Fraværs procenten i gymnasiet er for højt

Kommentarer

#4001

Fraværet stresser mig

(Assens, 2018-11-13)

#4005

Jeg synes på ingen måde, at det er fair over få de nuværende og kommende studerende. Der bliver lagt en kæmpe pres på de unge, som bliver mere og mere stresset over, vores uddannelses system. Det er i forvejen utrolig stressende at skulle opnå de ideelle karakterer og nu kan man ikke en gang være syg, gå til lægen eller sågar gå på toilettet og hente vand. Jeg undre mig over hvordan man kan tro, at dette forsalg skal gavne noget for de kommende studener, som skal videre på arbejdsmarket.

(Odense s, 2018-11-13)

#4009

Fordi dem i ministeriet altid har så skide travlt med at professionenerne Samfundet hele tiden skal udvikle sig på det maksimale. Samtidig er de selv på det minimale vækst niveau, hvor der tykkes på de samme guldkarameler, imens de høje lønsedler vælter ind.

(Aalborg, 2018-11-13)

#4018

Det nogle pis regler, der er for stramme

(Fjenneslev, 2018-11-13)

#4020

Der skal gøres en forskel

(Slagelse, 2018-11-13)

#4027

Jeg er fuldstændig enig at det her helt forskruet at få 100 % hvis man "bare" kommer 5 minutter for sent til time - selvom man i teorien får præcis samme mængde undervisning som alle andre. Derudover er jeg selv en person der har nemt ved at blive presset over skole, og hvis jeg har brug for en lille pause til at reloade, så er der bare ikke plads til det, fordi fraværsreglerne er så stramme.

(RANDERS NØ, 2018-11-13)

#4029

Jeg er gymnasieelev, og synes at man skal kunne være derhjemme og være syg uden at man skal bekymre sig om fravære

(Hvidovre, 2018-11-13)

#4031

For de nye regler er noget pis

(Bramming, 2018-11-13)

#4038

Jeg skriver under fordi jeg selv har haft sygdom der er gået ud over mit fravær. Derudover kender jeg flere med knæskader, som måske kommer 5. minutter forsent pga. deres genoptræning og så får de fravær for hele modulet. Derudover opfordrer i selv folk til at tage hjem fra undervisningen, når man får fravær for HELE modulet fordi man kommer for sent. Ingen gider at møde op til timer, som man allerede har fået fravær for hele modulet. ;)

(sdr. felding, 2018-11-13)

#4040

Jeg skriver under fordi jeg selv er elev og lever under disse regler som jeg er helt enig med skal laves om

(Klarup, 2018-11-13)

#4042

Jeg skriver under fordi det er fuldstændig urimeligt højt, og jeg kan ikke længere få min hverdag med migræne til at hænge sammen.

(København, 2018-11-13)

#4043

.

(Søndersø, 2018-11-13)

#4047

Da jeg selv er studerende og er blevet et offer for de alt for stramme regler!

(Odense, 2018-11-13)

#4050

Vi bør gære som i Finland

(København K, 2018-11-13)

#4052

Jeg skriver under fordi fraværs procenten er alt for høj, jeg oplever det selv. Vi må ikke have en syge dag eller noget.

(Nyborg, 2018-11-13)

#4062

Det en fuldkommen dum regel

(højer, 2018-11-13)

#4067

Jeg er personligt ramt af dette, og min selv min læge har sagt det er sindssygt, han fortalte mig at han har patienter der begynder at græde hvis han siger de er for syge til at tage i skole og derfor tager de i skole og smitter andre som mig der har et dårligt immunforsvar, så jeg istedet ender med at få fravær og derudover bliver alvorligt syg, pga mit immunforsvar

(Aalborg, 2018-11-13)

#4072

Jeg selv er en stresset elev på gym!! Det er i forvejen svært st gennemfører med alle de krav der bliver påsat for hvert år

(Varde, 2018-11-13)

#4073

Der er allerede mere end nok pres på gymnasieeleverne og derfor er der ikke behov for flere stramninger. Det er helt absurd.

(Otterup, 2018-11-13)

#4077

Vi går i forvejen i skole knap 8 timer dagligt. Vi er voksne unge mennesker der selv tager ansvar for vores liv. Vi går i skole for at få en uddannelse og for vores fremtid. Når vi får fri klokken 15.30 hver dag og tandlæger, læger osv har lukket er det klart vi en sjælden gang imellem må tage er moduls fravær for at passe vores helbred. Nu skal vi til at have 100% fravær for 2 minutters forsinkelse pga Midttrafiks, eller vores blærer der sidder og ikke kan holde sig men man kæmper for at holde ens fravær stabilt. Det er ikke i orden, vi alle er mennesker og derfor handler vi alle som ordentlige mennesker...

(Århus, 2018-11-13)

#4078

Jeg skriver under fordi jeg er fuldkommen enig. Det er hårdt nok i for vejen, det hjælper ikke noget st stramme endnu mere så vil langt de fleste knække meget nemmere under presset

(Kolding, 2018-11-13)

#4081

Jeg synes at fraværsordningen er for meget, reglerne er for stramme ift. hvis man har en forhindring fx trafik som evt. er skyld i forsinkelse, hvilket resulterer i 100% fravær.

(Slagelse, 2018-11-13)

#4089

Fordi kortere dage og mindre opgaver og mindre fravær
Er meget træt så orker ikke kommaer og alt det der stor begyndelsesbogstav ahhahs

(Bagsværd, 2018-11-13)

#4099

Jeg skriver under fordi, at jeg selv er gymnasieelev og er helt enig. Hvorfor dukke op til en time, du alligevel har fået 100% fravær for?

(Odense C, 2018-11-13)

#4100

De bliver ved at stramme reglerne og de kan ikke se logikken i noget som helst.

(Køge, 2018-11-13)

#4107

Der skal laves om på skole systemet

(Lem, 2018-11-13)

#4111

Jeg, som ung, skriver under, fordi jeg er enig i at skærping af fraværstagning er unødvendig. Jeg finder jeg det unødvendigt, at vi unge på alle fronter skal presses ud i ubehagelige situationer som resulterer i stress. Det er i mine øjne ikke en ordentlig måde at fremme de flotte statistikker alle ønsker, at Danmark skal kunne vise resten af verden. "Åh Danmark er så godt et land, fri uddannelse bla bla bla" når andre statistikker har vist hvor stresset en befolkning vi har. Flere og flere søger psykologhjælp primært grundet depression - her kender jeg selv en ung, der måtte droppe ud af gymnasiet, simpelthen fordi den unge var for stresset til at kunne fokusere på sin fremtid. Hvis regeringen ønsker, at flere i fremtiden skal være afhængige af den offentlige sektor, er de godt på vej. Den demografiske udvikling, der tyder stærkt på, at der i fremtiden vil være for få erhvervsaktive til at forsørger flertallet af ældre på sigt, burde sende et signal om, at vi har brug for de unge. At presse de unge, så frafaldsprocenten forhøjes, er ikke den rette metode, kære regering.

(Horsens, 2018-11-13)

#4113

Jeg mener ikke man skal tvinges til at tage i skole hvis ikke man har helbredet til det. Hvis man skal til læge mener jeg at man skal have lov til det uden at blive straffet for det og set ned på. Jeg er enig i at fraværsprocenten skal nedbringes men det er ikke den rigtige måde at gøre det på.

(Stoholm, 2018-11-13)

#4117

Jeg mener at undervisningsministeriets tiltag er uden grundlag og med en giftig idealisme kreeret af folk uden erfaring eller reel oplysning om hvordan elever og lærere i gymnasierne har det og decideret mangel på respekt for nævntes livsvilkår i en meget hård periode i livet.

(Kastrup, 2018-11-13)

#4122

Det er jo et fuldstændigt latterligt tiltag, fokuser dog på de vigtige ting og ikke de latterlige små ting som de gør

(Birkerød, 2018-11-13)

#4123

Jeg mener det er noget fis med den nye regel, man gider jo ikke møde op hvis man ved at man får 100 % hvis man bare kommer 2 min forsent

(Lyngby, 2018-11-13)

#4125

Jeg skriver under, fordi at det at gå på uddannelser eller i skole ikke burde føles som en straf. Jeg går selv på en uddannelse, hvor man bliver kigget over skulderen bare man har 1 sygedag, eller kommer 5 minutter for sent første gang. Det kan ikke være rigtigt at man nærmest skal frygte at være syg, for så kan man risikere at en advarsel flyver i hovedet på en.

(Køge, 2018-11-13)

#4129

Jeg skriver under fordi undervisningsministeriet gør det umuligt at holde sit fravlr nede og ubehageligt at komme i skole, hvilket der skulle være modsat.

(København, 2018-11-13)

#4132

Jeg er enig i hvad der bliver sagt, har man en periode hvor man tit er syg, ender det med at man ikke engang kan blive hjemme og pleje sig selv, da man er bange for en udmeldelse fra skolen.

(Aarhus, 2018-11-13)

#4133

Jeg er helt enig !!!

(Herning, 2018-11-13)

#4136

Jeg synes dette lyder som en dårlig ændring på området, da det ikke skaber andet end grunde til at udeblive fra undervisningen. Systemet skal være mere fleksibelt, hvis det skal være effektivt for alle!

(Odense S, 2018-11-13)

#4137

Jeg synes det er uretfærdigt, at politikerne skal stramme reglerne så meget! Vi unge, som går på en ungdomsuddannelse, er stressede nok i forvejen. Det gør det ikke bedre, at reglerne bliver strammere og man ikke engang kan komme 2 minutter forsent grundet kø, uden at få fravær for hele lektionen!

(Veddum, 2018-11-13)

#4155

Jeg skriver under, fordi jeg er 100% enig i alt det, du har skrevet.

(Viborg, 2018-11-13)

#4159

Jeg selv går i gymnasiet og fraværet bliver tænkt alt for meget på.

(Haslev, 2018-11-13)

#4160

Jag skriver under fordi jeg er helt enig i hvad der er blevet skrevet, og fordi jeg selv er ramt af det!

(Randers, 2018-11-13)

#4167

Jeg selv går i gymnasiet, og synes det er for dum en regel.

(Broby, 2018-11-13)

#4170

Jeg skriver under, fordi jeg har en kronisk sygdom (gigt) som gør at jeg har mine sygedage. Kontrol på sygehuset, blodprøver osv.

(Slagelse, 2018-11-13)

#4175

Komplet tåbeligt krav at stille til vores unge mennesker, som er vores fremtid. Det SKAL være tilladt at være syg, gå til bøjletandlæge, forældres sølvbryllup ect. Uden at man skal være nervøs for, at blive registreret og stemplet.

(Faxe, 2018-11-13)

#4177

jeg selv er gymnasieelev

(Aalborg, 2018-11-13)

#4180

Fordi jeg selv går på gymnasiet og syntes selv disse nye regler er uretfærdige og alt for stramme

(7000, 2018-11-13)

#4181

Jeg skriver under fordi jeg selv går i gymnasiet, og dette vil påvirke mig i fremtiden.

(esbjerg, 2018-11-13)

#4185

Min datter er gået ned med stress i 7-8 kl.

(Hornslet, 2018-11-13)

#4186

Der bliver lavet flere og flere regler for at kunne gennemføre gymnasiet. Nu er der efterhånden blevet lavet så mange regler at det kan sammenlignes med nazisterne.

(korsør, 2018-11-13)

#4187

Jeg skriver under fordi jeg ikke mener det er rimeligt at man får 100% fravær fordi man kommer 2 eller 5 min. for sent, eller hvis man lige skal på toilet eller hente vand. Det er jo sindssygt!! De fleste af os prøver vores bedste i skolen og det her fraværsprocent lort gør det sgu ikke meget nemmere. Det skal ikke være meget strammere end det allerede er i forvejen.

(Odense N, 2018-11-13)

#4191

Jeg er gymnasie elev og jeg syntes at de nye regler er noget rigtig lort.

(Høng, 2018-11-13)