Silkeborgvej

basbak

/ #31 Hensyn til fodgænger

2013-11-04 13:13

De røde farvet asfalt har været der i langg tid, og jeg troede at formålet med dem var at motorkørtøjer skulle vise hensyn til krydsende fodgænger, men NEJ! jeg har for de meste og i de nu ti år jeg boede i Åbyhøj ikke oplevet nogle trafikanter der viste hensyn til krydsnede fodgænger. Dette skyldes måske manglende krydsende fodgænger skilte og stribber på de røde asfalt ved Åbyhøj torv og midt hvor folk går mellem alle de forretninger og banker på begge sider, især overfor posthuset.
Jeg stemte ja til projektet, men jeg synes at det er bare spild af folkets penge, hvis Åbyhøj vil oprette flere eller flytte lyskrydser. Der er jo bruge for hastigheds begrænsning mellem Åbyvej- og Haslevej krydse med Silkeborgvej. Ellers synes jeg at der er nok lydskrydse i åmrådet, men kørebanen mellem Haslevej og ringvej kan bruge flere kærebane stribber og måske hastigheds dæmpning varselingskilte.
Vedr. smutteveje, jeg tror ikke at man kan undvære denne opførsel ved at nedsatte hastigheder på Silkeborgvej efter Kvikly, tværtimod dette vil øge trafikken.
Opsætning af "bumbe" og eller opholds-og leje område skilte kunne måske dæmpe hastigheden.