Nej til færre pædagoger i Allerød, igen.
Kommentarer
#201
At det er helt horribelt ar Allerød ikke kan finde ud af at forvalte deres penge, og ekstra utilgiveligt at de sparer så meget på vores børns trivsel! 😢Rikke Justesen (Allerød, 2023-08-13)
#204
Mine børn og andres skal have en bedre og mere tryg fremtid . Flere penge til velfærd for vores børn og unge i kommunenNina Dalsgaard (Allerød, 2023-08-13)
#207
Vores børn er vores fremtid og de fortjener folk som er uddannet til at passe på dem. Derudover er Allerød ved at blive en kommune ingen børnefamilier vil være en del af hvis dette svigt fortsætter.Sara Eckhoff (Allerød, 2023-08-13)
#208
Jeg er dybt bekymret over alle de (meget) kortsigtede besparelser der sættes i værk fra kommunens side.Denne besparelse er blot endnu en der kommer til at have store konsekvenser på længere sigt. Men det er de nuværende politikere vel ligeglade med da de ikke sidder som folkevalgte når vores børn bliver ældre og konsekvenserne rigtig kommer til syne.
Jeg kan ikke rigtig se om de bare ikke ved hvad de gør og ikke kan se konsekvens, eller om de reelt bare er ligeglade...
Jonas Kristensen (Allerød, 2023-08-13)
#209
Jeg som uddannet pædagog ikke vil arbejde under disse vilkårSolvej Pedersen (Lynge, 2023-08-13)
#211
Ønsker ik flere nedskæringer til mine børnJohan Auning (Allerød, 2023-08-13)
#212
Jeg vil at mine børn og deres børn er trygge i børnehaver og skoler.Marie Eklinder (Allerød, 2023-08-13)
#214
Fordi der lige nu er en uddannet pædagog i mit barns børnehave. Der er 40 børn. Og det er umuligt at tiltrække pædagoger med de forehold vi har i kommunen.Der skal gøres noget NU!
Anne-Mette Bræstrup (Allerød, 2023-08-13)
#215
Jeg tydeligt kan mærke hvordan der bliver sparet på området. Der var ingen kendte pædagoger da jeg hentede mit barn. Der er ingen skolemælk pga besparelser. Mælk er vigtigt for børnenes udvikling.Christine Høj Sunde (Lynge, 2023-08-13)
#216
Pædagoger ef afgørende for børns trivsel og personlige udvikling, samt at Allerød kan leve op til sit “Børne- læringssyn.Winnie Selvig (Allerød, 2023-08-13)
#218
Generelt synes jeg, at der spares alt alt alt for meget på børne og unge området!Anne-Mette Helle (Allerød, 2023-08-13)
#230
For mine og alle kommunens børn.Gitte Holm Marcussen (Lynge, 2023-08-14)
#234
Der skal ikke besparelse på børn og unge området.Rikke Pedersen (Allerød, 2023-08-14)
#237
Det er på tide at prøve noget nyt. Personalet i institutionerne og på skolerne er presset, og derfor skal der findes andre løsningerJohn Ingerslev (Allerød, 2023-08-14)
#238
Jeg er enig.Signe Just Jensen (Allerød, 2023-08-14)
#240
Vi har behov for flere pædagoger i Allerød, ikke færre!Melanie Rasmussen (Allerød, 2023-08-14)
#244
Jeg har små børnebørn der bor i kommunen, som jeg selv gør og jeg synes der er besparelser nok på pædagoger i institutionerne i AllerødPia Sørensen (Allerød, 2023-08-14)
#245
Vi skal ikke have færre pædagoger.Lone Bangshof (Allerød, 2023-08-14)
#248
Vi skal passe godt på vores børn og unge og som forældre have ro i maven, når vi afleverer vores børn i en offentlig institution.Julie Nielsen (Allerød, 2023-08-14)
#250
Jeg til dagligt arbejder i en institution i Allerød og hver eneste dag er vidne til de store konsekvenser det har for børnene, når der ikke er kvalificeret personale nok.Anne Melin (3450, 2023-08-14)
#252
Jeg har et barn i Skovvang Børnehus og et barn på Lillevang Skole.Da vi flyttede til Allerød for 5 år siden, fortalte vores læge os at hendes søster var bosat i Allerød og at her prioriterede man børnene enormt højt. Og at det ville vi blive så glade for. Og det blev vi også. Men dråben er ved at være nået.
Hvis ikke vores børn prioriteres, frygter jeg, at Allerød bliver en endnu mere fattig kommune. Man risikerer at børnefamilierne siger farvel og tak, og hvor skal kommunen så få sine penge fra?
Desuden så er det jo en kendsgerning, at forebyggelse er billigere, så lad os nu passe på vores børn, og stop med at låne penge af fremtiden!
Marie Bjarrum Winther (Allerød, 2023-08-14)
#255
Allerød Kommune forsøger at sætte ny rekord i dårlig ledelse af en kommune. End ikke i de gamle sogne dage ville den politiske ledelses skalten og valten blive accepteret.Henrik Thomsen (Allerød, 2023-08-14)
#259
Der ikke skal spares på børneområdet som påvirker vores børns dagligdag.Noamynte Pedersen (Allerød, 2023-08-14)
#260
Børne og ungdomsrådet er et område der alt for ofte er sparet på, og det giver ikke mening. Det er jo her liv for alvor formes og fremtidens råstof skal der værnes om! Her bliver mennesker til. Spar hellere på de døde ting som materiel, mursten osv.Charlotte Bjørlig (Lynge, 2023-08-14)
#262
Jeg ikke synes vi kan være børnene det bekendt! Og dermed også samfundet på længere sigtLouise Schou Petersen (Allerød, 2023-08-14)
#263
Jeg skriver under, fordi børn har krav på nok voksne, så der er tid til trivsel, læring, udvikling og dannelse. De skal ikke bare "opbevares" og klare sig i "boxen": den stærkeste overlever. Det kan vi simpelthen ikke være bekendt. Det er os voksne, som har ansvaret for deres fremtid.Anita Thurlow Kleischmann (Allerød, 2023-08-14)
#264
Allerød kommunes nedskæringer er fuldstændigt uacceptable.Kamilla Juul (3450, 2023-08-14)
#265
Allerød er på vej i en trist retning. Selvom jeg ikke længere har et barn i den aldersgruppe, så synes jeg det er synd at det skal gå ud over de små i kommunen. Som Kranio sakral terapeut her i kommunen ser jeg rigtig mange af kommunens børn i min klinik og der er ingen tvivl om at de er pressede efter en lang dag i pressede institutioner. Ydermere bliver personalet der er ladt tilbage med for få hænder også pressede og det er helt urimeligt. De ender alle sammen med at gå ned med stress. Trist!Maiken Haahr (Allerød, 2023-08-14)
#267
Det ikke er i orden at der bliver færre pædagoger i vuggestuer og børnehaver. Det er vigtigt at der er faguddannet for at sikker børnenes udvikling og trivsle.Charlotte Nielsen (Allerød, 2023-08-14)
#268
Jeg ønsker at tilkendegive min utilfredshed med lokalpolitikere i Allerød, som ikke igen og igen griber til besparelser på områder, som dårligst kan tåle flere besparelser.Anita Hansen (Allerød, 2023-08-14)
#269
Det er under al kritik at kommunen ikke prioritere vores børn og dens fremtid, så kan derfor kun støtte op om dette opslag.Nanna Klink Kisic (Allerød, 2023-08-14)
#270
Det går udover vores børn - og det er ikke det rigtige sted at spare!Lars Peter Jensen (Allerød, 2023-08-14)
#277
Jeg skriver under, fordi jeg er utilfreds med de gentagne besparelser på børne/unge området. Allerød er ikke længere en attraktiv kommune for børnefamilier, da børn og unge gang på gang nedprioriteres.Marie Warrer Munch (Allerød, 2023-08-14)
#279
Det socialøkonomisk er at skyde sig selv i foden, at udhule insitutionerne.Der betyder mindre kompetent støtte til børnene, flere problemer der ikke løses og dermed udvikler sig og videreleveres til skolen. Og det koster i sidste ende flere penge og med flere børn i mistrivsel!
salli_rp@yahoo.dk Holmstrøm (3459, 2023-08-14)
#281
Jeg er bekymret for mine børns fremtid og opvækst i kommunen.Tanja Søndergaard (Lillerød, 2023-08-14)
#282
Bekymret for mine børnNiklas Poulsen (Allerød, 2023-08-14)
#286
I min søns børnehave kan vi tydeligt mærke forskel på trivslen i perioder hvor det er pædagoger der er på arbejde, og perioder hvor der er pædagoger der er syge/på ferie e.l. og det i stedet er unge medhjælpere der er de primære omsorgspersoner. Der er ganske simpelt flere uheld (tis i bukserne) og det er et mere udadreagerende barn vi bliver mødt af. Det er derfor uhyggeligt vigtigt med flere pædagoger i institutionerne!Ida Marie Østergaard (Allerød, 2023-08-14)
#288
Vores børn og personale har brug for fagligt kompetente pædagoger som bl.a. kan varetage Allerød kommunes børne og læringssynLea Hilton (Allerød, 2023-08-14)
#289
Jeg er træt af nedskæringer i kommunen, der særligt rammer os børnefamilier.Peter Hjørlund (Allerød, 2023-08-14)
#290
Jeg er rørende enig!! Det er en falliterklæring af de folkevalgte, og dybt problematisk for vores børn - vores fremtid. Vores kernevelfærd styrtbløder, og konsekvenserne skal vores børn bære. I hvilken virkelighed kan det være "vejen frem"...?Camilla Thomas Skov (Allerød, 2023-08-14)
#292
Jeg skriver under for at passe på vores børn og højt værdsatte ansatte.Marie Rysgaard (Allerød, 2023-08-14)
#293
At det er omsorgssvigt og fagligt uforsvarligt at skære yderligere i et i forvejen presset daginstitutions systemJacob Thomas Skov (Allerød, 2023-08-14)
#297
Der er brug for pædagoger for, at vi ikke taber vores børn. Der skal være støtte og faglig ekspertise på børneområdet, så vores børn får en god start på livet.Pernille Pitzner (Allerød, 2023-08-14)
#300
Jeg ved hvor vigtigt høj faglighed i dagtilbud er for vores børns fremtid og deres mulighederThomas Raagaard (Allerød, 2023-08-14)
#307
Der er allerede massive problemer med underbemanding i børnehaverne. Vi gør alt vi kan for at aflevere sent og hente tidligt, herunder er vi gået ned i arbejdstid, fordi institutionerne ikke har ressourcerne til at skabe trygge rammer for børnene, på trods af dygtige pædagoger.Stephan Voss (Blovstrød, 2023-08-14)
#308
Det er så forkert at vi igen skal spare på pædagoger.Niclas Jørgensen (Allerød, 2023-08-14)
#309
Jeg skriver under fordi jeg ønsker at alle børn inklusivt mit eget barn, skal have de bedste forudsætninger her i livet. Jeg er træt af en kommune der igen og igen ikke lytter til borgerne i kommune og blot følger deres egen agenda.Zenia Frimann (Lillerød, 2023-08-14)
#311
Jeg har barn i institution i allerød og børn og voksnes præmisser er urimelige. Jeg kom hétil for 1 år siden fra København som jeg ellers tænkte var hårdt besparet på børneområdet.Natasja Bornholdt Nielsen (Allerød, 2023-08-14)
#312
Jeg har nu mit 3. barn i institution her i byen, og gennem min tid som forælder i allerød har jeg kun set besparelser og dermed forringelser for mine børns udviklings muligheder og trivsel.Pernille Stubtoft (Allerød, 2023-08-14)
#317
Jeg skriver under fordi børn og unge i Allerød er vores alles fremtid.Christina Fick (Allerød, 2023-08-14)
#319
Jeg håber jeg bidrager til at Allerød kommune IKKE skærer i antal pædagoger på hverken vuggestue, børnehave eller SFO’er.Cathrine Kristensen (Allerød, 2023-08-14)
#323
Det er ikke fair at besparelser skal gå ud over børnene - de er Allerøds fremtidKirsten Just Petersen (Alleræd, 2023-08-15)
#324
Det er ikke fair at besparelser går ud over børn. De er Allerøds fremtidKristian Petersen (Allerød, 2023-08-15)
#327
Det er helt uacceptabelt børnene er vores fremtid , de skal følges godt på vej.Man går i den helt anden retning hvor der tidligere var fokus på flere pædagoger.Tror heller ikke det gør nået godt for ansøgning til pædagog uddannelsen.
Linda Bering (Allerød, 2023-08-15)
#329
Jeg har 2 børn der går i institutionKenneth Rasmussen (Allerød, 2023-08-15)
#331
Fordi jeg har mit barn i en af børnehaverne og jeg oplever personligt hvordan man presser alle i mit barns BH!Stine Caben (Lyne, 2023-08-15)
#332
Jeg skriver under da jeg allerede i nuværende virkelighedssituation i institutionslivet, har oplevet VIRKELIG mange skræmmende episoder, der skærer dybt i hjertet, når man ser et lille hjælpeløst barn græde uden tid til trøst eller siddende og stirre tomt ud i luften, fordi der ikke er en tryg voksen i nærheden til omsorg og stimulering.Bl.a. når min søn efterregulerer kraftigt når han kommer hjem efter en rigtig hård dag i vuggestuen med en pædagogmedhjælper på pinden hele dagen og ellers afløsning fra de andre stuer, børn sidder bare og græder fordi der ikke er tid til dem. Da sygdom, ferie, kurser og andet nogle gange fører til at der ikke er flere til at tage sig af 11 små, meget sårbare og tryghedssøgende børn (og jeg vil understrege at det på ingen måde er kritik af personalet, de gør alt de kan og er derfor også bange for at de brænder ud!!!)....eller som jeg den anden dag, hvor jeg på vej til vuggestuen går igennem børnehavens legeplads og tæller 24 børn uden at jeg kan se en eneste voksen...da de få der på vagt, sikkert har travlt med meget relevante ting som at tørre numse på de andre eller trøste en der lige er faldet.
Sådan er situationen som skrevet allerede, så derfor blev jeg mildest talt væltet bag over af chok, da vores institutionsleder sendte brev ud om at I vil spare endnu en gang på børneområdet!!! Denne gang på pædagogtimer.
Hvordan kan I forsvare at blive ved med at skære ned? Allerød ligger allerede langt under andre omkringliggende kommuner i fht. pædagogtimer og i forvejen er der kun en uddannet pædagog på f.eks min søns stue. Hvordan har I tænkt jer at fastholde de få pædagoger der kommer på få timer i fht hvis de skiftede job til andre kommuner? Mange børns sekundære omsorgspersoner, der forsvinder ud af deres liv, forårsagede endnu et skær i deres sårbare psyke!! (Altså ikke at jeg ikke forstår pædagogerne med det pres I sætter dem under!!!)
Det ender med at I lige så godt kan sende institutionsbørnene ned på gangene på Allerøds gymnasium...det vil være den samme nærhed, kompetence til sund og tryg børneudvikling, som vores kæreste eje, vores fremtid, vi vil kunne få der!! Og om 10-15 år kan I så kæmpe med udgifter pga. psykiske diagnoser, uarbejdsdygtighed, højere kriminalitet osv. Dette er ikke et angreb på de helt sikkert yderst søde og kærlige gymnasieelever, men I forventer åbenbart at 0-6 årige evner egenomsorg og selvlæring, som børn i den alder. Forventer I fortsat at vores børn skal kunne det samme ved skolestart som de krav der længe har været? Hvordan skal de lære det? Vi forældre må jo arbejde det meste af børnenes vågne timer, for at kunne have råd til at leve og betale de høje skatter kommunen også har. Går pengene op i administrationsrøg?
Er der overhovedet nogen politikere der konsekvenstænker noget fuldstændig igennem inden de træffer en beslutning?
Sorry, jeg er totalt uforstående over for alt dette når man åbenbart har penge til at invitere dronningen, cykelløb, sommerfest til kommunen (mens f.eks pædagogerne selv må betsæe) osv., begivenheder som man bare kan se et andet sted og som sikrer en enkelt dags glæde for nogle mennesker, modsat til fast daglig glæde for de små og tryghed for deres forældre i at vide at de trygt kan sende deres små i institution og tage på arbejde og tjene penge, som ikke bliver misbrugt af folk der slet ikke burde sidde på de positioner de sidder på. Jeg ved godt at det måske er småpenge med disse begivenheder i fht den samlede besparelser. Men det er lige så meget budskabet i det og at selv disse penge kunne lette store ting i institutionerne, som intet må købe til at underholde børnene. Længe leve velgørenhed!
Hvor er jeg super ked af at jeg valgte at flytte til Allerød kommune, fordi flere bekendte sagde det var landets bedste børnekommune. I de to år jeg har boet her har det så bare vist sig at være den dyreste og dummeste kommune på børneområdet....og det bliver åbenbart værre.
Man skulle tro borgmesteren ikke har børn selv, og hvis han har, får jeg helt ondt af dem med sådan en far, så smålig, overfladisk og kold/blå i røven.
Seriøst hvem skal man have fat I for at få det hele vendt eller væltet dem der gør alt forkert af pinden? Jeg føler mig så magtesløs og at jeg lade andre begå en form for vold på mit barn, hvis jeg lade ham opvokse i denne kommune, som den er ved at blive. Men ja, jeg kan jo selvfølgelig bare flytte endnu engang, men havde bare troet Allerød var stedet jeg skulle slå rødder efter 9 forskellige bopæle siden jeg flyttede til hovedstadsområdet i 2016.
Det skulle ikke kun hedde "Hvor er der en voksen", men også "hvor er der en kvalificeret voksen"...er pædagogmedhjælpere i deres sabbatår, overhovedet en voksen når det kommer til at passe små børn?
Var det ikke i stedet på tide at gøre noget godt for vores alles fremtid, den generation Dee skal løfte de hele, mens store generationer er gået på pension?
Så få dog et hjerte Allerød Byråd eller styr på hvorfor så velhavende kommune ikke kan leve op til omkringliggende kommunernes brug af penge...det må da være noget som der ikke er styr på, siden I må spare mere og mere det forkerte sted!!!
Helle Kristensen (Allerød, 2023-08-15)
#340
Børnene har brug for faglært personale i form af flere pædagogerBirgitte Wolf (Allerød, 2023-08-15)
#347
Jeg støtter dette forslag, da jeg sætter pris på, at aflevere mine børn, hver dag i en tryg base, med de rette kvalifikationer!Emma Howes (Allerød, 2023-08-15)
#348
Jeg skriver under fordi mine børns trivsel er vigtig for migVictor Hvidt (Allerød, 2023-08-15)
#351
Jeg er enig i at det er forkert at spare på børneområdet.Ina Laursen (Allerød, 2023-08-15)
#353
Jeg er pædagog og ser børn i mistrivsel, når jeg er ude i en sag som VISO-konsulent. Børn som er i målgruppen for inklusion, men som ikke får den nødvendige støtte.Der finde ikke mange erhverv, hvor man accepterer at håndværket udføres af en stor grad af ufaglærte. Ville vi acceptere at mekanikeren ikke har den nødvendige viden?
Ville vi acceptere at lægesekretæren stillede diagnoser?
En vis grad af faglighed er nødvendig.
Og så at normeringen højnes. For selv verdens bedste pædagog har altså kun 2 hænder.
Investér i børnene, det kommer igen i form af trivsel og uddannelse.
Lisbeth Forsmark Skjoldager (Allerød, 2023-08-15)
#355
Vi har brug for flere pædagoger .Jytte Garnov (Allerød, 2023-08-15)
#356
Der bør være flere pædagogerLise Hemmeshøj Runge (Allerød, 2023-08-15)
#358
Det er vigtigt, at der er nok ressourcer til at give vores børn og unge den omsorg, tryghed og faglighed som de har brug for imens forældrene er på arbejde.Amanda Virklund (Allerød, 2023-08-15)
#360
Jeg skriver under fordi jeg har er barn i vuggestue i AllerødKatrine Nissen (Allerød, 2023-08-15)
#362
Jeg vil ikke have endnu færre pædagoger i Allerød, heller ikke noget besparelser på børneområdet.Mohammed Ali (Allerød, 2023-08-15)
#368
Børn, institutioner og skoler SKAL prioriteres højtSøs Nissen (Allerød, 2023-08-15)
#380
Fordi jeg synes at prioriteringen af kommunens økonomi er forkert. Ligesom man som forældre er uenig og skuffet over deres udmelding, gælder det også de ansatte. Hver gang der er en udmelding om 0-6 års området, skal pædagogerne stå og læse at der skal spares. Er det mon min kollega der er den næste der ryger? Hvem skal jeg sparre med? En 4.g’er? Vi skal træffe nogle fornuftige og rationelle beslutninger der skaber udvikling og trivsel hos børn og ansatte.Mikkel Fabricius Øvlisen (Allerød, 2023-08-16)
#383
Jeg mener, det er fuldstændig uacceptabelt, at Allerød Kommune, der er så ressourcestærk netop på grund af sine mange børnefamilier, ikke prioriterer disse, når det kommer til normeringen i daginstitutionerne.Pernille Agger Kirchhoff (Allerød, 2023-08-16)
#384
Vi ikke bør spare på vores børns velbefindende.Martin Madsen (Allerød, 2023-08-16)
#388
Jeg skriver under fordi vi kan mærke hvordan besparelserne påvirker trivslen på vores 2 børn som går i daginstitution i Allerød. Medarbejderne i institutionen er allerede presset af tidligere besparelser samt udgiftstoppet. De bliver langtidssygemeldt og siger op på stribe så nu er der kun 1 pædagog tilbage i børnehaven og ikke gode udsigter til nye pædagoger søger stillingerneMax la Cour Christensen (Allerød, 2023-08-16)