Billigere nødder i Danmark!

Quoted post

Nøddebazaren
Underskriftindsamleren

#2 Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

2013-04-19 17:03

#1: DennisH - ingen afgift på sunde nødder!!!

Hej Dennis,

Se linket der henvises til. Så får du svar på nogle af dine spørgsmål. 'Indkomsten' er ikke særlig stor pga. at mange importører ikke betaler afgifter. Samtidigt er nødder blevet en magnetvare ved grænseshops.

Hvis staten føler, at de skal have afgiftsindtægter, kunne de jo vælge at gøre det på usunde vare? Det giver ingen mening, at man skal betale så mange penge for at importere sunde nødder.

Svar

DennisH

#3 Re: Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

2013-04-19 17:45:47

#2: Nøddebazaren - Re: ingen afgift på sunde nødder!!!

Jamen, jeg kender skam godt afgifterne, synes bare ikke billedet giver et retvisende billede og argumenterne holder ikke rigtigt.

Du skriver:  "Endeligt er nødder ved at blive en magnetvare ved grænsebutikkerne i Tyskland og Sverige, på samme niveau som sodavand og øl"

Dine argumenter:

"

Utilfredshed blandt befolkningen
Dyrt at købe sundt
Afgiftssnyd giver færre penge i statskassen
Dårlige forudsætninger for iværksættere

"

3 ud af 4 er præcis de samme som øl, slik, sodavand osv., skal vi så også fjerne afgiften der?

Hvis jeg nu sad i den gruppe der skulle vurdere din ansøgning, og hvis jeg skulle være rigtigt grov, så indeholder din webshop jo reelt ingen nødder der er værd at samle på.

Non-øko mandler bliver altid udsat for en pasteurisering og er en af de nødder der indeholder flest pesticider, non-øko.

Non-øko cashew bliver altid opvarmet og behandlet med endosulfan.

Non-øko paranødden er umiddelbart den bedste nød, i sælger, men n6/n3 ratio er dårlig og fører inflammation med sig.

Hvor hører argumentet sammen med det?   for reelt er der vel kun 1 argument tilbage, hvis du ikke også ønsker afgift fjernet på øl, sodavand, slik osv.

Hvor er de økologisk nødder????
Afgiften er jo den samme, men jeg er 100% enig i at afgiften skulle nedsættes på de økologiske nødder der ikke indeholder alt for meget omega6.  (hvor den jo helt er fjernet)

Hvis staten skal overbevises af en underskrift indsamling på 20.000 personer (hvis i når derop), så mangler du også at komme med forslag til hvor afgiften så kommer fra.

Statens budget er præcis som et husholdningsbudget, indtægten skal erstattes....

Hvor er din businesscase?
Hvor er de holdbare argumenter (man skal bruges mindst 3, jvf. argumentationsteori når man snakker om politiske idder, herunder afgiftsændringer og de skal holde)
Hvor er påvisningen af at nødder reelt er sundt?

Bare lige mine tanker, jeg arbejder i en politisk drevet virksomhed med 47.000 ansatte og der ville din businesscase ikke holde som den er skruet sammen nu........

Men, god ide, der skal sku bare pustet til ilden.