red_dagplejen_i_Esbjerg

Mortil2

/ #33

2012-06-07 12:37

Jeg ville faktisk rigtig gerne skrive under på, at man skal bevare dagplejen. Men jeg vil ikke skrive under på, at personalet i vuggestuerne ikke varetager børnenes tarv, for sådan tror jeg ikke på, at det generelt forholder sig.
Synes debatten er blevet meget unuanceret. Enten synes man dagpleje er en hit og vuggestue noget skidt eller omvendt!
Vi har haft begge vores drenge i dagpleje. Det var et valg vi traf ud fra, at vi mente det var det bedste for vores familie og vores drenge. Men kan da bestemt også se fordele ved at sende børnene i vuggestue.
Det kan da godt være, at det ikke er den samme voksne der følger barnet hele dagen igennem, men til gengæld slipper du for omplacering i forbindelse med sygdom, ferie osv, hvor barnet ryger ud til en anden dagplejer, som barnet ikke nødvendigvis kender i forvejen.
Vi har med vores to drenge oplevet at måtte skifte dagplejer 3 gange. 2 gange på grund af at dagplejeren skulle flytte og en gang fordi hun skulle på barsel.
Lad os da kæmpe for at have et reeelt valg imellem dagpleje og vuggestue! Så må man fyre dagplejere der, hvor der ikke er brug for dem og have flere vuggestuepladser, hvis det er det der mangler og omvendt!
Hilsen Louise