Silkeborgvej

Jakob

/ #25 Re: Re: Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

2013-11-03 18:46

#20: Vibe Grevsen - Re: Re: Johannes Ewalds Vej - lyskryds

Fint at se nogle data på trafikken.... MEN.....

Jeg synes ikke det giver mening at sammenligne 3 forskellige veje i 3 forskellige konfigurationer. Nogle har fartreducerende tiltag allerede en er bred og uden hindringer helt fra toppen...

For mit eget vedkommende ved jeg, at jeg p.t. fravælger Ewaldsvej i myldretiden og vælger en vej med lysregulering mod Silkeborgvej istedet. Jeg er næppe den eneste der har det således.

Uanset hvad, så mener jeg ikke man kan tage statistikken på en smal vej med hastighedsreducerende tiltag og et lyskryds og udlede noget som helst faktuelt vedrørende en eventuel flytning af en lysregulering til Ewaldsvej.

Men hvorfor al denne detalje omkring et lyskryds????
Det er vel området som helhed det drejer sig om! Det virker lidt som om nogen er enormt meget for en flytning af lige præcis et specifikt lyskryds til et ligeledes helt specifikt andet sted, hvor andre er enormt meget imod.

Mon ikke man skulle lade eksperterne (som de vel er ved kommunen i forhold til os andre dødelige) om at udtænke løsningen og så nøjes med at stå sammen om formålet. Det vil være mit bud på, hvordan vi kommer længst!