Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro

Gæst

/ #57

2016-08-14 09:28

Ja det er jo det sædvanlige at psykiatrien ligger lavest i bevilling hierarkiet. Jeg er vred over at have betalt skat i over 50 år og så bliver pengene fordelt så primitivt at det er de mennesker, der råber højest der får bevillingerne. Det er på tide at der kommere ordenlighed tilbage i offentlig ledelse. så man igen begyndte at varetage de svageste i samfundet . Jeg skrammer mig over den måde Danmark behandler alvorligt psykisk syge. Min egen har for år tilbage været bruger af Holstebro. Nu bor han i den anden ende af regionen og har stadig brug for den psykiatriske behandling. Generelt er det en skandale at man har bureaukatiseret psykiatrisk behandling. To systemer, der for os har været en lang og hår kamp,hvor jeg af og til synes at det ligner vanrøgt af den syge.Systemerne vasker hænder:" Det er jo lovligt det vi gør!!!"Dette skyldes alene at der er ingen, der interesserer sig for psykisk sygdom.Ingen kultur elite står i kø for at tale de psykisk syges sag. Pressen interesserer sig kun for psykisk syge, når der kan blive en "god" historie hvis en psykisk syg har været årsag til en tragedie ude i samfundet. Og pressen reflekterer ikke over hvordan vi som samfund behandler psykisk syge men fokusere alene på historien. Og det bliver jo en rigtig god historie for pressen hvis man med rette eller urette i systemerne kan klantre noget underordnet personale, der er sat til at udføre måske umulige opgaver. Den del er uvæsentlig for pressen. Det kan jo nok ikke være anderledes , når det tilsyneladende er ignoranter, der regerer Danmark. Jeg husker tydeligt Løkke regeringen lige før Thorning regeringen. Da ville finansministeren Klaus Hjort have politiet til at hælde medicinen ned i halsen på de psykisk syge. Da så Thorning kom til udtalte arbejdsministeren, Mette Frederiksen at det handler om arbejde Ikke et ord om ordenlighed. Problemet er selvfølgelig at magtens elite Danmark har gået i samme sorte skole, diverse fakulteter på forskellige universiteter, hvor de har lært at offentlig ledelse kan styres i et regneark. De lærer ikke noget om ordenlighed. Og det de ikke har lært noget om eksisterer ikke. Heldigvis er det meste af det underordnede personale i de to systemer opdraget til ordenlighed. og vores hengivenhed for dette personale er stor. Lige nu er det hjemmeplejen hvor det underordnede personale giver vores dreng tryghed og omsorg. Det burde der skrives en solskins historie om. Desværre skriver pressen kun om negative historier hjemmeplejen. Det underordnede personale er skyld i at systemerne overhovedet fungerer. Det burde pressen fokusere noget mere på i stedet for hovedsageligt at fokusere på enkeltstående negative historier i hjemmeplejen, der generelt udfører et fantastisk stykke arbejde, som de i langt højere grad fortjener anerkendelse for