Svendborgsagen for Højesteret

Kommentarer

#10602

Jeg har selv arbejdet som medhjælper af flere omgange på både sygehuse og plejehjem og har et fint indblik i hvilke urimelig krav både sygeplejersker og læger arbejder under.

(5240 Odense NØ, 2017-10-16)

#10606

Vi skal have et godt arbejdsmiljø til vores dygtige læger og sygeplejersker!

(Lemvig, 2017-10-16)

#10608

#detkuhaværetmig

(Vanløse, 2017-10-16)

#10609

Min søster læser til læge., og dette er et højst relevant emne. Hun skal ikke rende sig selv ihjel på grund af dårlige forhold!

(Sønderborg, 2017-10-16)

#10611

Det er en fuldstændig urimelig dom

(Vanløse, 2017-10-16)

#10612

Fordi vores sundhedsvæsen er for presset og det koster desværre liv som kunne være reddet og store fejl, som vi under mindre travlhed aldrig ville foretage. Sygeplejersker og læger har ikke tid til mad. Deres hjerner stopper med at fungere. Hvordan skal man så kunne redde liv?

(Sorø, 2017-10-16)

#10614

for at give lægerne en bedre retssikkerhed bød sagen ankes. Vi skal støtte op om de læger vi har i Danmark

(Gråsten, 2017-10-16)

#10615

Det ku ha været mig!

(9330 Dronninglund, 2017-10-16)

#10616

Jeg er bekymret for de arbejdsforhold og det arbejdspres læger arbejder under.

(Aarhus, 2017-10-16)

#10617

Enkeltsager er ikke den enkelte medarbejders ansvar. Vores læger må aldrig blive bange for at tage beslutninger.

(Nivå, 2017-10-16)

#10618

Det er systemet der skal gøres noget ved

(Faaborg, 2017-10-16)

#10619

Det er en træls sag! Det er systemet der er årsag, ikke en enkelt person.

(Hornsyld, 2017-10-16)

#10620

Jeg støtter at sagen skal ankes

(København, 2017-10-16)

#10627

Jeg ser en stigende travlhed i sundhedsvæsenet og dagligt pressede ( meget pressede) læger. Det stiller meget store krav til kompetencerne hos andre faggrupper samt tilliden til hinanden. Men lægerne står tit med "aben" på trods af at vi alle er fælles om at passe og behandle vores fælles pt'er.

(Vejle, 2017-10-16)

#10633

Det er en menneskelig fejl som desværre sker fordi alting altid skal gå al for hurtigt i et al for presset sundhedssystem.

(Espergærde, 2017-10-16)

#10637

Jeg skriver under fordi...det ku ha været mig

(Ejby, 2017-10-16)

#10638

Jeg skriver under fordi jeg er klar over at sundhedssystemet er presset og det er det, som vi skal have fokus på. Mennesker begår fejl især i pressede situationer, og det er det som er sket her.

(København Ø, 2017-10-16)

#10643

Kenney Axelsen

(Årup, 2017-10-16)

#10645

Grænsen er nået. Det er systemet og ikke individets der har skylden.

(Dannemare, 2017-10-16)

#10647

Offentligt ansattes arbejdsvilkår halter generelt, og det går ud over os alle - det er en sag, som vedrører alle!

(Ry, 2017-10-16)

#10649

Jeg skriver under, fordi jeg ved at sygeplejersker, radiografer, bioanalytikere, læger mm. ALLE er presset og at der som følge af dette bliver begået fejl.

(Vejle, 2017-10-16)

#10650

Syntes så mange timer i træk er uforsvarlig :(

(Horsens, 2017-10-16)

#10651

Hvis Svendborg lægen er kriminel er alle læger i DK kriminelle, og det er selvfølgelig ikke sandheden - håber jeg. Derfor SKAL sagen prøves i højesteret. Såfremt den ikke bliver det må alle læger overveje deres virke.

(Roskilde, 2017-10-16)

#10654

Jeg skriver under, fordi fejl og forglemmelser sker i alle fag ikke mindst under tidspress.

(Ballerup, 2017-10-16)

#10657

Fordi den nkelte forreste og yngste mand ikke skal tage skraldet for det syge system.

(Valby, 2017-10-16)

#10659

Det gør mig utryg og stresset at vide, at jeg om små 5 år skal ikke alene have et kæmpe ansvar som læge, men jeg også kan risikere en hård dom i retten, hvis jeg laver en lille fejl. Sådan et system vil jeg ikke ud til. Vi er alle mennesker

(København S, 2017-10-16)

#10660

Fordi jeg håber lægernes opråb bliver hørt!

(Malling, 2017-10-16)

#10667

Der konstant bliver sparret på “de varme hænder”, men samtidigt bliver stillet større og større krav.

(Hjørring, 2017-10-16)

#10670

Ingen bør kunne straffes for andres forsømmelighed - især ikke, når de har udført deres job samvittighedsfuldt!

(Tønder, 2017-10-16)

#10675

Jeg syntes at det danske hospitalsvæsenet driver rov på alle de mennesker der arbejder på landets sygehuse. Man kan ikke forsætte med at kalde det ansvarlig nedskæring og effektivisering. Det er ved at være derhenne hvor alm. Mennesker frygter for at ende på de danske sygehuse. Personalet på sygehusene gør alt for at gøre hvad de kan, men rammerne på sygehusene er sat for stramt. Gør plads ansvarlighed og menneskelighed på sygehusene.

(København, 2017-10-16)

#10676

Jeg er enig i at tempoet i sundhedsvæsenet er for højt for personalet trods for langsomt for patienterne. Jeg vil have flere hænder til at give medarbejderne bedre tid til at udføre deres job med god service og høj kvalitet i den sikkerhed som jobbet kræver. Kan vi ikke det kan vi ikke hænge læger eller andet personale ud.

(Vigerslev allé, 2017-10-16)

#10681

Fordi det kunne ha været hende

(Odense S, 2017-10-16)

#10684

alt andet er utilstedeligt.

(CHARLOTTENLUND, 2017-10-16)

#10686

Ansvar skal placeres hos ledelsen ikke hos " lærling",
har selv været ansvarlig, selvstændig i 26 år, var der problemer de ansatte, rikke kunne klare på egen hånd, gik overordnet ansvar videre til mig - selvfølgelig -

(9340 Aså, 2017-10-16)

#10692

Jeg skriver under, da jeg synes svigtet skyldes en offentlig instans, der har urealistiske forventninger, og som vedvarende har lagt pres på en institution, der i forvejen er markant under pres. Fejl sker, og det er selvfølgelig ubarmhjertigt og ærgerligt, men denne fejl var menneskelig. Det skyldes stress, for meget pres udefra grundet effektivitetskrav og ikke en uddannelsemæssig fejl. Dette kan ikke uddannes i, denne problematik skyldes udelukkende et system, der ikke tillader tid til at dobbelttjekke, eller til at samle op.

(Kbh V, 2017-10-16)

#10700

Selv arbejder som jordemoder i et alt for travlt system

(Hundested, 2017-10-16)

#10701

Jeg skriver under fordi jeg er uenig i domskendelsen i denne sag og mener den skal kunne prøves igen ved højsteretten. At gøre en enkelt læge og endda yngste-manden ansvarlig for denne tragedie er ikke i orden, baseret på en mundtligt angivet, ikke efterkommet ordination. Det er noget der sker hver dag på alle hospitaler - så skal vi alle sammen straffes.

(København V, 2017-10-16)

#10703

Jeg skriver under fordi jeg har oplevet hvor hurtigt det skal gå ved udskrivelser. Patienten bliver udskrevet uden at medicinen er blevet ordentligt gennemgået og uden relevante recepter. Hvis det ser sådan ud i forbindelse med udskrivelser, hvordan ser det så ikke ud under resten af indlæggelsen?

(Give, 2017-10-16)

#10706

har selv prøvet det

(Højby, 2017-10-16)

#10709

Det er nødvendigt at der sættes fokus på vores alt alt for travle og pressede sundhedssystem

(Hillerød, 2017-10-16)

#10717

Jeg skriver under, fordi Svendborgsagen beviser, hvor langt ude både lovgivningen omkring dokumentation, men også forventningen til lægers overmenneskelighed er. Den eneste måde, man kan undgå fejl, er ved at undgå at lave noget som helst

(København, 2017-10-16)

#10727

Det er naivt at blamere den unge.
He's the problem - but not the cause TO the problem. The root is the system itself - not him.

(Aarhus C, 2017-10-16)

#10728

Denne sag viser med al tydelighed, at politik alt for længe, og i alt for høj grad, har detailstyret fagområder, der ikke er tilstrækkelig indsigt i til at kunne træffe fornuftige beslutninger. Sager som denne får mig til at overveje min autorisation hver gang, jeg møder ind på arbejde. Jeg har intet imod at tage ansvar, eller at bruge min faglighed til at træffe beslutninger - men jeg kan ikke træffe de rigtige beslutninger, og dermed leve op til mit løfte til mine patienter, hvis min første tanke skal være på, om jeg har husket at dække min egen og mine kollegers ryg tilstrækkeligt!. Vis læger og sygeplejersker den tillid, vi har brug for, og giv os ansvaret for eget virke tilbage - for vores skyld såvel som for din og dine pårørendes.

(Helsingør, 2017-10-16)

#10730

Vores sygehusvæsen selv er blevet sygt

(Frederiksberg, 2017-10-16)

#10736

Det danske sundhedsvæsen er min fremtid og desværre alt for pressset. Jeg er som mange andre bekymret for min fremtid som læge i Danmark, med mindre der bliver taget hånd om dette problem.

(København, 2017-10-16)

#10742

Fordi jeg måske kunne ende der som patient, og på hvilket som helst sygehus, og som skatteborger med høj skat i forhold til så mange andre, ønsker jeg er ordentlig behandling..

(Middelfart, 2017-10-16)

#10744

Det ikke er i orden at en fejl som skyldes et forfejlet sundhedsystem tørres af på et enkelt individ har gjort det bedste hun kunne.

(Aarhus, 2017-10-16)

#10748

Dette er dybt urimeligt

(Bjæverskov, 2017-10-16)

#10755

Sørgelig sag, men vores job er umuligt hvis vi skal kontrollere om enhver ordination vi laver også bliver udført.
Det bør i stedet være rutine at man hver gang man giver en dosis insulin har styr på hvad Blodsukkeret er, for han er vel død af insulinchok?
Desuden vil det gøre det umuligt ar få yngre læger til at tage ansvar fremover og gøre det ekstra svært at få yngre læger til de små sygehuse.

(København, 2017-10-16)

#10760

Fordi jeg også arbejde i sundhedsvæsnet og det kunne være sket for mig.

(Holbæk, 2017-10-16)

#10762

Jeg skriver under fordi der skal ændres i sundheds faktoren forstået på den måde at der skal MERE TID til patienterne, og det ikke er fair at arbejdsfolket inden for sundhedsfaktoren skal farer rundt og lave fejl.

(Kalundborg, 2017-10-16)

#10766

Jeg er heldigvis så heldig at jeg aldrig fejler noget alvorligt, så jeg har ikke selv haft problemer med fejl i sundhedsvæsenet. Men jeg har oplevet at mine nære har oplevet fejl nogen mere fatale end andre.
Min venindes mor døde fordi at hun bleve sendt hjem fra hospitalet med ordene "hvis det bliver værre må du komme igen" hun kom aldrig igen fordi hun døde 5 timer senere. Det er slet ikke acceptabelt, at man bliver sendt hjem, på grund af at regeringen synes at det er et acceptabelt sted at spare!

(Odense c, 2017-10-16)

#10767

Jeg skriver under fordi jeg utallige gange har hørt om grelle situationer på danske sygehuse, som beskriver at sundhedspersonalet løber URIMELIGT stærkt med store fejlmuligheder til følge ... det kunne have været min datter.

(Frederikshavn, 2017-10-16)

#10768

Jeg skriver under fordi det er frygteligt at tænkte på, at man kan blive retsforfulgt af at gå på arbejde. Det er jo ikke raketvidenskab at besparelser på sundhedsområdet forringer kvaliteten.

(Valby, 2017-10-16)

#10772

Fordi det kunne have været mig.

(Frederiksberg, 2017-10-16)

#10779

#DetKuHaVæretMig

(Solbjerg, 2017-10-16)

#10791

Fordi vi skal gøre noget for vores sundhedsvæsen og vi skal gøre noget, så læger får et bedre miljø at arbejde i og en bedre baggrund for at behandle vores patienter!

(København Ø, 2017-10-16)

#10799

Denne dom fører til at sundhedspersoners journalføring kommer til at handle om at holde sin ryg fri og ikke det de er tænkt til - at overlevere sine handlinger til den/de næste involverede i patientens forløb. Det stjæler tid fra patienternes pleje og omsorg at vi skal bruge endnu mere tid ved computeren til registrering.

(Frederiksberg, 2017-10-16)