Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post

Gæst

2014-01-30 00:58

Efter at der gennem den forløbne uge, er kommet rigtig meget væsentlig information ud til befolkningen om salget af en lille del af DONG, har jeg erkendt at jeg nok lod mig rive med af mediernes pludselige interesse for emnet. At det aldrig skulle være nået til en aftale med Goldman Sachs, er stadig min helt klare holdning. Men når det viser sig at alle folketingets medlemmer har været klar over de igangværende forhandlinger, gennem det sidste år også både DF og Enhedslisten, så er der hélt klart et par ting, der falder mig for brystet. Hvorfor er det først nu, at vigtige faktuelle oplysninger bliver bragt ud i offentligheden? Hvorfor hyler de 4 pensionskasser op nu uden tidligere at have lagt reelle forhandlingstilbud på bordet (og så viser det sig oven i købet at de selv har investeret i Goldman Sachs)? Hvorfor var emnet ikke en varm kartoffel på folkemødet 2013 på Bornholm. Hvorfor har et samlet Folketing brugt mere tid på gensidig mudderkastning og spænden ben for den modsatte fløj i stedet for at bruge energi på folkeoplysning om et så væsentligt emne. For første gang må jeg udtrykke min anerkendelse af at Coridon har haft is i maven til at neglisere den oppiskede folkestemning. Man kan ikke i sidste øjeblik løbe fra en aftale, hvor der har været så lange forudgående officielt kendte forhandlinger, med et multinationalt finansfirma, uden at det får alvorlige konsekvenser både nationalt og internationalt. Det er derfor et af de mest publistiske former for let stemmefiskeri, jeg har oplevet både fra Enhedslisten dele af SF samt DF, jeg længe har oplevet. Så jeg vil gerne trække min underskrift tilbage.

Med venlig hilsen Britt Føns, Fredericia. foensbritt@sol.dk tlf. 27285872

Svar

Albert N

#379 Re: Pensionskasser

2014-01-30 03:38:15

#367: -

"Hvorfor hyler de 4 pensionskasser op nu uden tidligere at have lagt reelle forhandlingstilbud på bordet"

Fordi grundlaget for handelen har været holdt konfidentiel. Pensionskasserne har ikke haft et pålideligt grundlag for at byde ind, som en af direktørerne klart sagde det på TV i forgårs.