Bevar Kendt jordemoderordning i Region Sjælland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Kendt jordemoderordning i Region Sjælland.

Gæst

2016-09-17 18:46

Denne ordning har gjort mig virkelig glad og tryg igennem min graviditet.
Og mest af alt betød det virkelig meget at jeg fik en af mine faste jordemødre igennem en svær og kompliceret fødsel.

Gæst

2016-09-17 18:52

At have kendt jordmoder har betydet ALT for mig ved mine sidste to fødsler! Det gør det hele trygt og roligt for den gravide! Jeg græder indeni med følelsen af at andre i svære situationer ikke kan tilbydes denne tryghed

Gæst

2016-09-17 18:57

Det giver en helt fantastisk tryghed

Gæst

2016-09-17 18:59

Jeg arbejder i en kendt jordemoderordning og er ikke et sekund i tvivl om, at det gavner de gravide. Alle gravide burde forlange det tilbud.

Gæst

2016-09-17 19:04

Det betyder SÅ meget at kunne ringe til sin "egen" jordemoder, og det giver så meget mere ro til at føde.

Gæst

2016-09-17 19:26

Det er da så åndssvagt at ændre når begge parter har så mega meget glæde ved det! Jeg var vildt glad for det - det giver virkelig en tryghed og meget federe oplevelse til fødslen fordi man kender jordemødrene. Jeg var ikke nervøs for fødslen, men tænker især for dem der er, at det er rigtig rart med noget bekendt. Helt klart noget der ikke bør ændres!!

Gæst

2016-09-17 19:40

Fordi jeg havde en rigtig god fødsel under denne ordning!

Gæst

2016-09-17 20:49

Jeg synes at det er vigtigt at yde den service.

Gæst

2016-09-17 20:56

Fordi, uden den var det gået langt mere galt for mig og mit barn end det gjorde.
Det handler om tryghed i en meget sårbar situation, om en Jordmoders evne til at være nærværende, om forståelse og ro.
Ikke alle duer til bare at møde ind hos en tilfældig jordmoder.
Der skal simpelthen gives flere penge, mere personale, mere tid, kortere distancer til personale og fødende. Er sku rystet over alt det der bliver taget fra "os" og "dem". Det bør være lige modsat.
Kom nu ind i kampen altså!!!

Gæst

2016-09-17 21:04

Ordningen gav mig stor tryghed som førstegangsfødende og jeg ønsker ikke at være foruden ved eventuelle fremtidige fødsler.

Gæst

2016-09-17 21:08

Lad nu vær at nedlægge noget der fungere så godt, det er en fantastisk ordning har selv været i den og havde de to mest fantastiske jordmødre...

Gæst

2016-09-18 02:08

Ved min første graviditet gjorde det mig meget tryg at have kendt jordemoderordning. Nu er jeg gravid igen og der var ingen tvivl om, at jeg ville vælge den samme ordning. Det er meget rart at have nogle jordemødre der kender en og ens behov under hele graviditeten og under fødslen, så man ikke kommer ud i, at skulle huske at fortælle en jordemoder man ikke har mødt før, om eventuelle ting der har været tidligere i forløbet.

Jeg er ked af det på de kommende mødres vegne...

Gæst

2016-09-18 04:05

Fordi jeg ved første fødsel ikke var på kendt ordning og havde en dum og kompliceret fødsel med stor betydning for mit liv efterfølgende ... ved nr 2 var jeg på kendt ordning og meget mere tryg og fik talt første oplevelse ud og fik en rigtig god oplevelse med 2.fødsel som vaskede sidste ar fra første fødsel helt væk

Gæst

2016-09-18 05:06

Jeg har selv været så heldigt at komme i ordningen ved begge mine graviditeter/fødsler, hos de skønneste og mest nærværende jordmødre..! Den ordning er en meget stor del af helhedsoplevelsen ved at vente og glæde sig til den lille ny. Det giver en tryghed, der umuligt opnås, når man blot er en nummer i køen og skifter mellem de første 10-20 ansigter til diverse undersøgelser - der er rigelig med andre ting at forholde sig til for en kommende mor og far i den forbindelse..!
Naturligvis bør den ordning bevares..!

Gæst

2016-09-18 05:11

Jeg har skrevet under og støtter en bevarelse af kendt jordemoderordningen, da min søn på knapt 5 selv blev født under denne ordning på Holbæk sygehus.
Det var så dejligt at det var de samme to der fulgte mig undervejs i graviditet, men også at min jordemoder blev ved mig hele vejen igennem mit akutte kejsersnit. Det gav tryghed og ro for både mig og min søns far. For i en ellers stresset situation som kejsersnit er, var hun vores klippe der ikke skulle gå da vagten sluttede. Min tanke har altid været hvis jeg skulle have flere børn at jeg skulle føde med kendt jordemoderordningen, da jeg ikke tvivler på det er det der giver mig tryghed og ro.

Ville være meget ærgerligt hvis ordningen forsvinder. 

Gæst

2016-09-18 06:19

Da jeg ventede mit andet barn, kom jeg i kendt jordemoder, jeg havde været meget glad for den ene af mine første jordemoder som også var hende der tog imod min søn, så jeg tjekkede om hun var i ordningen og fil skiftet over til hende! Og da jeg skulle føde tror jeg at hun var forskellen,fordi hun kendte mig, der gjorde at lægen ikke klippede mig op og tog min datter ud( han panikede da hendes puls forsvandt, men det viste sig at bare lå lidt skævt) hun vidste hvad jeg kunne " klare" og fik mig til at presse så hun kom ud! Tror jeg var blevet klippet og min datter var kommet til verden i et mindre kaos havde det været en anden end hende!

Gæst

2016-09-18 06:33

Jeg er i samme ordning i Esbjerg. Og jeg synes det er så trygt især som førstegangs fødende. Mine svigerinder var så "uheldige" at deres jordemoder ikke have vagten dengang de skulle føde så der var endnu et fremmed ansigt. Jeg er så glad for at uanset hvornår jeg er til møde, hvornår jeg ringer eller hvornår jeg skal føde så er det en jordemoder som jeg kender. Det giver tryghed.

Gæst

2016-09-18 07:00

Benyttede selv ordningen i 2014 og det var den bedste oplevelse. Man føler sig så tryg og i sær ved fødslen hvor man ikke oplevede vagtskifte eller andet utrygt.

Gæst

2016-09-18 07:11

Det er en katastrofe at nedlægge "Kendt jordemoderordning" Man sparer intet ved det. Tværtimod vil der komme flere komplicerede fødsler da sygehusene ikke har tid og ro til fødslerne.

Gæst

2016-09-18 07:39

En god fødsel er en tryg fødsel. Utryghed fostrer komplikationer og manglende tiltro til egne evner. Og man er i den grad utryg som fødende, hvis man i sit forløb tiden er omgivet af nye ansigter.
At skrotte noget så vigtigt som tryghed vil kun blive dyrere for Regionen i det lange løb.

Gæst

2016-09-18 07:54

Fordi jeg selv er gravid, og gerne vil have en jeg kender, og ikke flere forskellige ..

Gæst

2016-09-18 08:14

Det må være et minimumskrav i det land som Danmark at optimale fødsels- og efterfødselsforhold prioriteres højt i sundhedssystemet.
Mette Manstrup

2016-09-18 08:17

Det må være et minimumskrav i det land som Danmark at optimale fødsels- og efterfødselsforhold prioriteres højt i sundhedssystemet.

Gæst

2016-09-18 08:53

Hvis jeg nogensinde skal føde på sygehus, skal det da bestemt med al den usikkerhed og det arbejdspres der i forvejen er på sygehusene - være med KJO... Kunne ikke forestille mig at skulle være foruden...

Gæst

2016-09-18 11:19

Det er meget sørgmodigt få dage efter at have født med vores yndlings jordemoder i "KJO", at læse at denne fantastiske ordning nu lukker ...
Vi er så heldige at have født med samme jordemoder i både år 2014 og her i 2016... Begge gange så fantastiske og rolige oplevelser vi nogensinde kunne have drømt om.. Det er en meget meget trist beslutning der er taget...