Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)

Kommentarer

#20001

Der mangler evidens på flere forskellige punkter
Derudover har jeg mistet min frihed til selvbestemmelse

Malene Sieker (Lundby, 2020-11-02)

#20003

Kuren er blevet mere dræbende end sygdommen

Henrik Boddum (Hals, 2020-11-02)

#20010

Fordi jeg som mange andre syntes det er fuldstændig grotesk det der foregår i vores land. Og fordi jeg ikke vil finde mig i at blive pålagt urimelige krav

Jacob Estrup jørgensen (Vissenbjerg, 2020-11-02)

#20012

Jeg skriver under på den her underskriftindsamling, da jeg mangler transparens og veldokumenterede argumenter for de restriktioner, vi som borger i DK skal efterleve.
Mangler regeringen og sundhedsmyndighederne fortæller sort på hvidt, hvilke belæg de har truffet der strategi udfra. Jeg ønsker ikke at gå med mundbind indtil en vaccine er fundet, kigger vi på lande i Europa som har brugt mundbind siden marts, har ikke været i stand til at inddæmme smitten - smitten eksplodere i flere af disse lande.
Kan iøvrigt ikke bruge de daglige smittetal til noget. Hvad sammenligner vi med, i foråret blev kun de med svære symptomer testet.
Det giver mening at vi lærer af de erfaringer vi gjorde i foråret, men er erfaringen at fx mundbind hjælper. Der er for lidt belæg og evidens for det.
Hold afstand, god håndhygiejne og blive hjemme med symptomer på influenza - det er sund fornuft.
Arbejdet selv indenfor sundhedsvæsenet, og var en del af beredskabet på intensiv i Silkeborg der skulle træde til når/ hvis sundhedsvæsenet blev overfyldt. Det skete aldrig. Træder gerne til hvis det sker i denne 2. bølge eller i 3, 4, 5 bølge.
Jeg er mere bekymret for de erhverv som lider og er helt i knæ pga det jerngreb vi er sat i. Det rører mig dybt.

Iben Nedergaard Johansen (Silkeborg, 2020-11-02)

#20015

Der er intet sundhedsfagligt belæg for, at brugen af mundbind eller visir nedsætter risikoen for at blive smittet med Covid-19. Som logistikassistent er brugen af mundbind/visir, 8 timer om dagen, bevægelseshæmmende, og jeg får det tit enormt dårligt, da det er svært at få luft. Det er simpelthen en trussel mod folkesundheden, at man som ansat skal bære mundbind/visir. Jeg kan kun sige: Mette Frederiksen, du kommer aldrig til at få min stemme.

Charlotte Rasmussen (Holbæk, 2020-11-02)

#20017

Det er helt uacceptabelt med de indgreb i forhold til risikoen ved Covid 19. Der er mange andre sygdomme som kræver større opmærksomhed. Det er ren socialisme at håndtere en pandemi på denne måde, det er ikke politikerne som er bedst til dette men os som sundhedsproffesionelle. Sygeplejerske Gennem 43 år

Birthe Skovgård (Faaborg, 2020-11-02)

#20018

At det er ude af proportioner

René Jørgensen (Helsingør, 2020-11-02)

#20022

Jeg også er imod mundbind i det offentlige rum og er træt at restriktioner der bremser udvikling i vores samfund og indskrænker vores frihed.

Christa Dreyer (Holbæk, 2020-11-02)

#20025

Jeg skriver under, fordi jeg ikke mener at disse nuværende restriktioner har nogen effekt i det lange løb imod Covid19.

Simone Christensen (Odense, 2020-11-02)

#20030

Jeg hører det samme fra læger andre steder i verden.

Daniel Jacobsen (Horsens, 2020-11-02)

#20033

Jeg underskriver fordi jeg er kritisk i forhold til regerings tiltag og nedlukninger, baseret på viden de ikke vil dele med offentligheden. Jeg forstår ikke at COVID-19 skulle være værre end en hård influenza. Desuden er regeringens påbud og krav så langt fra logisk tænkning, og fuldstændig uden sammenhæng, at jeg har svært ved at tage det seriøst.

Annika Rasmussen (Holbæk, 2020-11-02)

#20043

Helt enig

Kathrine Zøllner (Hillerød, 2020-11-02)

#20048

regeringen lyver om corona det ses og høres tydlig. Også grundet restriktioner ikke virker.

Dennis Josef Gresslehner (sæby, 2020-11-02)

#20049

Jeg skriver under fordi al sundhedsfaglig evidens er tilsidesat og intet kan retfærdiggøre de indgreb i vores personlige friheder mm i Danmark

Thomas Levcovich (Aarhus, 2020-11-02)

#20051

Jeg er fuldstændig enig med initiativtagerne.

Bernhard Hansen (Hjortshøj, 2020-11-02)

#20054

Jeg på intet tidspunkt har følt at regeringens handlinger har stået mål, med situation.
Jeg mangler dokumentation for regeringens handlinger, og veldokumenteret dokumentation.
Og ikke bare deres mavefornemnelse. Eller undskyldninger om at det bedre med flere tiltag for at være dækket ind.
Og bryder mig bestemt ikke om at man gir alt magt til en mand( sundhedsministeren) og han kan beslutte og jeg skal ha vaccine eller behandling.
Min krop, mit valg. Og sådan skal det altid være.

Mette Faurskov (København s, 2020-11-02)

#20057

Restriktionerne er fuldstændig vanvittige og at der ikke er nok bevis for at det virker.

Michelle Egelund Bogetoft (Nykøbing f, 2020-11-02)

#20062

Jeg støtter!

Jesper Kristensen (Nysted, 2020-11-02)

#20065

Tak til det sundhedsfagligt personale, som tør sige fra over for en regeringen som handler politisk frem for videnskabeligt i en "sundhedskrise".

Jeppe Thulstrup (Dragør, 2020-11-02)

#20068

Vi lever i et demokratisk land!!! Eller skulle jeg sige gjorde ???

Jeg forholder mig til retten i selv at kunne vælge

Rikke Sofie Søndergaard (Hundested, 2020-11-02)

#20070

Jeg skriver under fordi frihed er den største gave.

Evriviadis Stamatakis (København, 2020-11-02)

#20073

Når man som medarbejder skal stå med mundbind på i en 8 timer lang arbejdsdag, så dræner det ens energi, humøret og motivationen falder. Man skal tale højere og livskvaliteten forringes fra den ene dag til den anden!

Michelle Heede-Ørsted (København Ø, 2020-11-02)

#20084

Jeg er dybt uenig i statens håndtering af covid-19 og hvordan de tvinger os til at leve.
Hvad er meningen med at forlænge de ældre og udsattes liv når kvaliteten af det liv bliver forværret i så høj en grad?

Citat fra min mormor på 85år “Jeg vil hellere dø af corona end jeg vil dø af ensomhed”

Mads Døssing (Aalborg, 2020-11-02)

#20088

Jeg skriver under fordi jeg er enig og fordi jeg synes at masker har en meget negativ effekt på den menneskelige interaktion.

Christian Lindholt (Lille Skensved, 2020-11-02)

#20093

Jeg synes at disse restriktioner ikke er veldokumenteret og ikke giver nogen mening for det reelle problem

Thomas abildgaard Antonsen (Ballerup, 2020-11-02)

#20097

Jeg er imod berøvelse af borgernes frihed i er demokratisk samfund og for menneskelighedens beskyttelse af deres frihed

Sarah Gjerstrup (Valby, 2020-11-02)

#20103

Åben landet op, så vi kan få vores liv igen.

Mikkel Gjørlund (Køge, 2020-11-02)

#20110

Jeg skriver under fordi jeg vil have min frihed og rettigheder tilbage.!

Stefan Nielsen (Calahonda, 2020-11-02)

#20115

Disse voldsomme og ikke tilstrækkeligt dokumenterede tiltag -særligt det skærpede brug af mundbind-giver en voldsom forringet livskvalitet. Det kan få uhyggelig konsekvenser for mange mennesker psykisk

Minna Præsius (Aalborg, 2020-11-02)

#20118

Vores regering med Mette Frederiksen i spidsen har bestemt langt ud over deres beføjelser. Og jeg vil have min frihed igen til selv at bestemme over mit liv.

Bettina Krogh (Ballerup, 2020-11-02)

#20121

Jeg erklærer mig enig i formålet med indsamlingen.

Hans-Christian Bruus (Randers, 2020-11-02)

#20122

Jeg mener vores og de fleste andre vestlige regeringer er gået alt for vidt. Coronaen er blevet et politisk værktøj, der stille og roligt - nej, nu er det efterhånden med høj fart - berøver vores hårdt tilkæmpede frihedsrettigheder. Bare se det nye forslag til en epidemilov, der permanent skal erstatte det nuværende temporære:

https://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/64373

Det minder om noget man kunne have set i 30'ernes Tyskland eller Sovjet. Alene det at de indfører en ny sygdomskategori de kalder "samfundskritisk sygdom", som bestemmes af Sundhedsministeren og ikke behøver at have sundhedsfaglige konsekvenser, men blot "risikerer at medføre alvorlige forstyrrelser af vigtige samfundsfunktioner". Dernæst mulighed for - på mistanke alene - at tvangsmedicinere eller tvangsisolere mennesker i op til 4 uger, som kan forlænges med 4 uger ad gangen. Kronen på værket er, at de kan hyre private firmaer til at håndhæve loven - formentlig fordi de allerede ved at mange i ordensmagten, ikke vil bryde sig om opgaven.

Noget andet er hele det her mundbindshalløj som efterhånden virker som en gang voodoo. Virussen er åbenbart farlig når man står op, men ikke når man sidder ned, og den bliver først farlig efter kl. 22. Jeg har ikke set dobbelt randomiserede undersøgelser, der kan påvise mundbindets effektivitet i sænkning af smittespredningen. Tværtimod skriver Sundhedsstyrelsen selv på deres hjemmeside: "Forkert brug kan øge risikoen for smittespredning." Hvor mange er det lige der benytter det rigtigt? Andre lande har benyttet mundbind siden foråret, men det kan man ikke se på deres smittetalskurver.

Der er faktisk et dansk studie omkring mundbind, men det er blevet nægtet optagelse i forskellige ansete tidsskrifter, som f.eks. The Lancet. Vi må heller ikke få resultatet at vide. Man kunne få den mistanke, at det er fordi det ikke kan påvise en positiv effekt.

Jeg skriver under, fordi det er en farlig vej vores folkevalgte med stigende hast, leder os hen imod. Vi må ikke indføre en "kur", der er værre end sygdommen.

Per Lamm (Måløv, 2020-11-02)

#20128

Videnskabelig dokumentation burde være grundlag for restriktioner.

Kim Christensen (Odense, 2020-11-02)

#20129

Jeg mener ikke mundbind hjælper tværtimod da næsten alle personer roder sig mere i hovede når de har mundbind på end de ikke har så hvad hjælper det så når de piller og roder sig omkring mundbindet da de generer så spreder vi da smitten mere end uden mundbind

Violla Fuglø (Helsingør, 2020-11-02)

#20130

Regeringens tiltag er resultatet af et tunnelsyn som medfører helt urimelige restriktioner som er ude af proportion med omfanget af sygdommen. En sand skandale med de største fejlprioriteringer. Hvis ét dødsfald er for meget, hvorfor standser regeringen så ikke biltrafik fra i morgen, for at undgå alle de trafikdræbte vi har i Danmark?

Flemming Brodersen (Hinnerup, 2020-11-02)

#20137

Undersøgelser i udlandet har vist et forhøjet indhold af titandioxid i medicinske mundbind det er et kræftfremkaldende stof derudover indeholder maskerne microplast,og kan umuligt være sundt,at gå med,og specielt ikke længere tid af gangen,som flere salgsassistenter er udsat for tror fortsat brug af mundbind skader mere,end det gavner

Nikolaj Nielsen (Ballerup, 2020-11-02)

#20138

Fordi jeg ikke er enig i strategien. Vi ser hvordan det udspiller sig syd for grænsen - uden succes. Og jeg er bekymret for langtidskonsekvenserne, både de økonomiske og sociale

Charlotte Vang Mattila (Holstebro, 2020-11-02)

#20140

Fordi det er fuldstændig frihedsberøvelse! Jeg ønsker fred i danmark! Og de nye lovindgrev skaber splid og ødelæggelse! Jeg vil have min frihed tilbage! Samt kæmper jeg for mine børns fremtid!

Natnicha Nanna Thimto (Aabenraa, 2020-11-02)

#20143

Jeg mener er disse tiltag er fuldstændigt ude af proportioner. Det skal stoppes NU!

Steffen Danielsen (Vadum, 2020-11-02)

#20144

Jeg synes de nye tiltag er for meget. Og synes ikke de nye tiltag stemmer overens med den indsnævring af vores frihed som vi oplever.

Lasse Kiesbye (Esbjerg, 2020-11-02)

#20158

Jeg er enig i alt i har skrevet. Og regeringen skal ikke bestemme og jeg eller min ebærn skal vaccineres eller andet.

Lena Nielsen (Korsør, 2020-11-02)

#20159

Tiltagene er ude af proportioner.

Jakob Plykker (Gentofte, 2020-11-02)

#20163

Restriktionerne ikke er dagligt begrundet. Kuren lige nu er værre end sygdommen. I Marts måtte ingen dø. Nu må ingen blive syge. Det giver ingen mening.

Thomas Heie Nielsen (København, 2020-11-02)

#20169

Det er gået helt over gevind.

HelleHviid Rasmussen (Helsinge, 2020-11-02)

#20177

Jeg mener restriktionerne er løbet løbsk og man glemmer at se på generel velfærd og trivsel, når man indfører så stramme restriktioner. Især mundbind i alle butikker og nu også daginstitutioner.

Louise Søgaard (Terndrup, 2020-11-02)

#20182

Det er ikke iorden med det som sker her og nu.Vi er et demokrati og vi vil ikke undertrykke,vi kæmper for vores frihed.

Monica Nwangwu (København, 2020-11-02)

#20183

Fordi jeg er overbevist om, at alle regeringens restriktioner er ude af proportion. Jeg påberåber mig retten til at afvise vaccination mod Covid 19

Karsten Rasmussen (Osted, 2020-11-02)

#20184

Det er det eneste rigtige

Sara Quist (Fårevejle, 2020-11-02)

#20186

Det er latterlige tiltag

Casper Larsen (Herlev, 2020-11-02)

#20192

Konsekvenserne med alle restriktioner overstiger sygdommen.. Sund fornuft hjælper meget bedre som diktatur og fratagelse af menneskets frihed til selv at vælge

Katja Vinbech (Grindsted, 2020-11-02)

#20193

Jeg vil gerne bevare alle vores menneskerettigheder. Vi er ikke smittespredere, det er en stor fed løgn.

Manuela Nørgaard (København, 2020-11-02)

#20195

Jeg mener, at vi skader en hel generation af børn og unge mennesker og at vores ældre ikke skal ende deres dage i ensomhed.

Grete Næser (9900, 2020-11-02)

#20196

fordi frihed er vigtigt

Rasmus Svendsen (Ejby, 2020-11-02)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...