Stop politi chikane mod hestefolk!

MR

/ #23

2012-11-14 03:22

Jeg vil bare ønske jer velkommen i klubben, os lastvognschauffører har været udsat for politiets "chikane" i gennem rigtig mange år, f.eks. hvis du er ordblind og for stavet forkert på skiven f.eks. vedr. den by hvor du skifter skiven, ja så for du en bøde på 3000,- Kr. for en stavefejl, plus vognmanden for en på 6000,- Kr. (p.g.a. dit handicap), fordi du ikke kan stave, og det stopper ikke der, nej for så beder de om at se alle skiver for det sidste år, og så for du en bøde for hver eneste stavefejl du har lavet igennem det år (og vognmanden for igen det dobbelte), og du kan nu gå fra hus & hjem, for snart mange år siden satte de nemlig bøderne til lastbiler op med 300% (mener at det var tilbage i 2004-2005 eller der omkring), p.g.a. "trafiksikkerhed" hvilke resulterede i at ca. 3/4 af de erfarne chauffører stoppe med at køre, og der kom rigtig mange nye og uerfarne chauffører som ikke havde 15-40 års erfaring at tage af, det hjælper jo også på trafiksikkerheden, og hvad ang. den først nævnte eks., hvad har det med trafiksikkerhed at gøre, og så tror jeg for øvrigt at vi er den eneste arbejdsgruppe der får bøder for at arbejde en halv time over ;-)

Og for at vise forskellen på udenlandske og danske chauffører, tager vi lige et andet eks., en udenlandsk chauffør bakkede her i foråret med hans lastbil, på motorvejen ved kvistgård, da han åbenbart var kørt forlangt, og påkørte derved en svensk kvindelig bilist, politiet kom til stede, og kunne selvfølgelig ikke kommunikere med chaufføren, så det endte med at han slap med en bøde på 1500,- Kr., havde det været en dansk chauffør havde han mistet retten til at køre, eller i det mindste blevet kald op til fornyet køreprøve, og det er disse udenlandske lastbiler som samtidig tager indrigskørsel fra alle de danske vognmænd, da deres chauffører ikke for ret meget i løn, ikke at de danske eksportchauffører er overbetalt, nej da, de for ca. 35,- Kr. i timen, og vel og mærket godkendt af fagforeningerne....

Så hvis de er begyndt at gå efter hestefolket nu, så pas på, for når de først har fået lov til at "hænge sig" i petitesser, så går de til den, jeg kan jo så håbe at det måske går lidt mindre ud over de danske chauffører ;-)