Silkeborgvej
Quoted post
Gæst |
#51 Svar til hr. Jakob på Ewaldsvej2013-11-05 14:10Vedr. hr. Jakobs sidste indlæg: Det støder mig aldeles meget, når nogen påstår, der "er noget uldent" ved det! Projektet startede op - da en tidligere ansat i færdselspolitiet og køreprøvesagkyndig samt en ambulanceredder flyttede ind på hjørnet af Johan Skjoldborg Vej og Silkeborgvej! Dette skete i september 2012. De vidste da, at der er megen trafik og støj - samt at der er etableret et lyskyds lige ud for deres parcel! Da der så i dagspressen kort efter blev opfordret til at komme med argumenter for, hvorfor netop vores del af byen måske skulle være med i 1. prioritet om at støjsreducere området - skrev hun et indlæg til kommunen. I øvrigt delte hun sedler derom ud til de nærmestboende - fordi, de måske også havde lyst til at få støjdæmpet området! Så jeg går ud fra, at I, der bekymrer jer meget om huspriser, har været med i denne indstilling til kommunen! TV2 Østjylland kørte så en kampagne om den farlige kørsel på bl.a. Silkeborgvej samtidig som "Sænk Farten På Silkeborgvej" kom op at stå ved hjælp af nogle ganske få ihærdige og interesserede medborgere! Fuld åbenhed: husstandssedler og plakater uddelt (for egen regning) samt indbydelse til at dukke op på biblioteket og komme med gode og konstruktive og måske fornyende input -klarlægning af problemer og ikke mindst indsigelser! Vi var så heldige, at der dukkede en del mennesker op - som viste interesse for sagen. I den efterfølgende tid tog den tidligere køreprøvesagkyndige brillerne på og begyndte at undre sig over, hvor mange forvirrende vigepligter samt andre tåbelige trafikforanstaltninger, der forefindes inden for 8230 og noget af 8210-området!Nogle endda virkelig farlige! Ud fra denne betragtning og interesse fra rigtig mange beboere, som hun mødte på sin vej - blev det lille projekt bredt ud. Og hold da op, hvor har vi fået mange positive tilsagn (jeg tillader mig at skrive vi, da jeg føler, jeg også hører til gruppen, som har ydet en tjans - om end en måske lille indsat - men dog ofret en weekend på at dele budskabet sammen med andre ildsjæle, de har ofret deres fritid!) Et af de altoverskyggende problemer er isoleringen af hele Gl. Åby, hvad angår den ændrede buslinje. Gl. Åby - med de mange mange ældre medborgere - samt Åbyhøjgården er afskåret fra at kunne køre op til Åbyhøj - læs: apotek, indkøbsmuligheder - lokalcentre -lægecentre og bibliotek - uden at skulle krydse Silkeborgvej først - da bussen nu drejer ud mod Brabrand. På valgmødet i går - hvor der var rigtig mange folk - men måske ikke fra Ewaldsvej? - blev dette godt og grundigt gennemgået. Hvor har I været for Åbyhøj i denne proces - eller rettere, hvor har I været før????? Analyse og skrivebordsarbejde fører ikke altid til handling. Kom dog frem og deltag!!!! Dette er et stort projekt - som ALLE skal kunne drage fordel af!!!! Lige nu føles det på en måde som at slås mod vindmøller, MEN sådan må det ikke gå!!!! Vi kan have divergerende meninger - men kom frem af busken! Opfordringen har været der MANGE MANGE gange! Vi skal have et rart lokalsamfund! Vi kan måske ikke alle få lige netop det, vi ønsker os, men planen er, at alle skal tilgodeses på bedste vis! |
Svar
Jakob |
#53 Re: Svar til hr. Jakob på Ewaldsvej2013-11-05 15:05:50#51: - Svar til hr. Jakob på Ewaldsvej Personligt skal jeg gerne komme ud af busken, at jeg ikke har været det tidligere skyldes vel egentligt blot, at jeg ikke har været opmærksom på de nye initiativer, denne gruppe har haft gang i. Jeg bruger ikke lang tid på dagspressen i min dagligdag, og jeg har ikke set noget før opfordringen til underskrift landede i postkassen, hvorefter jeg reagerede. Det er således ikke ond vilje, men måske nærmere uvidenhed, der er grunden til mit indtil nu manglende engagement! Dog må jeg konstatere, at hele ovenstående indlæg skriver en masse, men undlader at berøre mine centrale spørgsmål/bekymringer, som jeg således stadig ikke ved noget om. På den baggrund er mine grundholdninger ikke blevet ændret og dermed kan jeg personligt ikke støtte et ellers fantastisk initiativ! PS. Nu er jeg ikke ekspert i busruterne, men det at en køreplan er lavet om, har vel næppe noget med et lyskryds at gøre. Der har tidligere kørt relevante busser på Chr. Winters vej så vidt vides uden problemer med at dreje uden et lyskryds, så det kan de vel komme til igen. Så er det jo bare ikke en rådmand men derimod midttrafik man skulle snakke med... |
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
2775 Oprettet: 2025-01-22
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
2946 Oprettet: 2024-11-24
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2729 Oprettet: 2024-11-06
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
943 Oprettet: 2024-11-26
Sikker skolevej for Gårslevs børn
511 Oprettet: 2025-01-02
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
316 Oprettet: 2025-01-16
Bevar broen over A26/Thorstedvej
299 Oprettet: 2025-01-07
Bevar special skolen Natur og Helheds Skolen, Christiansfeld
282 Oprettet: 2025-01-17
Bevar Naturbørnehaven Boddumhus - naturtilbud til børn i daginstitutioner
262 Oprettet: 2025-01-11
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
566 Oprettet: 2024-12-30
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1572 Oprettet: 2025-01-02
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2818 Oprettet: 2024-10-02
Nej tak til “Boliger ved Idræts Alle i Bramming”
193 Oprettet: 2025-01-30
Nej til kæmpemøller nær Alken, Svejstrup og Boes
205 Oprettet: 2025-01-04
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
256 Oprettet: 2024-12-26
Walkiebanko skal bestå.
374 Oprettet: 2024-12-11
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
657 Oprettet: 2024-11-16
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
324 Oprettet: 2025-01-02
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
885 Oprettet: 2024-09-16
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
548 Oprettet: 2024-11-28