red_dagplejen_i_Esbjerg

Malene

/ #38 Tak for opbakningen - det gør en forskel

2012-06-09 17:54

I går blev det formidlet ud, at der skal fyres max 20 dagplejere i Esbjerg Kommune, i 1. runde. Det første tal var på 55 dagplejere. Hvordan dagplejerne kan få oplyst helt detaljeret til stormøde, hvor mange der skal fyres i de forskellige distrikter, og hvordan politikerne kan fortælle dagene efter, at der endnu ikke er sat endelig tal på fyringerne - hænger ganske enkelt ikke sammen. Lad os dog glædes over, at antallet er reduceret.

Jeg håber, at der kan findes kræfter og ressourcer til at "sælge" dagplejen i fremtiden. Dagplejen har brug for den positive omtale, som de fortjener. Jeg har flere gange nævnt til journalister, at vi skal kæmpe for det bedste i vuggestuen og i dagplejen (jeg er desværre ikke blevet citeret for det). Vi som forældre har forskellige behov og ønsker, hvorfor jeg håber, at vi kan begynde at fokusere på de gode værdier i henholdsvis vuggestuen og dagplejen, og optimere hvor det halter.

Sluttelig vil jeg nævne, at vuggestuer er meget oppe i medierne for tiden, hvor de beskyldes for ikke at varetage børnenes tarv. Det er ikke min personlige holdning og er en helt anden diskussion. Der er mange nuancer og følelser involveret, som lige gyldig hvordan vi vender og drejer tingene først og fremmest bør handle om børnenes og forældrenes behov og ønsker. Derfor - vi bør have retten til at vælge hvilken pasningsform vi som forældre synes varetager vores barn og familie bedst muligt.