Vi ønsker at bevare 0. - 9. klasse på både Østerbyskolen og Grønvangskolen
Kommentarer
#803
Jeg synes det er en meget stor indgriben i hele skole strukturen i Vejen by. Jeg er specielt bekymret for de børn som ikke trives og har brug for et skoleskifte. Hvor skal de så flytte hen, hvis hele årgange samles på kun 1 skole?Anne Ilsted (Vejen, 2023-06-21)
#807
Der skal værer frit valgLiselotte Schelde (Vejen, 2023-06-21)
#809
Det er en dårlig ide at rykke rundt på elever der er trygge hvor de er nu.Tina Kruse (Vejen, 2023-06-21)
#811
Jeg skriver under, fordi jeg har børn gående på Østerbyskolen og jeg ønsker ikke at de skal på GrønvangHans Christian Matzen (Vejen, 2023-06-21)
#813
Der giver ingen mening da det er ved askov der bliver bygget ud i stor omgang så askov skole skulle udbygges nu så DEN IKKE OM ET PAR ÅR BLIVE for lilleLars Jensen (Vejen, 2023-06-21)
#816
Jeg ønsker at bevare det frie skolevalg samt den bedst mulige trivsel for vores børn.Anne bak Johansen (Vejen, 2023-06-21)
#817
Jeg ønsker at mine børn skal gå på østerbyskolenJeaneth Larsen (Vejen, 2023-06-21)
#818
Vi ønsker at vores drenge skal gå på Askov skole, vi har valgt børnehaven i Askov så vores dreng kan fortsætte skole sammen med kendte kammerater.Morten Gottschalk (Vejen, 2023-06-21)
#822
Jeg finder skole reformen forkert !!!Arif Abazi (Vejen, 2023-06-21)
#824
Folk bosætter sig i nærheden af den skole, hvor de vil have deres børn til at gå i skole.. Besparelser skal ikke gå ud over hverken børn eller ældre. Der må være andre veje frem. Jeg kan på ingen måde se det positive i at man samler en endnu større gruppe børn i SFO-alderen på én skole, hvor der i forvejen er et utrolig ringe tilbud. Det er i forvejen umuligt at skabe gode, sunde og professionelle relationer, når der er så mange børn at personalet knap kan huske børnenes navne.. Tænker heller ikke det styrker en rigid og umotiveret ungdomsgruppe at gøre denne gruppe større.Rune Birk (Brørup, 2023-06-21)
#829
Jeg syntes ikke det gir mening.Søren Thomsen (Vejen, 2023-06-22)
#831
Forslaget virker uhensigtsmæssigt i min optik.Jakob Wiborg Hansen (Vejen, 2023-06-22)
#832
Jeg ønsker at bevare 0. - 9. klasse på både Østerbyskolen og GrønvangskolenSigne Gadeberg (Vejen, 2023-06-22)
#833
Jeg ønsker at bevare 0. - 9. klasse på både Østerbyskolen og GrønvangskolenXilin Luo (Vejen, 2023-06-22)
#834
Jeg ønsker at bevare 0.-9. Klasserne på GrønvangskolenVi er glade for skolens værdier, den stemning der er på skolen blandt elever og læreren /SFO/ forældre
Rent geografisk er vejen til og fra skolen mest sikker fra vores adresse - vi bor i Askov - og kan benytte cykelstien
Mine 4 børn enten går på skolen eller har gået der - så genkendeligheden vægtes også højt herfra.
Desuden er skolens faciliteter mere moderne. Jeg ved, at der er meget koldt i gymnastiksalen på Østerbyskolen i vinter-halvåret (mit kor øver der hver mandag aften)
Så hvorfor ødelægge noget der allerede virker. Børn har om nogen brug for genkendelighed for at være trygge og tillidsfulde
Vh Anja Helweg - mor til Malou 1.Z
Anja Helweg (Vejen, 2023-06-22)
#836
Jeg skriver under fordi vi skal bevarer nuværende skolestruktur i vejen kommune og mit børne bliver på Grønvang skoletut gatwech (Vejen, 2023-06-22)
#843
Jeg ikke mener beslutningen er til vores børns bedste. Har selv 2 små børn med nuværende tilknytning til østerbyskolen.Som bl.a. er valgt til den store pga de små klasser og fokus på at få alle børn med.
Derudover syntes jeg er en frækhed at udtale de “svage” børn og familier går på Østerby og stemple os der har valgt denne del af byen som værende svage!
Allan Nielsen (Vejen, 2023-06-22)
#844
Fordi at jeg ønsker at grønvangskolen ( og eller Askov malt skole) har 0. - 9. Klasse.Rasmus Nielsen (Vejen, 2023-06-22)
#846
Jeg er imod den store samling af små og store årgange på hver deres skole, som laver 2 uoverskueligt store skole og jeg tror mange elever vil drukne i mængdenCecilie Brun Nørhede (Gesten, 2023-06-22)
#848
Trafiksikkerhed, vores børns trivsel, overgangen vil skabe fald i fagligheden for nuværende overgange og sikkert i nogle af kommende overgange. Den mængde af børn skal ikke krydse byen i alle år frem. Skal byen udvikles fremover, skal man gøre den attraktiv for arbejdsdygtige borgere. Ellers afvikles byen.Jon Dalum (Vejen, 2023-06-22)
#850
jeg ønsker at bevare den gode skolekultur der allerede er i VejenMari Schlünsen (Bække, 2023-06-22)
#854
Det er helt tosset forslag, børn kommer fra den ene til den anden skole pga. mistrivsel og der bør være mulighed dor skoleskiftSara Jensen (Vejen, 2023-06-22)
#859
Mine børn skal selv en dag rykke skole til Vejen når de er færdige på Andst skole.Jeg har selv gået på bakkely/grønvang i mine unge dage, og det fungerede super godt med 0-9 klasse.
Hvorfor ellers bygge en stor flot skole hvis pladsen alligevel ikke så udnyttes og rykke ned og bygges nyt igen på Østerby. Det giver ingen mening.
Trine Rosenlund (Andst, 2023-06-22)
#860
Jeg gik selv på Grønvangskolen og ønsker ikke, at de to skoler skal fusioneres. Derudover lyder det heller ikke særlig hensigtsmæssigt....Morten Schelde (Vejlby, 2023-06-22)
#861
Jeg skriver under forsig jeg ønsker at bevarer 0. Til 9. Klasse på Østerbyskolen i VejenAmir Cakar (Vejen, 2023-06-22)
#863
Fordi vi ikke skal spare på børne/ungeområdet.Helle Bjørkquist (Veerst, 2023-06-22)
#870
Fordi jeg er yderst enig i det er en dårlig ideSimon Larsen (6600, 2023-06-22)
#873
Der er langt at cykle for børnene i Askov og helt ned på Østerby . Hvor der ikke er cykelsti hele vejen .Diana Jensen (Askov, 2023-06-22)
#874
Østeebyskolen skal bevaresRikke Hansen (Fredericia, 2023-06-22)
#877
Vi og mine piger ønsker at blive intil videre til Grønvangskolen (6-9 klasse hhv 1-9 klasse)Iovan Ileana (Vejen, 2023-06-22)
#885
Generelt fordi jeg syntes det er en virkelig dårlig ide og det kommer ikke til at gøre noget godt for børnenes trivsel.Det virker som en hovedløs handlingen har trukket ned over hovedet på forældre og børn.
Dorthe Wildfang (Vejen, 2023-06-22)
#886
Fordi der i forvejen er for mange elever i den enkle klasse og vi bor i vejen kommune og jeg vil selv være imod hvis det var mig!Maria Frederiksen (6630, 2023-06-22)
#890
Jeg er enig med forslaget.Niclas Graugaard (Vejen, 2023-06-22)
#897
Vi ønsker det bliver som det er da vores unger ikke vil trives hvis det bliver lavet omSusanne Krogh (6600, 2023-06-22)
#898
Den eneste fordel der er ved sammenlægning er økonomien.Både struktur, trafikale problemer, tryghed, mulighed for skolevalg og den generelle velfærd er nedprioriteret.
Mange børnefamilier har bosat sig med henblik på at beliggenhen ville være optimal i forbindelse med deres børns skolegang.
Anne Mia Toftrup (Veje, 2023-06-22)
#899
Mit barn går på Østerby skolen og de to skole skal ikke slåes sammen, det bliver alt for stor klasser og så er der altid nogle som bliver glemt og dette må ikke ske vi lever i 2023 og hvorfor ødelægge noget som er godt 😡Mette Pedersen (Vejen, 2023-06-22)
#905
Jeg er imod ny skolestruktur i vejen kommuneMaria Benfeldt (VEJEN, 2023-06-22)
#906
Er bange for at børnene mister deres frie valg hvis de ikke trives på den skole de er på, Børnene er vores eneste råstof og dem skal vi passe godt påMargit Hansen (Vejen, 2023-06-22)
#907
Det er skørt at udbygge omkring Askov og så ikke vil ofre en udbygning i skolen. Og så skal endnu flere børn og forældre køre gennem kaos trafik i Vejen.Leif Hansen (Vejen, 2023-06-22)
#913
Fordi min niece og nevø skal have en god skolegangKristina Stokholm (Aarup, 2023-06-23)
#916
Jeg synes det er vigtig at bevare det nuværende. Det er vigtig at de små kan opleve de store og måske skal de ældste følge de små i skole. Når man køber et hus i Vejen vælger man beliggenhed omkring den skole man vælger når det er muligt. Det giver så mange problemer for rigtig mange.Jette Bruun (Vejen, 2023-06-23)
#920
Fordi det er for mange skift for vores børnAnne-Lise Johansen (Børkop, 2023-06-23)
#921
Jeg skriver under fordi, jeg ønsker at bevare det skole valg der er nu, så det er muligt for børnene at skifte skole hvis det skulle være nødvendigt.Jeg skriver under fordi jeg synes det giver meget for de store og små at gå blandt hinanden. De små har nogen at se op til, men de ældste kan lære at påtage sig noget ansvar ved at “tage sig af” de små.
Janni Lind Hansen (Vejen, 2023-06-24)
#924
En svær opgave for vores politiker som minder mere om spareøvelse end udvikling… trist.Anders Klinkby (Askov, 2023-06-24)
#929
Jeg ønsker østerby og grønnevang skal fortsætte med 0 til 9 klasseJane Hedegaard (Bække, 2023-06-24)
#932
Fordi vi godt kan lide tingene og klasserne, som de allerede er. Mine børn ønsker ikke at skifte skole i 7. Klasse.Kiki Møllegaard (6600 Vejen, 2023-06-25)
#938
Jeg skriver under fordi min 2 børn går på Grønvangskolen og har trives rigtig godt på denne skole sammen med lærerne efter en mistrivsel på Skodborg Skole hvor lærerne ikke tog alvorligt på mobning. Min piger skal starte i 7. Klasse efter sommerferien og de skal blive ved med at være på den skole de trives i og hvis de skal til at vænne sig til en ny skole og lære mistrives de igen. Så lyt på børnene kære borgmester. Du er ikke blevet valgt for at ødelægge vores børn, så de mistrives under Vejen Kommune pga I skal spare penge. Så spar hellere pengene på kunst afdeling og lad vores børn blive på de skoler de trives i. De er vores fremtid.. så det er en ommer borgmester. Synes du lovede i din valg, at du vil gør Vejen Kommune til en kommune der er godt at bo i, men det gør du ikke ved det her. Lyt til børnene og os forældre. Vi forældre kender vores børn bedst og der er mange børn der er kommet på de her to skoler pga mistrivsel eller andet. Tænk hvis det var dig selv der skulle allerede efter mange år på samme skole skal skifte til en ny skole med nye lærer mm. Så lad de børn være på de skoler som de er på nu. TÆNK PÅ BØRNENE!!Susanne Kristensen (Vejen, 2023-06-25)
#939
Fordi jeg ikke mener det over hovedet ikke er et velovervejet forslag der er kommet. Jeg mener at forslaget vil komme til at gå ud over børnene. Der er mange andre muligheder der kunne komme i spil f.eks. at de ældre elever der kommer fra Skodborg skal på Østerby istedet for grønvang. Det ville klæde politikerne i vejen at tænke lidt frem af ifht. byplanlægning og infrastruktur. Med dette menes at man udstykker så mange grunde til nybyggeri med børnefamilier, og ikke tænker på der skal være daginstitutions/skole pladser nok til alle de børnKristian Kjelde (Vejen, 2023-06-25)
#940
Min søn skal til at gå på østerbyskolenDennis Hedegaard (Bramming, 2023-06-25)
#942
Især fordi ØsterbySkolen har nogle fantastiske rammer for børn med udfordringer, hvor de gode trivselsvejleder og de projekter de laver er mega gode. De vil helt sikkert forsvinde og så bliver endnu størrer problemer. Haft glæde af det med min søn, han har udviklet sig enormt meget, især socialt og personlig men osse fagligt. Det vigtigste er trivselen hos den enkelte elev så skal fagligheden ligge i baggrunden.Jeg tror at det vil give endnu mere mistrivsel og jeg hører ikke andet at mange elever mistrives i folkeskolen. Så skrue ned for fagligheden og op for trivslen.
Nikolaj Müller Pedersen (Rødding, 2023-06-25)
#943
Jeg har et barn som skal i 7 klasse 24/25 og det er uvis for hende hvad der sker og dermed gør det hende utrykPia Johanne Müller Pedersen (Rødding, 2023-06-25)
#944
Jeg mener børnenes trivsel skal vægtes højt.Tanja Høj Nielsen (Gesten, 2023-06-25)
#946
Jeg er enigMax Larsen (Vejen, 2023-06-25)
#947
Jeg ønsker at bevare Grønvangskolen og Østerbyskolen som de er nu.Randi Fensman (Vejen, 2023-06-25)
#948
Hvorfor slå noget sammen, som fungere som det er. Det vil ikke spare noget økonomisk. Tværtimod vil det koste ekstra og gøre elever utrygge. Det er på ingen måder i orden. At sige der er et A og B hold.Det er noget sludder.
Pt. Går eleverne efter hvor de bor !
Man skulle måske have tænkt over, hvor man udstykker div. Byggegrunde, så alle børn og unge ikke bliver samlet i et område.
Jesper Falk-Hansen (Vejen, 2023-06-25)
#949
Barnet skal ikke skifte, fra Østerbyskolen til Grønvangskolen, for igen at skifte tilbageWilly Jørgensn (Tjb, 2023-06-25)
#950
Barnebarnet skal ikke skifte skoleVera Jørgensen (Tjb, 2023-06-25)
#955
Fordi jeg er stærkt imod den foreslåede opdeling af skolen med 0. - 6. på Grønvang og overbygningen på Østerby.Anja Volder Møller (6600, 2023-06-25)
#957
Det er helt urimelige forhold for skolebørn/ unge og hvis det planlagt sker er der store tabere for de børn der mobbes og nu er erfaringen at skolerne ikke handler på det- så må offeret flytte- og har ikke mulighed for det fremadrettetJette Møller (Vejen, 2023-06-25)
#958
Jeg skriver under fordi det er et ringe forslagHenrik Jensen (Vejen, 2023-06-26)
#963
Jeg ønsker at bevare de to skoler, som nu.Daniella Christensen (6600, 2023-06-26)
#973
Taget i betragtning at det vil give noget længere trsnsport for de mindste fra nogle egne, at det giver større klasseundervisning og årgange og i betragtning af at det fjerner muligheden for at skifte til en anden nærliggende skole for et barn som mistrives blandt sine fæller, så mener jeg at dette er en dårlig idé og at der må kunne findes andre måder at spare eller inddrive hvadend beløb denne ændring har til formål at spare på skolevæsnet.Sebastian Maklary Rudbeck-Rønne (Vejen, 2023-06-28)
#974
jeg skriver under, fordi jeg synes det er en meget dårlig ideDorthe Kirkmand (Skodborg, 2023-06-28)
#977
Jeg synes at det er dårlig stil at gøre det på den måde, det skaber meget mistrivsel da små børn også skal se store børn og lærer ved demEmma Pedersen (Vejen, 2023-06-29)
#978
Fordi jeg er lærer på Grønvangskolen og er enig i, det nok vil forårsage større skanse end gavn for de børn og voksne, det berører. Det er mennesker, ikke tal.Line Sofie Petersen (Kolding, 2023-06-29)
#981
Fokus på trivsel hos børnene forsvinder. Trives dit barn ikke i skolen, skal der være mulighed for alternativer, hvilket begrænser væsentlig ved at slå de to skoler sammen. Herudover vil det skabe store transportudfordringer for nogle familier som ikke har mulighed for at køre deres barn i skole grundet arbejde og hvor afstanden ikke er stor nok til at tilbud om taxi gælder, men hvor der stadig er for langt og for trafikerede veje til at man kan sende et barn der går i de små klasser afsted på egen hånd.Jack Johansen (6600, 2023-07-02)
#982
Fordi det vil gå udover min niecer og nevø som bor i Vejen!Anne Christensen (Varde, 2023-07-03)
#985
Jeg skriver under fordi jeg støtter den bedst mulige trivsel for vores børn, og for at sikre det bedst mulige arbejdsmiljø for vores folkeskolelærere.Amanda Nielsen (Aalborg, 2023-07-03)
#986
Jeg synes der vil være for mange konsekvenser ved at lægge sådan nogle store skoler sammen, også fordi de har være deres speciale med bl.a østerbyskolen som har specialiseret klasserMie beate Kronborg-Andersen (Brørup, 2023-07-03)
#989
Dette nye tiltag fratager elever som ikke trives på deres skole at lave et skoleskift.Det giver store problemer for mange børn der nu får en uhensigtsmæssig lang skolevej .. i det hele taget et tiltag der ikke tager hensyn til børnenenea tarv men kun et økonomisk regneark .
Lis Munk Jensen (Vejen, 2023-07-04)
#994
Fordi jeg er enig. Vi snakker om mennesker, børn, vores fremtid.Morten Panikovski (Vejen, 2023-07-04)
#996
Jeg har selv gået på grønvang og føler virkelig ikke dette er en god ideMaj Vang clausen (Odense, 2023-07-04)
#997
Det er en tåbelig ide at aldersopdele elever på forskellige skolerFrank Pedersen (Vejen, 2023-07-04)
#998
Det er en dårlig ideTommy Samsing (Skudstrup, 2023-07-04)
#999
Fordi jeg slet ikke kan se hvordan det skal gøre noget godt fores børns trivsel, udvikling og dannelse, da så store og mange klasser med samme årgang, ikke har trivsel i fokus, og der ikke vil være mulighed for et skoleskift ved mistrivsel. Det ligner et stunt der udelukkende handler om her og nu penge til kommunen.Jeanette Elmer Krabbe (Vejen, 2023-07-04)
#1000
Problemer med infrastrukturenThue Uhre Lauridsen (Rødding, 2023-07-04)