Nu er nok, nok - Nu siger folket stop!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nu er nok, nok - Nu siger folket stop!!!.

Gæst

2015-08-22 10:13

Fordi at danske statsborgere har krav og retten til bedre!
Fordi den offentlige sektor ødsler pengene væk i håbløse tåbeligheder. Deres brug og forvaltning af midlerne koster for meget af velfærden, det kan og skal være bedre

Gæst

2015-08-22 21:09

Det gør jeg fordi jeg selv kæmper med systemet, (kommunen) og har gjort det de sidste 8år, og nu skal jeg til at søge om et nyt el køretøj, og skal vurderes om jeg kan komme i betragtning til det, (er ben amputeret på begge ben). Jeg søger om et el køretøj der dækker mine behov, og kan give mig en hverdag så normal som mulig, Men min kommune vil gerne bestemme hvordan min hverdag skal se ud, og hvor og hvordan jeg skal lufte min servicehund, men de er gået forkert i byen hvis de tror de kan behandle mig på denne måde. Jeg skal nok selv bestemme over min hverdag, og hvordan den skal forløbe.

Gæst

2015-08-23 09:59

Min elskede er en af de rigtig mange der er i klemme i vores total langt ude system.

Gæst

2015-08-23 14:29

Oplever selv et sindsygt system, der på 4 år sylter min ansøgning om revalidering, efetr en arbejdsskade jeg fik i praktik, udsendt af jobcentret.

Gæst

2015-08-23 16:52

Fordi jeg er i systemet og har fået nok .

Gæst

2015-08-23 21:44

Fordi jeg syntes at det er ganske uholdbart at folk behandles så dårligt. Ingen individuel støtte og hjælp til at komme videre i livet. Gensidig Forsørgelse skal fjernes fra samtlige grupper, det kan ikke være rigtigt at først får de frataget 3.000 kr. hver pr. måned = 72,000 kr. pr år hvis de er Folkepensionister/Førtidspensionister og partneren er Lønmodtager/Selvstændig + ekstra Skat på 15% og 30 %.Hvorpå Selvangivelsen er de i øvrigt skrevet - Topskat Kommuneskat og dette måske sex skat. Personlig Pleje for 2 er dyrere end for 1 - Tandlæge - Briller - Hjælpe Midler - Medicin m.m. Et FLOT INITIATIV Kommer hvis helbredet vil ;)

Gæst

2015-08-23 22:14

Fordi vi er SÅ trætte af at de rager til sig, af skatteydernespenge, mens resten af beolkningen hele tiden får tudet ørene fulde af ting der skal spares på. De må gøre som alle andre, spar op af deres alt for høje løn. Folkeoprør NU

Gæst

2015-08-24 05:56

Fordi statens og systemets ansatte ikke selv kan finde ud af at spare på omkostningerne til sig selv og de siger de bare gør deres arbejde uden at påtage sig et ansvar

Gæst

2015-08-24 06:08

Fordi min nu afdoede mormor - hun blev 100 aar! - selv skulle bidrage til betaling af diverse ydelser blot fordi hun havde sparet lidt op til sine gamle dage.
Fordi min far var paa venteliste i over et halvt aar til en operation i ryggen.
Fordi min nu afdoede svigermor for det meste var overladt til sig selv i sin lejlighed. Her sad/laa hun blot den ganske dag i aarevis selvom alle var enige om at en plejehjemsplads var det eneste rigtige, men nej, det er jo billigere naar hun bliver i egen bolig!
JFA84

2015-08-24 07:28

Danmark er det mest korrupte land i Verden!! Fy for helvede hvor er den generelle dansker et bange egoistisk røvhul! -Skabt af de få svin på bogen som er med til at styrer hele verdenssituationen/freden.... Fu*kedUpWorld.dk - ErDetForSent....

Gæst

2015-08-24 09:16

Jeg er sygeplejerske i det offentlige og ser i min dagligdag alt for mange patientforløb der burde have været meget bedre. Alle de bløde værdier tæller ikke i det danske sundhedsapparat idag. Kun tal og statistikker. Hvis en robot kunne yde omsorg og empati var vi erstattet for længe siden.
Jeg elsker mit fag, men ikke min hverdag. Derfor.

Gæst

2015-08-24 10:14

Har fået nok, mennesker får umenneskelig behandling.

Gæst

#138 Arbejdsløse får ingen hjælp

2015-08-24 12:36

Fordi de arbejdsløse ingen hjælp for. De bliver plyndret af staten og afvist af arbejdsgiverne.

Gæst

2015-08-24 13:08

Fordi noget må gøres. Det er rædsomt meget af det, vi er vidne til i disse år. Jeg har ingen tro på at spareplaner, som ofrer mennesker i den form vi ser det, bringer noget som helst godt med sig. I høj grad tvært imod.

Gæst

2015-08-24 13:33

Synes, at nu er det nok, alle andre er blevet beskåret, nu må det være deres tur. Det kan ikke passe, at de skal være bedre stillet, end alle andre.

Gæst

2015-08-24 20:33

Fordi jeg synes det er langt ude at der sidder folk i et job i 6 mdr. Og på den måde får "ret" til en flot ministerpension.
Synes ikke der er noget fag der giver ret til en pension i de beløb.

Gæst

2015-08-24 20:39

Fordi jeg totalt har mistet tilliden til vores sundhed system.
Fordi jeg de sidste 15 år har haft så mange negative, ydmygende, sørgelige, svigtende, smertelige oplevelser, at jeg kunne skrive en bog om det.

Fejl diganoser. Fejl behandlinger. Ydmygende indlæggelser.
Ydmygende oplevelser ved dødsfald i familien, uden for hospitalet.
Manglende samarbejde mellem privat hospitalerne og specialsygehus og vores huslærer.
Osv osv

Gæst

2015-08-24 21:13

Jeg bliver selv udsat for dette. Går sygemeldt på 6. år

Gæst

2015-08-24 22:05

Efter 29 års erfaring, som socialpædagog,har jeg set de forringelser, der er foregået på det specialpædagogiske og psykiatriske/socialpsykiatriske område. Jeg har mødt de mennesker, der er blevet "produkter" af den politiske økonomiske tankegang. Jeg har vidst eks., at inklusionen af børn med ASF og ADHD, var dødsdømt på forhånd. Jeg har set, hvordan overmedicineringen på de psykiatriske afdelinger, gør patienter til "zombier". Desværre er det sådan, at vi "professionelle", der gerne vil gøre en forskel,bliver enten tiet ihjel, eller decideret fyret under argumentet "samarbejdsvanskeligheder". Vi trænger til et nyt menneske/samfundssyn.

Gæst

2015-08-25 07:56

Arbejder som sygeplejerske og har et fysisk/psykisk handicappet barn. Så vi er som familien i "kommunemøllen" og oplever den og vores samfunds mangler i forhold til handicappede unge. Sålænge de er børn fungerer det fint men ak og ve når de runder de 18 år.

Gæst

2015-08-25 14:08

fordi det er hamrende udemokratisk, det der sker.

Gæst

2015-08-25 16:03

Fordi nok er nok og har været det længe

Gæst

2015-08-25 16:13

Nu er nok, nok - Nu siger folket stop!!!

Undertegnede arbejdede fuldtids i 23 år + alle de ungdomsjob jeg kunne få siden jeg fik min første lønseddel som 9 årig. Ialt 32 år!

Så blev jeg kørt ned af en gaffeltruck på arbejde! Arbejdsgiveren snød med anmeldelsen til arbejdstilsynet.

Fagforeningen Prosa var total ligeglade og inkompetente.

0 Erstatning trods fejloperation og optagede samtaler med beviser!

Og så tog regeringen mine dagpenge!

Ja mine, for jeg har betalt til ordningen i 23 år og for at de skulle dække 4 år!

Ikke 2!

331.000 indbetalte kroner ud af vinduet.

De skulle fra allerførste dag på arbejdsmarkedet have været sat i aktier og jeg ville have haft en lille indtægt i dag, hvor jeg er invalid.

Har været uden indtægter i 2 år nu, hvor jeg spiser mine mursten. Jeg er tvunget i skilsmisse og har ikke råd til at se mine 3 børn.

Som Buster Larsen siger det: LORTELAND

Det er min kommentar til socialdemokratiet og de får satme aldrig min stemme mere!

Mig: Universitetsuddannet og tidligere socialdemokrat!

Nu venter jeg bare på at dø, for jeg orker ikke at slås med systemet mere.

Helt bogstaveligt bliver ALT taget fra en...

Gæst

#149 Re:

2015-08-25 17:48

#148: -  

Helt enig, Danmark er et LORTELAND. Det er kun i teorien, der er hjælp at hente, for fint skal det jo lyde. Har selv mistet hele min opsparing/pensionsopsparing og gået ned med angst som følge deraf.

Gæst

2015-08-28 11:17

Som frivillige i LAP, Landsforeningen Af nuværende og tidlige Psykiatribrugere, har jeg problemet inde på livet.