Nej til asylcenter på Bornholm

Gæst

/ #69 Nej til asylcenter på Bornholm

2014-08-01 10:48

Man vil bruge Nykker skole til asylcentre for enlige mænd med psykiske skade(PTSD) hvilket vi kun kan gisne om, da vores borgmester ikke vil komme ud med hvilke type skader de kommer med, også vil man lægge det ved siden af en skole, hvor der er højt råbende børn og i fritidsordningen det vil jo aldrig kunne holde.
Bare kik på de Krigs veteraner som har PTSD de flygter ud i skovene gemmer sig for at finde ro og for at stresse ned når der bliver for meget larm.
hvordan vil det så ikke gå ved siden af en skole og fritidsordning.
Ud over dette har kommune jo slet ikke sat sig ind i hvad sådanne skader kan komme til af koste samfundet ikke bare økonomisk men også den frygt folk vil gå rundet med, da PTSD ramte har en meget kort lunte over for støj og mange mennesker på engang. nu vil man så sætte mange af den type mennesker sammen på et sted hvilket kun kan gå galt.

Det samme gælder inde i Rønne her er der bare endnu flere mennesker og endnu større risiko for at der vil blive ballade...
Vi har en kommune som lige har lavet en spare plan hvor det går ud over vores syge svage og ældre dem vil man ikke hjælpe de er jo ikke til gavn mere for samfundet, så de bliver bare parkeret på et sidespor og når vi så har tid og råd kan vi lige kikke lidt til dem. hvilket jeg mere dem skal vi hjælpe før vi hjælper andre, det samme gælder vores unge, der er mangel på arbejd studier samt at Bornholm er et af de steder hvor de unger har fået flest afslag på deres uddannelser.

De medarbejder der sidder på kommunen og skal tage sig af alt det praktiske såsom job hjælp osv. disse mennesker er slet ikke gearet til at takle sådanne personer med Ptsd og psykiske krigs skader.
Jeg vil håbe jeg tager fejl og der ikke bliver ballade men jeg tvivler.