Bevar Dyreklubben i Frederikssund kommune
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Dyreklubben i Frederikssund kommune.
Gæst |
#12016-04-08 14:12Det er vigtigt for børnene, at der er et alternativ til de almindelige klub tilbud i kommunen. |
k |
#2 :(2016-04-08 17:09Først så tager de hestene og nu det her :( vi er tilflyttere og faldt for dyreklubben!! Hvor er vi ærgerlige over at det tager dette fra børnene. Det er da børnene der skal fokuseres på. Der er ikke engang en ordentlig legeplads her i kommunen. Hvad skal de unge snart tage sig til? |
Gæst |
#32016-04-08 18:23Jeg synes at dyreklubben er meget vigtig at bevare, især for Kommunens børn. Jeg er sikker på, at Kommunen kan spare de penge et andet sted! |
Gæst |
#4 Et dejligt sted!2016-04-08 19:12Jeg har gået i dyreklubben da jeg var barn/ung og det var nogle rigtig gode år. Jeg ville ikke have trives i en af de andre klubber. Det er et godt alternativ til børn, der er brug for luft og mere rolige omgivelser. Det ville være en skam at lukke den. |
Anja Løngaard |
#6 Informations møde for kommende klub børn.2016-04-09 07:12På dette møde blev vi informeret om, at klub nord med meget stor sikkerhed nok lukkede, dette skyldes at klubbørnene går på Falkenborg og ådalensskole, hvorfor der ikke er mange der vender næsen mod klub nord. På mødet blev vi informeret om, at det skulle vi ikke bekymre os om, da dyreklubben er populær så en hel del børn benytter sig at dette, derudover er det den eneste klub som har græsarealer så der kan blive spillet en masse bold mv. Nu får man så denne information om, at dyreklubben lukker, det hænger slet ikke sammen. Det kan godt være at man spare penge, men det er vis det man kalder en ommer.. Jeg håber meget at dette en en forsinket aprilsnar. |
Gæst |
#7 Re: Informations møde for kommende klub børn.2016-04-09 07:47#6: Anja Løngaard - Informations møde for kommende klub børn. Hej Anja,
Det er meget vigtig information du har der. Det er vigtigt at skabe opmærksomhed også på dette perspektiv. Ville du overveje at skrive et læserbrev i lokalavisen og fortælle denne historie? Byråds politikerne har meget fokus på hvad der bliver skrevet der og du kan gøre det online.
De bedste hilsener Berit |
Gæst |
#82016-04-09 08:13Som bedstemor til en pige i Dyreklubben har jeg set, hvilken betydning Dyreklubben har for hendes trivsel og gode udvikling. |
Gæst |
#9 Re: Re: Informations møde for kommende klub børn.2016-04-09 08:31#7: - Re: Informations møde for kommende klub børn. Hej Berit Jeg vil helt sikkert gerne skrive et læserbrev i lokalavisen. Jeg kan slet ikke forstå deres beslutning sammenholdt med mødet jeg var til for under 3 uger siden.
|
Gæst |
#122016-04-09 16:54Mine børn elskede dyreklubben, ønsker for andre børn at de kan få samme oplevelse. Den virker afstressende på de små poder. |
Gæst |
#13 Re: Re: Re: Informations møde for kommende klub børn.2016-04-09 17:18#9: - Re: Re: Informations møde for kommende klub børn. Fedt, hvis du vil skrive. Husk også at sende høringssvar til kommunen inden D 26/4 og gøre opmærksom på dette!!! |
Gæst |
#142016-04-10 04:32Min datter gik i dyreklubben for 17 år siden, og det var et godt sted. Det er sundt for børn at omgås dyr, og mange familier har ikke mulighed for at tilbyde deres børn den oplevelse. |
Gæst |
#15 Re: Re: Re: Re: Informations møde for kommende klub børn.2016-04-10 08:13#13: - Re: Re: Re: Informations møde for kommende klub børn. Hej Jeg vil også skrive et høringssvar, men jeg kan ikke finde en henvisning til høringen på kommunens hjemmeside. Kan du hjælpe? (Skriver også et læserbrev) Mvh Bitten |
Charlotte_Faurholt |
#162016-04-10 17:45Jeg er et barn som går i Dyreklubben. Jeg har det rigtig godt med at gå i Dyreklubben og det vil være trist hvis kommunen vælger at lukke den. Dem der har taget beslutningen ved ikke hvad der forgår ude i Dyreklubben. De er ikke klar over hvilken forskel det gør for en som person. Her den 1 maj starter der nye børn i Dyreklubben. Hvis det er såden at Dyreklubben vil lukke i slutningen af Juli, så vil de nye børn gå der ca. i 2 måneder. På en måde kan der jo starte rigtig mange nye børn fra de forskellige skoler i Frederikssund som vil starte i Dyreklubben (Mix) fx. fra Frederikssund Private Realskole, Ådalen/Oppesundby skole,Trekøverskolen (Falkenborgskolen, Marinlystskolen og Græsenakkeby skolen) Så vil der lige pludselig være rigtig mange børn i Dyreklubben (Mix) Hvem ved hvad der vil ske med Dyreklubben? |
Gæst |
#172016-04-10 17:48Det er så ærgerligt, det der sker. Desværre må jeg sige, at jeg ikke er overrasket. Første tegn var, at de fjernede hestene - dengang vidste vi godt, hvilken vej det ville gå.
Efter længere tids sygdom, er vores datter endelig på vej tilbage til skole og sit normale liv, her have jeg håbet, at klublivet igen kunne blive en íntegreret del af hendes liv, selvom hestene var hendes oprindelig grund til at vælge dyreklubben. Men klub mix er for stort et tilbud for hende, der er for mange børn og for meget larm, hun magter det ikke. Så resultatet bliver, at man står med en pige på 10-11 år, der kommer hjem fra skole i stedet for at hygge sig med kammeraterne...faktisk det sidste vores datter har brug for. Hun har brug for den sociale kontakt, for at kunne få sit liv tilbage.
Rigtig øv! |
Gæst |
#182016-04-10 18:13Jeg er et barn der går i dyreklubben og vi har det alle sammen sjovt. Jeg er så glad for at gå der nede og jeg har fået mange venner gennem dyreklubben. Vi tager også nogen gange ude og springer med kanin til nogen kaninstænver og det er så hyggeligt. I dyreklubben er alle også sammen man er ikke delt op i klassetrin alle kan være sammen med alle. |
Gæst |
#192016-04-11 08:18Kommunen har solgt alle grundene på Gyldenstens Vænge og Ørnestens Vænge. Men de har selvfølgelig ikke i tankerne, at udstykke arealet omkring dyreklubben til parcelhusgrunde |
Gæst |
#202016-04-12 10:26Fordi vi bor tæt på dyreklubben - har selv gået i den for mange år siden og mener, at det er et super tilbud til børn, hvor de kan være i naturen frem for at side indenfor i en klub foran en computer. |
Gæst |
#212016-04-12 16:50Jeg er tidligere ansat i kommunen og min erfaring er at dyreklubben blande andet er god især for de børn som ikke magter det store fællesskab. |
Gæst |
#22 Grunden2016-04-13 21:07det er fordi vi får flere og flere flygtninge og indvandre ind i Danmark ellers skal vi sende penge til dem, det er kraftedme for dårligt tænk på de små børn og de lidt større børn som elsker dyr og lad vær med at nedgør klub nord jeg går af og til der det er nemlig en god klub hvor der også er gode ting og meget andet |
tak for du hjerper |
#25 Re: Re: Informations møde for kommende klub børn.2016-04-14 06:45 |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1542 Oprettet: 2025-01-02
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
2857 Oprettet: 2024-11-24
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4356 Oprettet: 2024-12-06
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
459 Oprettet: 2024-12-30
Sikker skolevej for Gårslevs børn
439 Oprettet: 2025-01-02
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
829 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2364 Oprettet: 2024-11-06
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
312 Oprettet: 2025-01-02
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
278 Oprettet: 2024-12-21
Walkiebanko skal bestå.
331 Oprettet: 2024-12-11
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
210 Oprettet: 2024-12-26
BEVAR Centerhallen i Lillerød
837 Oprettet: 2024-10-28
Bevar Naturbørnehaven Boddumhus - naturtilbud til børn i daginstitutioner
179 Oprettet: 2025-01-11
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
179 Oprettet: 2024-12-03
Bevar broen over A26/Thorstedvej
165 Oprettet: 2025-01-07
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2720 Oprettet: 2024-10-02
Er børnenes statsminister ligeglad med børn i Gaza? Åbent brev fra pædagoger og pædagogstuderende
143 Oprettet: 2024-12-18
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
482 Oprettet: 2024-11-28
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
282 Oprettet: 2024-12-15
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
283 Oprettet: 2024-12-11