Stop politi chikane mod hestefolk!

Quoted post

Mia

#6 Så i mener ikke

2012-09-10 10:58

Så i mener at det er ok ikke at overholde reglerne?

Skulle man så også, hvis man havde kørt for stærkt, bare få en advarsel og ikke betale ved kasse 1, som du skriver?
Er reglerne ikke overholdt, ja så må man betale bøden..

Det her er bare brok...

Svar

Gæst

#7 Re: Så i mener ikke

2012-09-10 11:54:01

#6: Mia - Så i mener ikke 

Kære Mia,

selvfølgelig skal alle overholde reglerne. Samligne dette med at køre for stærkt er lidt ud af hampen. Jeg savner 2 regelsæt som laver forskel mellem konkurenceheste og slagteheste. Og jeg synes at bøden af 7.500.-kr. for at have glemt sin fx kompetencebevis er måske også lidt i overkanten...Jeg kender ikke din lønseddel men for alm dansker svarer det til ca. 1/2 månedsløn.

Flouberg

#21 Re: Så i mener ikke

2012-10-07 12:58:15

Efter at havde læst oplæget og nu en del af kommentarene.

citere >>Skulle man så også, hvis man havde kørt for stærkt, bare få en advarsel og ikke betale ved kasse 1, som du skriver?
Er reglerne ikke overholdt, ja så må man betale bøden.. <<

Er jeg nu også tilbøjelig til at opfatte det som brok.

Gæst

#27 Re: Så i mener ikke

2013-05-06 12:45:00

Regler og love er ikke givet af Gud Mia, og når man bruger politiet alene til at kræve urimelige bøder ind, er der noget fuldstændig galt. Reglerne her strider imod al sund fornuft, men i finansloven forventede man, at politiet skulle opkræve en milliard i bøder. Og nogen har så fundet en guldåre.

Jeg er bybo og har desværre aldrig ejet en hest, men det skriger jo til himlen, hvor urimelige og uanstændige de regler er. Prøv at få sagen i medierne. Det er let at få folk til at forstå denne sag og sympatisere med hestefolket.

Mvv

Dorthe