Nej til tidlig SFO i Haderslev Kommune

Quoted post

Gæst

2016-11-10 09:11

Den pædagogiske indsats der gøres i daginstitutionerne er af stor betydning for barnets tilegnelse af færdigheder til skolestart, og de pædagogiske forløb der er med børnene gennem deres 3 år i børnehaven, kan være svær at presse ned på 2,5 år. Det forventes, at børn lærer mange ting, i deres børnehavetid. Det kan blive et problem hvis børnehavetiden bliver forkortet.

Det er en forhastet beslutning der er truffet, da man ikke har kigget på hvilken investering der skal ske i anlægsaktiverne for at det kan være muligt at gennemføre.

Jeg synes personligt at man burde se på tidlig SFO (eller glidende overgang) som et læringsperspektiv og ikke som en besparelse i forbindelse med budgettet.
Derfor har jeg valgt at skrive under, da jeg synes det er en forhastet beslutning, som ikke har været sendt til høring!

Svar

Thorleif

#9 Re:

2016-11-10 11:36:11

#3: -  

Helt enig. 

Det var også som en glidende overgang/mild skolestarts model jeg havde set det her, men som det nu er strikket sammen så tror jeg ikke at der kommer noget gavnligt ud af det, for børnene. 

Gæst

#24 Re:

2016-11-10 20:13:56

#3: -  

Helt enig! Absolut forhastet og ikke med fokus på pædagogik el læring. Politikerne er blændet af de røde tal på bundlinien