urimeligt, at yngste mand får hele skylden. Hvor er bagvagten,sygeplejersken og ledelsen?..

(Frederiksberg, 2017-10-17)

#11323

Klassisk eksempel på ansvarsforflygtigelse — urimelige vilkår, som yngste m/k på gulvet så betaler for.

(London, 2017-10-17)

#11327

MEGET ENIG - ressourcerne følger ikke med udviklingen.

(Albertslund, 2017-10-17)

#11331

Dommen er essentiel vigtig for lægestanden. Jeg vil ikke have amerikanske tilstande, hvor læger retsforfølgeses for et godt ord. IKKE OK. Ikke i tvivl om dysfunktionelle forhold i Svendborg, tog selv turnus der

(Mårum, 2017-10-17)

#11332

Det kunne have været mig.

(Aalborg, 2017-10-17)

#11340

Lær af de fejl der sker og gør alt for det ikke gentager sig. Vi får intet ud af at straffe lægen

(Allerød, 2017-10-17)

#11341

Denne sag er af principiel karakter og anddrager alle lægers virke

(København, 2017-10-18)

#11342

Er imod nedskæringer på personale - mens udgifter til it supportere og it udstyr og nye krav om dokumentation tager focus fra menneskene / patienter

(Ballerup, 2017-10-18)

#11345

NEJ TAK til et presset, fortravlet bureaukratisk system. Stakkels sundhedspersonale, som hver dag yder sit bedste i et sygt bureaukratisk system.

(Vejle, 2017-10-18)

#11348

Det er urimeligt at den unge læge er dømt for denne handling.

(Ringsted, 2017-10-18)

#11350

Meget principielt sag med inkompetent ledelse, som ikke tager ansvar.

(Herlev, 2017-10-18)

#11351

Jeg er rystet over at ledelsen ikke tager ansvar.

(Herlev, 2017-10-18)

#11354

Det lyder uretfærdigt, at skulle straffes for en anden persond forglemmelse, især med tanke på, hvor travlt personalet har på vores sygehuse.

(Kokkedal, 2017-10-18)

#11355

Det er min mening, at det er arbejdsgiverens pligt at sørge for, at arbejdsmiljøet er i orden. Det tidspres, som alle inden for det danske sundhedsvæsen arbejder under er helt urimeligt.

(Jægerspris, 2017-10-18)

#11359

Jeg er bekymret for lægers fremtidige retssikkerhed og arbejdsforhold.

(Frederiksberg, 2017-10-18)

#11367

Vores hverdag er baseret på mundtlige beskeder og tillid til at vore medarbejdere /kollegaer udfører disse uden vi risikerer politianmeldelse.Udhængning,politianmeldelse og fralæggelse af ethvert ansvar for at lægge det over på skuldrene af yngste læge er helt afskyeligt.Er klar til at nedlægge arbejdet /ophøre i praksis, hvis ikke "Svendborglægen" frikendes i højesteret.Har ikke lyst til at arbejde i dette system fremover og kan hurtigt som andre kollegaer flygte til Sverige el . Norge.Denne dom er så principiel forkert ,at alle læger og medicinstuderende burde st¨å sammen om støtten til svendborglægen.

(Frederikshavn, 2017-10-18)

#11369

Jeg skriver under fordi det kunne have været mig

(holbæk, 2017-10-18)

#11372

Jeg skriver under fordi presset kommer på alle læger for at begå fejl af den karakter. Som alle kommer til at gøre mange gange i deres karriere.

(Søborg, 2017-10-18)

#11381

Ledelses inkompetance

(Gentofte, 2017-10-18)

#11383

Jeg skriver under fordi jeg ønsker at sagen går til højesteret.

(Værløse, 2017-10-18)

#11390

det ku' ha' været alle læger... bare læs Iza Alfredsens beretning her https://detkuhaværetmig.dk/2017/10/17/den-doemte-laege-kunne-have-vaeret-mig/ og #DetKuHaVæretMig

(København. Østerbro, 2017-10-18)

#11391

Fordi det er vigtigt at sætte fokus på at der i sundhedsvæsenet er så travlt og presset at fejl kan ske og sker for alle! Læger og sygeplejersker får ikke længere lov at passe deres arbejde men er blevet robotter der blot skal rette ind efter skemaer.” Nogen “ indfører konstant nye systemer og krav der fjerner os fra kerneydelsen... Vores faglige skøn er blevet ligegyldig. Vel nærmest forbudt at tale om. Jeg er selv smuttet fra det offentlige for flere år siden...

(Væggerløse, 2017-10-18)

#11392

Jeg gør som de fleste omkring mig, tiltagende presset af tid og arbejdsbyrden, med jævne mellemrum større eller mindre fejl, der under uheldige omstændigheder kunne få alvorlige konsekvenser.
Jeg opfatter mig selv som ansvarsbevidst og omhyggelig, og mener naturligvis, at individuel sjusk, manglende ansvarlighed eller faglig inkompetence skal kunne retsforfølges. Men den enkelte skal ikke stilles ansvarlig for et overbelastet system.

(Virum, 2017-10-18)

#11394

Jeg skriver under, fordi jeg er helt enig. Nedskæringerne koster menneskeliv og de ansvarlige burde stilles til regnskab.

(Hillerød, 2017-10-18)

#11395

Jeg er enige i, at sundhedsvæsnet er så presset, at vi er mange som laver fejl, og nogle som ikke kan klare det og går ned med stress. Patienterne risikerer at få en mangelfuld behandling. Sundhedsvæsnet risikerer at miste gode behandlere og hvor ender vi så?

(Frederiksberg, 2017-10-18)

#11398

Sundhedssystemet er presset fordi ikkekompetente ledelser presser arbejdsbyrder ned over fagligt dygtige ansatte som til gengæld ikke tør sige fra.

(Frederiksberg, 2017-10-18)