Silkeborgvej

Gæst

/ #88

2013-11-20 11:58

Jeg har brug for at kommentere på denne debat. Jeg ser ingen - absolut ingen indlæg som er imod det arbejde gruppen har igangsat, ingen er imod at trafikkens hele Åbyhøj gøre mere sikker! Derimod ser jeg en del "talen forbi hinanden"/ misforståelser.
I og med at man danner en gruppe der ønsker at bedre trafikforholdende i Åbyhøj - med hensyntagen til både bløde og hårde trafikanter - og man i den forbindelse fremsætter løsningsforslag der berører private hustande direkte - så er det både forkert og nedladende at "beskylde" den som berøres for at "feje for egen dør". Selvfølgelig vil der komme indsigelser, og som jeg læser er det er de også hørt og lovet indraget i den helhedsmodel/løsning som der henvises til. Når så gruppen offentliggøre udfaldet af dialogmødet med rådmanden, og man heri kan læse at bl.a. flytning af kryds udelukkende fremlægges med de positive udfald dette vil have, og uden overhovedet at berøre de bekymringer der er blevet fremsat i debatten, så kan jeg godt forstå der hersker en vis usikkerhed om hvorvidt der er lydhørhed.
Ligeledes finder jeg det højst usandsynligt at bl.a. flytning af lyskryds er et ønske fra alle pånær 3 personer på Ewalds Vej, jeg tænker der nok skal komme flere på banen om lige netop det punkt, nu er det jo ikke kun Ewalds Vej børn der skal den vej i skole om morgnen.
Jeg har læst, og er klar over, hvilke tiltag der er i tankerne vedr. fartbegrænsning på vejen - men tænker det skal stå sammen med de tiltag der ellers er lagt op til, ingen af dem kan stå alene.

Slutteligt - nu kan jeg læse der flere gange er inviteret til kaffe og en snak, og at man anfægter at der ikke er taget imod den invitation, som manglende vilje til at involvere sig, finder jeg faktisk uhørt - i en travl hverdag hvor tiden er kostbar, kan jeg ikke se noget galt i at debatten og dialogen foregår her på siden, der kan den ske i en pause på arbejdet eller sent om aftenen når der er tid - og så er den synlig for enhver.

Jeg ser personligt frem til at deltage når der igen indkaldes till møde.