Billigere nødder i Danmark!

Quoted post

Anonymous

#6 Re: Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

2013-04-19 20:04

#3: DennisH - Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

Hej Dennis,

Jeg forstår ikke helt din modstand? Du glemmer det vigtigste argument af dem alle - sundheden?

Ikke-øko nødder er også sunde, og i virkeligheden skal det ikke handle om Nøddebazarens produkter, men ubehandlede nødder generelt.

Det åndsvage (og lettere komiske) er jo netop, at der er så stor forskel på usunde og sunde ting, når det kommer til afgifter. Det er også dette argument der afføder utilfredsheden blandt befolkningen, og som forhåbentlig er nok til at samle en stor stak underskrifter.

VH Mads

Svar

DennisH

#9 Re: Re: Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

2013-04-20 05:24:52

#6: - Re: Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

Modstand?

Jeg giver kritik på intet-sigende argumenter, som du ikke når nogen steder med, og prøver at få dig til at komme med brugbare og giver gode råd.

Desuden burde du vide at ubehandlet nødder bare betyder at de ikke er saltet eller ristet, det betyder ikke at de ikke er sprøjtet, fuld af pesticider, varmebehandlet osv.

Derudover ville jeg da godt have dig til at tage stilling til det sunde i nødder ift. sundhedsstyrelsen anbefalinger om umættet fedt (af begge arter).

Igen, de eneste nødder som reelt kan siges er sunde ift. fedt, er valnødder og macadamianødder, hvorfor tager du ikke bare nogen macadamianødder ind i webshoppen?  der er ingen afgift på dem og når de kan købes i sverige til ca. 150 dkr/kg, så kan jeg ikke se hvorfor i, ikke kan sælge dem til samme priser?
Det kan jo så ikke betale sig på nogen måde at lave grænsehandlen eller fusk på lige netop denne type nød.