OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne


Gæst

/ #109

2016-08-31 15:30

Jeg er enig i bekymringen om ensretning og ligeledes modstander af, at instutionerne får stækket deres frihed til at skabe en unik og anderledes profil, som også giver samfundet et mangfoldigt grundlag til at indsamle empiri og sammenligne udviklingsveje for børn og unge. Det er trods alt når vi er nysgerrige og kan låne af hinanden, at vi styrker vores kultur.
Desuden har jeg undervist i gymnasiet gennem flere år og den negative (skadelige) effekt af overdrevet og malplaceret brug af digitale platforme er meget tydelig. Derfor netop den megen debat for tiden om hvordan vi kan reducere den forstyrrende virkning af disse digitale platforme i skolen (for ikke at medregne derhjemme). Jeg er også forælder til to drenge og kan se hvordan de også, på trods at min modstand, suges ind i denne overfladiske digitale kultur.

Har lige nu læst kommentaren i indlægget umiddelbart før mit i gæstebogen, om at strålingen som følger med kan være skadelig. Det er jeg også bekymret for og jeg har flere familiemedlemmer som har fundet videnskabelige artikler om dette - ingen tvivl længere, det er ikke uden omkostninger at vi lever i et gennemstrålet miljø og især de trådløse signaler er problematiske.