Bedre behandling for patienter med flåtbårne infektioner kræves

Gæst

/ #154

2015-12-12 17:33

Fordi jeg selv sidste år blev testet positiv for borrelia v 5 Elisa-tests, men desværre først 4 måneder efter et stort, hævet "stik"/bid på benet, hvor jeg ikke tænkte på borrelia. Og da jeg og god ven siden har forsket intenst i emnet, herunder konstateret - at Elisa testen også kan give falsk-positivt resultat (v. mononucluose samt autoimmun sygdom). Som borrelia hyppigt sætter i gang - men som jo også kan være opstået INDEN et evt. flåt-bid. Med andre ord: På alle måder er Elisa-testen utilstrækkelig, og bl.a. dette skal frem i offentligheden.
Jeg har i det sidste år mødt mange, som er (for) sent diagnosticeret og i det hele taget savner jeg yderligere information især i TV samt via brochurer hos læger og apoteker og biblioteker. Her bør Sundhedsstyrelsen åbne op for disse informationer og lave foldere - som OGSÅ bør ligge hos dyrlæger! For i vid udstrækning får vi mennesker flåter via vores hunde - så er man hundeejer, er man i voldsomt øget risiko for bid. Hos dyrlæger er der i info alene fokus på hundene - som flåtbeskyttes via piller eller ampuller. Ligeledes har det chockeret mig at opdage, at alle læger og klinikker som behandlede borrelia - er blevet forbudt dette af Sundhedsstyrelsen! Det er umuligt at komme til på de anerkendte borrelia-hospitaler i Tyskland. Der bør komme yderligere fokus på den gamle sag med sammenvævede interesser hos en bestemt læge og bagmand for Elisa-testen, og Sundhedsstyrelsen - i denne sag, og i forlængelse af andre alvorlige sager, som er oppe i disse tider. Patienten bør være i fokus - og det skal klargøres for befolkningen, når dette - som i borrelia-sagerne - ikke er tilfældet!