Silkeborgvej

Line

/ #89 Helhedsløsninger???

2013-11-20 20:59

Som endnu en bekymret beboer på Johannes Ewalds vej, der sætter er stort spørgsmålstegn ved de forkromede helhedsløsninger der gentagne gange bliver nævnt, bliver jeg NØDT til at deltage i debatten...
Men lad os lige starte ved starten. Jeg må også sige at lokalpressen ikke bliver læst fra ende til anden hjemme hos os, men vi har heller ikke set hverken plakater eller sedler I postkassen, hvorfor vi desværre heller ikke deltog I mødet på biblioteket. Havde vi vist mødet blev afholdt ville vi helt sikkert have deltaget mindst en fra vores husstand... Men nu ved vi da vi skal holde øje med Facebook siden...
Når det så er sagt... Der kommer generelt rigtigt mange kommentarer omkring det at hytte sit eget og sin egen matrikel... Det kommer man nok uværgeligt til når man bor på en af de veje som er tydeligt påvirket af den nye busvejs åbning til Gellerup, som I mine øjne er et tydeligt bevis på at der bliver tage beslutninger om infrastrukturen som bestemt ikke er taget ud fra et helhedsperspektiv. Så når nu alle så flot taler om at der selvfølgelig er tale om et helhedsperspektiv så bliver jeg nødt til at sige at et sådan ofte ender med at være mere hypotetisk end en realitet. Der skal ikke herske tvivl om at de fleste ændringer på en eller anden made vil påvirke os hvad enten der er til det gode eller til det værrer.
Så hvis vi skal bidrage til en fornuftig helhedslæsning er vi nødt til at respektere alles holdninger, men samtidig have fornuften med. Lad os for argumentationens skyld tænke I en flytning af lyskrydset til Ewalds vej/chr. Winters vej/Silkeborgsvej, så vil jeg gerne kigge lidt på de ting der kan være med til at også at øge sikkerheden på Johannes Ewalds vej /chr. Winthers vej.
*Flytning af 30 km/t skilte... De som I forvejen er med til at gøre vores veje usikre er også pænt ligeglade med disse skilte, bare se på hvor godt de overholder de højre vigepligter der findes ned af Johannes Ewalds vej. Røde felter vil have ca. samme effekt.
* En ensretning af vejen er en meget uhensigtsmæssig gene for de beboer der bor på den pågældende vej og igen en ting som de som er ligeglade blot kan ignorere.
*Vejbumb og chikaner er i min optik den eneste trafikregulerende foranstaltning der kan være med til at skabe sikkerhed for den trafik (især den bløde) der færdes på den vej hvor lyskrydset skal være.
Men igen må jeg sætte spørgsmålstegn ved denne fine helhedsløsning der er tale om, for i de tidligere indlæg kommer økonomi jo også på tale og hvis der tidligere ikke har været økonomi til disse foranstaltninger, hvorfor skulle der så blive råd nu, blot fordi man vil flytte et lyskryds???
Måske skulle man tænke i en flytning af lyskrydset til Allegårdsvej/Silkeborgsvej. Så kan de beboere fra den blinde vej også komme ind og ud på vejen - også i myldretiden og det ville ikke give en "motorvej" fra Klokkervej til Silkeborgvej???
Altså må jeg konkludere at jeg heller ikke blindt kan tilslutte mig underskriftindsamlingen hvor flytningen af lyskrydset er en del af løsningen uden først at vide at der foreligger en reel og fornuftig helhedsløsning som også sikrer en nedsat hastighed på vores vej og andre omkringliggende veje.