Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Quoted post

Gæst

2015-05-02 18:17

Jeg håber inderligt, at det eneste resultat, der bliver af denne latterlige klage er, at 967 mennesker har indrømmet, at de ikke magter at sætte grænser for deres egne børn og lære dem lidt om det liv, de på et tidspunkt bliver tvunget til selv at føre. I skulle da skamme jer over, at føle jer tvunget til at købe ekstra ind fordi jeres børn ellers bliver skuffet over ikke at kunne samle en serie kort, som ingen værdi har og vil være glemt om et par måneder.

Jeg er ked af, at mine børn skal vokse op med de ego-centrede unger, I uværgeligt får produceret med jeres ødelæggende adfærd. Det eneste positive er, at mine børn får det nemt som voksne, fordi de ikke har jeres - til den tid hjælpeløse - børn at konkurrere med på arbejdsmarkedet.

Så tak for det trods alt :-)

Svar

Gæst

#5 Re: nu er det jo ikke curling forældre.

2015-05-02 18:33:45

#4: -  

Det er altid nemt at kritisere og smide om sig med nedværdigende bemærkninger. Jeg er ikke velhavende, men har råd til at handle dyrt ind, hvis jeg vil. Jeg mener ikke problemet ligger i, at man skal købe for x antal kr for at få disse kort. Jeg ser problemet som at det er aggressiv reklame rettet mod vores børn. 

Jeg mener bestemt de et gået over stregen for god reklame. Jeg ser ikke mig selv som curling mor, mine børn får brugt tøj og cykler, de kan ønske sig ting, men de får det ikke nødvendigvis, de får knubs af livet, det gør dem stærke, men jeg vil ikke finde mig i sådanne reklamestunt det gør mig sku gal. 

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

2015-05-03 00:10:57

Hej nr. 4. 
Jeg føler mig udemærket i stand til at sætte grænser for mine børn. Jeg føler mig heller ikke presset til at købe.

Men det ændrer ikke på, at lovens formulering altså lyder... at der ikke må være direkte opfordring...der kan lede til et pres på forældrene. 
Jeg mener, at kampagnen vil kunne lægge pres på nogle forældre. Og det handler ikke om, at de dermed er curlingforældre. 

En Curlingfar UDEN kost...

#29 Re:

2015-05-08 21:51:22

#4: -  

Jeg er stort set enig med dig - vil dog IKKE formulere mig helt så skarpt ;-)

1. Det er da fuldstændig op til én selv om man vil samle på dem eller ej.

2. Folk kan jo bare sige nej til deres børn - hvor svært kan det være - hvis ikke de kan forstå at der udemærket kan mangle 2-3 stykker i en samling, så er de for små til sådan noget - længere er den bare ikke!

3. Hvis det var nemt at få dem alle sammen, så var der jo ingen sport i det!

4. Når de små poder skal til fodbold, så lad os da endelig fjerne målene, for hvem skal lige vinde, og lad os da indføre kun en karakter i skolen (måske et lille flag), så alle får det samme.

Hold dog op og kom videre! - der er for forældre idag der ikke selv er kommet ud af teenage-årene.

Dog syntes jeg også at det er ligeså tåbeligt at man stiller sig op og laver en video, hvor man brænder special-kort af - det er jo mandens egne kort, men det er sgu da tåbeligt - MEN fred være med det.