Silkeborgvej

Quoted post

Gæst

#84 Re:

2013-11-19 23:28

Hej Jakob! Det skrevne sprog er utaknemmelig:-) jeg forsøgte - da dit første indlæg (i denne omgang) opfattedes som "ikke forståelse" og et lettere angreb på gruppens intentioner, at tydeliggøre - således at der ikke hersker tvivl om, at vi er en åben gruppe for alle, og projektet gælder hele Åbyhøj. Kan kun beklage at du opfatter det som værende nedladende. Som nævnt i tidligere indlæg, så ønsker vi ikke her i gruppen at gøre steder mere farlige, hvilket også gør sig gældende for Ewalds vej. Vi har i tidligere indlæg redegjort vedr. punktet flytning af lyskryds - så det er der er ingen grund til at redegøre for igen. Hele prospektet for Etape 1 er lagt ud på "sænk farten på Silkeborgvej" og i denne er Ewald vej nævnt pga. ulykker - hvilket ikke beror på en tilfældighed. Med fare for at " træde dig over tæerne"(hvilket ikke er meningen) og begrundet i dit indlæg nr. 2, tænker jeg, at du muligt ikke har den dybere indsigt i de forvaltningsretlige processor og gangen i disse. Jeg deler på nogle punkter din bekymring vedr. Ewalds vej, men langt fra dem alle. I så fald, at der træffes beslutning om flytning om lyskryds ( hvilket i sig selv er en længere proces, og hvor alle får rig lejlighed til at komme med indsigelser) effektueres dette ikke over en nat, det vil tage sin tid. Og her vil det så være helt i tråd med det hele, at gå ind og argumentere konkret for en løsning for Ewalds Vej, og en forlængelse af skolevejen, ud til Åby Ringvej. En løsning kunne blandt andet være for Ewalds vej, at man gør øverste del af Ewalds vej ensrettet på det øverste stykke, således man herved undgår gennemkørsel - det koster 2 skilte - eller en fuldstændig lukning af denne. Det ultimative kunne være at vejene i etape 2 kunne nå til en hvis form for enighed om at ensrette vejene på en måde, således at færdsel i dette område besværliggøres for udefrakommende trafik, da dette er meget virksomt og vil betyde at de biler der kommer i området har ærinde her. For udgangspunktet i forhold til kommunen er at inde i selve villakvarteret, blander man sig ikke, hvis man kan blive enige om løsninger, som ikke koster kassen. Men alt dette må jo vendes på mødet der indkaldes til i slutningen af januar, hvor vi har en forventning om at der er kommet svar.

Svar

Gæst

#85 Re: Re:

2013-11-19 23:29:18